Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt trevlig den där! Det jag velar lite på är om man ska ha vintage varianten eller den modernare?
Tackar
Beslutet förenklas av att 103 klassik gjordes i en begränsad upplaga om 500 ex och är lite svår att få tag i nu, samt mycket dyrare än en ny modern 103.
Ah okej! Jag velar på modellerna. Gillar det domade glaset på den "gamla" men samtidigt gillar jag den med skruvade pushers. Är lite tveksam hur bezeln känns på den andra.
Fungera också på någon av 103-orna. Sa-modellen ska väl ha dome på safirglaset, men säkert mindre tydligt än på plexi? Sen har jag läst att bezelen inte har klick på plexi-modellen, istället friktion. Och dessutom har ju safir metallkant på bezel, istället för helsvart som på plexi, vilket verkar ge den ett nättare intryck.
Var först helt inne på plexi, dome är ju så snyggt. Men gillar bezelen mer på safirglas-modellen...Och är lite tveksam till day-date på en klocka som kommer att roteras en del...
Är det DLC-coating eller någon annan beläggning dom använder? Hur (o)känslig upplevde du att den var?Yupp.Grym klocka. Notera GSG 9-loggan. Tufft.
Såld för att den är för stor för en tunnis som mig.
Vet inte vad för beläggning. Har glömt. Men den ska va lika hård som specialstålet under.Är det DLC-coating eller någon annan beläggning dom använder? Hur (o)känslig upplevde du att den var?
Vet inte vad för beläggning. Har glömt. Men den ska va lika hård som specialstålet under.
Grymt okänslig. Repfri efter beater-användning.
Gillar UX S:en också, både med svart o rött gummi, dj--ligt läcker. Vad ligger de på i pris? har liksom börjat snöa in på dessa oxå.
UX ligger på €1845 med länkGillar UX S:en också, både med svart o rött gummi, dj--ligt läcker. Vad ligger de på i pris? har liksom börjat snöa in på dessa oxå.
En annan modell jag gillar är deras 203, arktis. Den blå ur tavlan är ju hur nice som helst, har tyvärr utgått ur sortimentet.
UX ligger på €1845 med länk
UX S med länk på €2285
Dyr coating mao...
Tackar, dyr coating, gummi kanske drar ner priset lite
Nån här som vet ifall det finns någon motsvarighet till UX (quartz dykare) men utan oljefyllningen? I nuvarande eller utgånget sortiment?
Har Sinns gummi på min U1 och jag tror inte länken åker på nån mer gång. Snyggare och bekvämare.
Gött att höra Har du kompletterat med gummit? Får man fråga om du vet vad det kostade? Sedan är jag lite osäker på hur bra det blir på 556an. Den är ju mer flygarinspirerad, och då kanske inte gummi gör sig lika bra som på en dykare som U1an. Har ju länken till 556, och tycker om den, men på sommaren vill man gärna ha gummi.
Det enda som överlever tredje världskriget är kackerlackor och Sinn U212 SE i Deutscher U-boot-stahl!!