• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken skulle ni förlita er på mest?

Som du ser på bilden nedan så är det knepigt med uniformsjacka och klocka. Vill inte ha jackan uppdragen hela tiden så klockan syns och när man väl behöver klockan får jag lossa på kardborren för att komma åt. Blir tyvärr inte bättre med Nato eller likande. G-shock DW är lite smidigare pga att den är tunn.
35DE670E-6309-4720-9AFE-D268DB171365.jpeg

55B592D1-6F6E-48F9-9198-3B8AAC5F7FEA.jpeg

Alltså, det där måste ju komma till uniformsgruppens kännedom! Men en DW vore ju en cool antiklocka i sammanhanget, tänker mig roséfärgat med färgglatt nato :)

Som du ser på bilden nedan så är det knepigt med uniformsjacka och klocka. Vill inte ha jackan uppdragen hela tiden så klockan syns och när man väl behöver klockan får jag lossa på kardborren för att komma åt. Blir tyvärr inte bättre med Nato eller likande. G-shock DW är lite smidigare pga att den är tunn.

Jag förstår. Du får skaffa ett fickur ;)

Det enda rätta är Speedy på kardborre utanpå :)

Eftersom bägge är tuffare än armen den sitter på så är det en fråga om vad man föredrar. Föredrar man en G-Shock framför en Sinn så har man en preferens som inte riktigt överensstämmer med min bild av en person som har en stil som fungerar i sammanhang som av de flesta kanske skulle bedömas vara aningen bättre, för att uttrycka mig så diplomatiskt det någonsin går!
Med det sagt så är förstås stil subjektivt, och i detta fall en subjektivitet som att välja mellan Ali G och James Bond. :p Fast det är klart. Ska man bara ha en klocka i sammanhang som riskerar att krossa ens arm så spelar kanske priset in också.

Låter som att Bell&Ross Hydromax vore ett bra val som poilsklocka :)
D143C8E7-DA46-4014-92FD-92AFC212FECA.jpeg
D2A3AA57-573D-4557-AC62-A582A4352267.jpeg
284EE258-984D-4C9D-A5F4-BEB5F9E35D81.jpeg
2323956A-AE49-4BA3-AAC5-D0004C8349EA.jpeg
724DCCDC-1D0B-4F16-81CE-CE22FE16BE3F.jpeg

Högst troligt G-shocken men skulle ta Sinn över den alla dagar i veckan.

Själv använder jag en enkel F91-W när jag gör de mest påfrestande aktivitet som att snickra där man kan dunka i klockan lite här och var. Går finfint.

Som vanligt glömmer folk en extremt viktig del på en riktig beater. Bandstiften. Jag har tappat klockor med vanliga bandstift ett ental gånger med gummi och nato. Gshock däremot, har jag haft packningar på runt 50kg, som nästan enbart hängt i klockan. Aldrig haft ett haveri vid bandets infästning i klockan. Således: Gshock (givetvis inte bara baserat på bandstiften..).

Som vanligt glömmer folk en extremt viktig del på en riktig beater. Bandstiften. Jag har tappat klockor med vanliga bandstift ett ental gånger med gummi och nato. Gshock däremot, har jag haft packningar på runt 50kg, som nästan enbart hängt i klockan. Aldrig haft ett haveri vid bandets infästning i klockan. Således: Gshock (givetvis inte bara baserat på bandstiften..).
En ofta bortglömd men ack så viktig poäng! Håller med till 100.

Jag håller med helt och hållet, dessvärre så är min G Shock den enda klockan jag har och har haft som har släppt just vid bandets infästning. Förvisso så lever den ett extremt hårt liv och skulle aldrig ta på min någon annan klocka när det är dags för fysiskt arbete.

Tror faktiskt Sinn har tänkt på det. Extremt tight och pilligt att få dit länken, killgissar vilt på att det är för att ta upp mesta möjliga av brytkrafter och liknande som kan sabba stiften. Annars är det bara en jäkligt jobbig konstruktion :D

Jag håller med helt och hållet, dessvärre så är min G Shock den enda klockan jag har och har haft som har släppt just vid bandets infästning. Förvisso så lever den ett extremt hårt liv och skulle aldrig ta på min någon annan klocka när det är dags för fysiskt arbete.
Ja där ser man :). Vad var det som havererade? Gummit (plasten) eller skruven?

Vad tål en G-Shock med visare som inte sinn ux tål? Förstår om ditt argument handlar om en digitalare där inga visare tar skada av stora krafter.
Magnetism, hårda stötar, vibrationer. De nya GShockarna med visare från ”Masters of G”-serien har alla automatisk justering av visarna vid stötar/magnetism/vibrationer. Sinnen tål såklart större djup, men är övertygad om att GShocken tål övrigt bättre trots att Sinnen har olja, inte bara verket utan även vad gäller boett, krona och bandinfästning.

Men visst, man ska ju märka att visarna inte är centrerade för att det ska bli ett problem och det är det nog inte alla som märker. Båda är givetvis tåliga.

G-shocken tål mer än Sinn:en men vad fan gör man som är så hårt att Sinn:en inte pallar liksom. Tar Sinn:en varje dag i veckan även om jag vet att G-shocken skulle klara mer i teorin.

Tillbaka
Topp