Tror faktiskt att det finns gamla Rolex med Musse på. Har läst om det förut.Är det något som inte kommer behålla sitt värde är det ju ommålade tavlor / kopior.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror faktiskt att det finns gamla Rolex med Musse på. Har läst om det förut.Är det något som inte kommer behålla sitt värde är det ju ommålade tavlor / kopior.
Nej, det är klokt och sant. Men jag överlever utan pengarna, även om jag tror att det är låg risk att allt försvinner. Vad pengar är och vad de behövs för är för mig en komplicerad fråga, så jag vill gärna prova på det här sättetSkulle aldrig rekommendera någon att köpa en klocka för pengar man inte har råd att förlora, inte enskilda aktier för den delen heller.
Har väl avhandlats i andra trådar - och slutsatsen var, om jag minns rätt, att det troligen inte gjorts några tavlor med Musse/Disney av Rolex själva. Således är det AM tavlor alt målade. Dock tycker jag de är oerhört charmiga. Mitt råd är köp det du gillar. Tänk inte för mycket på värdet. Njut av livetTror faktiskt att det finns gamla Rolex med Musse på. Har läst om det förut.
Hur tänker du där?
Jag tror inte detTror faktiskt att det finns gamla Rolex med Musse på. Har läst om det förut.
Sett till hur många klockor som har producerats så känns det inte särskilt troligt.Dom har ju dock slutat göras, så kanske om man har tur så tar dom slut snabbt som fanken och sen klättrar lite om 10/20 år.. Men det tror jag knappt själv på. (Och jag äger en 007)men det hade ju varit ballt!
Sett till hur många klockor som har producerats så känns det inte särskilt troligt.
De som ligger nära skrotvärdet är väl oftast lite mer moderna typ NOR-klockor med kvartsverk. Inget fel på dem - jag har haft en Eterna som var en trevlig och prisvärd dressare. Har utifrån priset svårt att tro att den du visar bild på är en klocka i 18k, utan snarare pläterad eller guld på stål.Dessa guldklockor nära skrotvärde som tagits upp, var letar jag efter sådana, och vilka märken och modeller finns som ser litet roligare ut?
Den här tycker jag om till exempel!
![]()
Ja! Har tittad på dem och tycker de är mycket fina. Vad gav du för den?Köpte nyligen en skitcool Breitling Aerospace lätt begagnad. En snygg klocka som funkar till allt och som jag tror jag hålla sitt värde rätt bra, rekommenderas om du kan tänka dig quartz![]()
![]()
Ja, och titan också! Det ska jag kolla vidare påRunt 20 så blir ju precis inom din budget!
Kollade på Top Gun häromkvällen och satt å mös med Aerospacen. Coolt med riktig pilotklocka i Titan![]()
Ja, det var tråkigtTänkom är mitt tips
Köp en billig klocka och spara resterande.
Tråkigt va...
Verkar närmast omöjligt att hitta en datejust för under 20, och jag tror inte riktigt jag har kunskap att köpa en sådan i den prisklassen![]()
Hehe, ja alltså 2017 fick du en Patek Nautilus för ca 300, förra året gick de för mellan 7 och 800.. så visst ÄR DET MÖJLIGT att investera precis rätt, men svårt att veta i förväg vad som ska öka, gjorde man det så skulle ju alla köpa den klockan, eller hur?Ja, så kanske det är. Men 2008 budade min far på en Omega pie pan, som då kostade ca 3000. Nu är den värd mycket mer.
Har tittat bland annat på Breitling Aerospace, omega seamaster professional och Tudor black bay. Finns ju så många märken och modeller, det räcker att jag kan sälja för ungefär samma pris som jag köpte för!
Hehe, ja alltså 2017 fick du en Patek Nautilus för ca 300, förra året gick de för mellan 7 och 800.. så visst ÄR DET MÖJLIGT att investera precis rätt, men svårt att veta i förväg vad som ska öka, gjorde man det så skulle ju alla köpa den klockan, eller hur?![]()
De är fina, har absolut den i åtanke!Som tidigare nämnts tror jag att om du kan hitta en Seamaster 2254 (eller 64 som är quartz) så får du både en väldigt trevlig och tålig vardagsklocka men också en eftertraktad modell som kommer hålla värdet bättre än mycket annat. Bilden är stulen men jag har haft en 64a i arton år så jag vet att den är trevlig![]()
![]()
Och nu kostar de bara 500kHehe, ja alltså 2017 fick du en Patek Nautilus för ca 300, förra året gick de för mellan 7 och 800.. så visst ÄR DET MÖJLIGT att investera precis rätt, men svårt att veta i förväg vad som ska öka, gjorde man det så skulle ju alla köpa den klockan, eller hur?![]()
Tre sidor in och ingen har föreslagit Tudor BB36 som du kan hitta beggad under 20k. Skulle tippa på framtida klassiker, grym klocka!Verkar närmast omöjligt att hitta en datejust för under 20, och jag tror inte riktigt jag har kunskap att köpa en sådan i den prisklassen![]()
Riktigt fin! Tack, ska verkligen titta på det!Tre sidor in och ingen har föreslagit Tudor BB36 som du kan hitta beggad under 20k. Skulle tippa på framtida klassiker, grym klocka!
![]()