• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

9888877_fullscreen.jpg

https://www.bukowskis.com/sv/lots/750688-longines-ambandsur-21-x-28-37-mm-14k-guld

Charmigt glas!
Så mycket annat har jag väl egentligen inte att tillägga! ;)
Hipster+ice+cube+not+sure+if+someone+had+this+idea_74da22_3371854.jpg

Den här ligger ute på Bukowskis, är tavlan ommålad av någon med Parkinsons eller är det glasets repor som gör att det ser skevt ut?
image.jpeg

Den ser underbar ut? Och har redan nämnts tidigare i tråden.

Gick inte så många sidor tillbaka. De är coola de där, tyckte mest att det var svårt att avgöra om tavlan var ok eller om det var glaset som gjorde att index såg taskigt ut. Jaja, var ju många här som var sugna så kanske lika bra att släpp den ur tanken direkt.

Gick inte så många sidor tillbaka. De är coola de där, tyckte mest att det var svårt att avgöra om tavlan var ok eller om det var glaset som gjorde att index såg taskigt ut. Jaja, var ju många här som var sugna så kanske lika bra att släpp den ur tanken direkt.
Jag har gett mig iaf, men det är nog två till (minst) som är sugna :p

Vad kan det vara värt att ge för en sån här gammal Tissot? Lite charmig ändå.. Men visarna är väldigt gröna? Beror det på att de fått ny lysmassa? Har dålig koll på det här med vintage...men det är kul att lära sig mer :)

Skärmavbild 2016-02-02 kl. 19.56.43.png

Och länk: http://www.tradera.com/item/190122/250675648/herrarmbandsur-riktigt-gammal-tissot

Dom är jäkligt trevliga med den där fonten. Är ju rätt liten men inte för liten. Köpte själv en i veckan som var 35mm.
2016-01-31 18.28.10.jpg

De mindre bör vara lite billigare tycker jag. Visarna är relumade. Personligen gillar jag inte den gröna färgen men gör du det är det väl ingen deal breaker.
Finns många Tissot som är väldigt läckra och dom är sjukt prisvärda. Du är på helt rätt väg men jag skulle spana vidare på samma spår.

Ca 500 kr kan väl vara rimligt. Ganska liten sak. Kanske är diametern inkl kronan?

Hm ja den är inte så stor men det har man ju hört förut och det brukar gå bra ändå...! Nä men tycker det kan va lite charmigt, får kanske testa mig fram för att se om det flyger så att säga! Tack för input :)

Dom är jäkligt trevliga med den där fonten. Är ju rätt liten men inte för liten. Köpte själv en i veckan som var 35mm.
2016-01-31 18.28.10.jpg

De mindre bör vara lite billigare tycker jag. Visarna är relumade. Personligen gillar jag inte den gröna färgen men gör du det är det väl ingen deal breaker.
Finns många Tissot som är väldigt läckra och dom är sjukt prisvärda. Du är på helt rätt väg men jag skulle spana vidare på samma spår.

Aha grattis till din! Ja jag misstänkte väl det, lite tråkigt... Gillade framförallt formen på botten och att det var mörk tavla på den, har bara ljusa tavlor just nu och det hade vart kul att byta av med något ibland! Ska fundera och suga på karamellen lite :baby:

Sen såg jag den här LÄNK
Skärmavbild 2016-02-02 kl. 22.03.24.png

Den har ommålad tavla men den träffade ganska rätt ändå... ibland är det svårt att bestämma sig och veta vad man egentligen vill!:)

Hm ja den är inte så stor men det har man ju hört förut och det brukar gå bra ändå...! Nä men tycker det kan va lite charmigt, får kanske testa mig fram för att se om det flyger så att säga! Tack för input :)

Aha grattis till din! Ja jag misstänkte väl det, lite tråkigt... Gillade framförallt formen på botten och att det var mörk tavla på den, har bara ljusa tavlor just nu och det hade vart kul att byta av med något ibland! Ska fundera och suga på karamellen lite :baby:

Sen såg jag den här LÄNK
Skärmavbild 2016-02-02 kl. 22.03.24.png

Den har ommålad tavla men den träffade ganska rätt ändå... ibland är det svårt att bestämma sig och veta vad man egentligen vill!:)
Gillar du den på Tradera så köp den. Ett par relumade visare är inte hela världen. Ommålade tavlan på ebay var dock inte fager.

Tillbaka
Topp