• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Sinn gillar ni bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tackar
Beslutet förenklas av att 103 klassik gjordes i en begränsad upplaga om 500 ex och är lite svår att få tag i nu, samt mycket dyrare än en ny modern 103.

Ah okej! Jag velar på modellerna. Gillar det domade glaset på den "gamla" men samtidigt gillar jag den med skruvade pushers. Är lite tveksam hur bezeln känns på den andra.

Jag tycker UX S är stenhård! Framförallt på svart gummi.

(bild från TTT. john b, är det du?)

ux3.jpg

Ah okej! Jag velar på modellerna. Gillar det domade glaset på den "gamla" men samtidigt gillar jag den med skruvade pushers. Är lite tveksam hur bezeln känns på den andra.

Fungera också på någon av 103-orna. Sa-modellen ska väl ha dome på safirglaset, men säkert mindre tydligt än på plexi? Sen har jag läst att bezelen inte har klick på plexi-modellen, istället friktion. Och dessutom har ju safir metallkant på bezel, istället för helsvart som på plexi, vilket verkar ge den ett nättare intryck.

Var först helt inne på plexi, dome är ju så snyggt. Men gillar bezelen mer på safirglas-modellen...Och är lite tveksam till day-date på en klocka som kommer att roteras en del...

Fungera också på någon av 103-orna. Sa-modellen ska väl ha dome på safirglaset, men säkert mindre tydligt än på plexi? Sen har jag läst att bezelen inte har klick på plexi-modellen, istället friktion. Och dessutom har ju safir metallkant på bezel, istället för helsvart som på plexi, vilket verkar ge den ett nättare intryck.

Var först helt inne på plexi, dome är ju så snyggt. Men gillar bezelen mer på safirglas-modellen...Och är lite tveksam till day-date på en klocka som kommer att roteras en del...

Det låter som vi är i samma tankar :)
Har nött denna video några gånger men det är fortfarande svårt. Men jag gillar när det är klick i bezeln så det lutar åt safirmodellen.

Jag tycker UX S är stenhård! Framförallt på svart gummi.

(bild från TTT. john b, är det du?)

ux3.jpg
Gillar UX S:en också, både med svart o rött gummi, dj--ligt läcker. Vad ligger de på i pris? har liksom börjat snöa in på dessa oxå.
En annan modell jag gillar är deras 203, arktis. Den blå ur tavlan är ju hur nice som helst, har tyvärr utgått ur sortimentet.

Gillar UX S:en också, både med svart o rött gummi, dj--ligt läcker. Vad ligger de på i pris? har liksom börjat snöa in på dessa oxå.
En annan modell jag gillar är deras 203, arktis. Den blå ur tavlan är ju hur nice som helst, har tyvärr utgått ur sortimentet.
UX ligger på €1845 med länk

UX S med länk på €2285

Dyr coating mao...

Nån här som vet ifall det finns någon motsvarighet till UX (quartz dykare) men utan oljefyllningen? I nuvarande eller utgånget sortiment?

Lätt 103 gillar den riktigt mycket, den är väl inte ett super komplement till min Speedmaster men annars är jag riktigt sugen på en sådan!

Är det någon som ägt/äger en SINN UX S som känner för dela med sig, av erfarenheter. Det fanns ett par bra recentioner på två andra modeller. Är UX S lika känslig för "kladd" , "repor" på glaset, förstod att AR coatingen gjorde att den upplevdes sådan, tycker iofs att UX S inte skulle behöva en sådan coating iom att den är oljefylld. Nån som vet hur det är.

Någon som har provat Sinns gummi? Funderar på ett gummi till min 556i då jag har fått för mig att det kan bli riktigt snyggt till sommaren. Tänker mig ett som är integrerat mot boetten och deras kompakta vikspänne. Har dock för mig att det är rätt dyrt och att det är silikon som drar till sig damm? Någon som vet vad det kostar? Är det bättre att köpa på sig ett gäng nato? :)

Nu är det här en 556A, men bättre än inget :) (stulna bilder)
attachment.php

attachment.php

• Like
Reactions: SSL
Har Sinns gummi på min U1 och jag tror inte länken åker på nån mer gång. Snyggare och bekvämare.

Gött att höra :) Har du kompletterat med gummit? Får man fråga om du vet vad det kostade? Sedan är jag lite osäker på hur bra det blir på 556an. Den är ju mer flygarinspirerad, och då kanske inte gummi gör sig lika bra som på en dykare som U1an. Har ju länken till 556, och tycker om den, men på sommaren vill man gärna ha gummi.

Gött att höra :) Har du kompletterat med gummit? Får man fråga om du vet vad det kostade? Sedan är jag lite osäker på hur bra det blir på 556an. Den är ju mer flygarinspirerad, och då kanske inte gummi gör sig lika bra som på en dykare som U1an. Har ju länken till 556, och tycker om den, men på sommaren vill man gärna ha gummi.

Näe jag var lite förändringssugen i min lilla klocklåda och till slut trillade polletten ner - jag fick ju med ett orört gummi, så bara att knalla ner till Jälmers Ur och få det fixat.

Priser? http://www.pointoftime.de/shop_357_sinn-silikonbaender_.htm Ej handlat där, så jag kan ej gå i god. Erikssons Urhandel gäller ju annars.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp