• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Motvilligt, men försäkringsvärdet är uppe i 100'+ en solig dag och då är det svårt att motivera även om det är den snyggaste sportkronografen.
Det kan inte vara lätt att göra sig av med denna Heuer¨n helt klart den snyggaste sportkronografen som jag har sett.
Men det kommer att svida, hoppas någon på forumet slår till. Fick prisindikation på försäkrings värdet.

Ja, det är sjukt men BIN kan vara liiite galna. Får följa denna istället:

s-l500.jpg

http://www.ebay.com/itm/HEUER-AUTAV...2e70fd8&pid=100005&rk=4&rkt=4&sd=252266800812

Jojo... Men den har ju kanske burits av en F1-förare. Sånt skit får man givetvis betala för! ;)

Nja den får nog kosta lite till men sista 5 åren har marknaden för iwc tagit mycket stryk på dress sidan men om tavlan perfekt ca 12

Haha!
Undrar hur mycket pengar dödsbon runtom i landet går miste om varje år, bara för att folket som driver auktionsfirman har noll koll?
Men för all del, de är också det enda som håller hoppet om det där fyndet vid liv. Även om IWC:n väl gick för ungefär vad den borde(?)
Nja den får nog kosta lite till men sista 5 åren har marknaden för iwc tagit mycket stryk på dress sidan men om tavlan perfekt ca 12
VAd menar du med att de tagit stryk sista frm åren? De har väl snarare stigit i efterfrågan och värde som jag uppfattat det? !2 k låter rätt dyrt för en standard dress såvida det inte är någon Ingenieur eller Yacht club variant.
Hahaha! Jag var på den också! Hoppade av vid 4,5k :p
Jag hoppade av vid 3, men det var för att jag inte var i något skrikande behov av en till IWC dress. Upp till 3 + prov hade varit ett bra pris. Rätt kassa visare och tavlan är ju härjad, så jag vet inte vad rätt nivå skall vara. Jag tycker den nästan gick lite dyrt i stället. Dock har den ju "Türler" tavla samt originalkrona med fisk så det drar ju upp den. Säkert ett bra köp i längden. Fina verk i dessa med cal 85xx i sig.

Iwc dressur marknad har framför allt varit Tyskland då. Iwc har en väldigt god renommé där men de nya vintageköparna premierar storlek framför allt, och där finns en liten produktion av oversize som i dag är väldigt eftersökt medans de mindre uren finns det i volym och därav fallande priser. Iwc tavlorna är av undermålig kvalitet därav alla skadade tavlor framför allt 50-60 tal där lackskador är väldigt vanligt. Prisskillnaden blir tydlig om du tittar på auktionsresultat från sekelskiftet och jämför med dagens priser.
Skulle tippa att cal 85 och 89 är de mest drabbade.
Angående auktionen i går så får vi göra följande matematik ovanlig boett med automat verk org krona samt ovanlig tavla(turler) tror ej du kan finna detta ur med fin tavla under 12 men jag skulle bli glad om jag har fel. Boett 1500 verk som reservdel 2500 tavla 1500 en av visarna ej org så noll värde gammal fisk krona ca 1000. Detta är slarvig matematik men ej missvisande.
Angående ingenjörer så har det legat en till salu som ser bra ut på Tradera för 39 osåld i en månad så även dessa har problem i dag de är väl bara svarta och blå tavlor som det fortfarande är drag i.

Tillbaka
Topp