• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har börjar få upp ögonen för EZM3 :)

Min U1 SDR är ju på garantiservice. Om Sinn sköter sig så kanske det blir en ny klocka i framtiden...

Den modellen är ju fylld med gas, så det går inte att lämna in hos någon annan. hur det funkar med ruckning osv vet jag inte

Jag står för tillfället lite i valet och kvalet mellan en Sinn EZM 3 eller en EZM 3F som dom visade upp nu i Basel! Funderar även på att behålla min U1 och två Sinn istället för en

Mm, jag skulle nog bara ångra mig om jag sålde min U1. Blir det en Sinn, så blir det en till :)

Tyckte till en början att U1 var lite för stor men nu vet jag inte längre, jag har vant mig lite vid storleken och den har verkligen växt på mig, men är sjukt sugen på en EZM 3 med den ligger på ca 15k ny från Tyskland!

Hmm.. Funderar på att köpa mig en 556i på länk. Vad tycker ni som har en? 38.5 känns lite litet nästan? Har ganska stora handleder.

Är lumen bra? Länken? Vill ju kunna lysa upp nattklubben och veva utan att den flyger iväg :p skämtåsido men ni hajar

Gillar inte designen på Sinns dykare/ U1 lika mycket annars hade de varit ett givet val

Ja, skickade mail till dom igår, och haft mailkonversation med dom idag! Riktigt enkelt att beställa direkt från dom! Dom drar av den tyska momsen, när den skickad till Norge! Fick betala 1415 euro för en med länk! Sen tillkommer det väl ca 3000 för moms och tull här så ca 15000 allt som allt, vilket är helt on enligt mig :)

Ja, skickade mail till dom igår, och haft mailkonversation med dom idag! Riktigt enkelt att beställa direkt från dom! Dom drar av den tyska momsen, när den skickad till Norge! Fick betala 1415 euro för en med länk! Sen tillkommer det väl ca 3000 för moms och tull här så ca 15000 allt som allt, vilket är helt on enligt mig :)

Låter jättebra!

Drog de av momsen bara för att den skulle skickas till Norge, eller drar de alltid av momsen?

Snart 11 månader gammal. Mår fortfarande tipptopp.

image.jpg

Hur mår era Sinnar?

Vi lyfter denna lite ist för att starta en ny. Går i tankarna på att skaffa en 103st och funderar mest hur det är med service på dom, finns det i sverige eller är det nåt special så man måste skicka in dom ?

Vi lyfter denna lite ist för att starta en ny. Går i tankarna på att skaffa en 103st och funderar mest hur det är med service på dom, finns det i sverige eller är det nåt special så man måste skicka in dom ?

Man kan välja argonfylld boett som tillval och då är det väl Sinnservice som gäller. Annars är det väl ett vanligt standardurverk så du borde kunna lämna det till vilken urmakare som helst.

/Henrik

Bara att slå till. Är ett 7750-verk så de flesta kan nog hantera det. Men då får man inte den fina kopparsulfatkapseln utbytt (den torkar ut innandömet och indikerar mättnadsgrad genom färgvariation) .
Grym boett på den.

Jag har en 103 klassik, med lite annorlunda layout och taveldesign. Fast samma schyssta boett.

Bara att slå till. Är ett 7750-verk så de flesta kan nog hantera det. Men då får man inte den fina kopparsulfatkapseln utbytt (den torkar ut innandömet och indikerar mättnadsgrad genom färgvariation) .
Grym boett på den.

Jag har en 103 klassik, med lite annorlunda layout och taveldesign. Fast samma schyssta boett.

Riktigt trevlig den där! Det jag velar lite på är om man ska ha vintage varianten eller den modernare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp