• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Pris.. vet inte riktigt själv faktiskt?
Jag har sett endast ljustavlade innan så för mig är det lite roligare med panda dial, om det är premium är jag osäker på med dessa.
Lite mindre case på denna modell (35mm utan krona) vilket gör att jag tror den landar någonstans norr om 20'?
Om någon har en bättre koll på prisbilden så är jag tacksam:)
22,6 + US shipping slutade festen på.. (inte jag)

ingen aning har bara sett några stycken, riktigt kul med jubile stil på länken och boxar och manualer
Ja, jag blir sugen. Men som vanligt stör jag mig på att klockan är skitig. - Hur svårt kan det vara att ta bort lite ytlig skit när klockan ska säljas? Den är ju i superfint skick, men varför, varför denna skit? Jag vill inte köpa någon annans dna! Och priset skulle säkert ticka upp några hundringar, om inte mer och den är ren! Nog klagat, lägg inga bud nu, jag vill ha den! ;)

image.jpeg

Vulcain Cricket med riktigt skön patina, går säkert att förhandla ett par spänn på priset:)
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=291674983423&globalID=EBAY-US

Fliegeruhr, anyone? Lite tidigt kanske, kommer på Kvalitén i maj, men jag kunde inte låta bli...
46 mm, cool subsekund! Hade varit kul med en historia från förste ägaren. Levererad till Sverige 11/1 1939.
image.jpg

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3035/vara/1201303
Utrop 90 papp...:(
Riktigt tuff är den ju och om man gillar stilen men saknar de där extra djupa fickorna finns det ju bra budgetvarianter. Har en själv och detta är den senaste som dök upp på ebay:

$_57.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/161963489767?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

visst det är en 1675 men det förändrar inte skicket
den behöver en fullservice, matchande visare eller relume på visare, länken ser inte värst pigg ut, kronan är trasig
ser ut som ett bottenskrap så 36k är jag förvånad över blir ju 43k innan man lämnat den på service för 10k

galet när det finns trevliga 16753, rootber eller svarta för strax över 40k som bara är att använda

visst det är en 1675 men det förändrar inte skicket
den behöver en fullservice, matchande visare eller relume på visare, länken ser inte värst pigg ut, kronan är trasig
ser ut som ett bottenskrap så 36k är jag förvånad över blir ju 43k innan man lämnat den på service för 10k

galet när det finns trevliga 16753, rootber eller svarta för strax över 40k som bara är att använda
Tror många inte vet var man ska leta alla ggr.. gissar att man köper Kaplans trovärdighet och gör det enkelt för sig. Den hinner nog gå upp 10k till innan det här är slut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp