• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aha, så vi är fler intresserade :)
Finns en hel del "likadana" fast under andra märken så att säga.
Fan också... Det var ju inte bra :( Kände att det hade varit en kul sommarklocka och vill dessutom gärna ha bandet... ;) Menmen antar att vi får bjuda mot varandra, även om det känns jävligt dumt, och som att jag garanterat betalar för mkt om jag får den... ;) (eftersom du tveklöst kan prissätta den bättre än mig...)
Edit: Är det du som redan varit på avtryckaren? ;)

Fan också... Det var ju inte bra :( Kände att det hade varit en kul sommarklocka och vill dessutom gärna ha bandet... ;) Menmen antar att vi får bjuda mot varandra, även om det känns jävligt dumt, och som att jag garanterat betalar för mkt om jag får den... ;) (eftersom du tveklöst kan prissätta den bättre än mig...)
Edit: Är det du som redan varit på avtryckaren? ;)
Det är säkert en jätte kul sommarklocka med den tavlan :)
Det finns ju en till, men med annat band dock. Jag tror man får försöka släppa vad saker och ting är värt och betala vad man själv anser är rimligt för nånstans där har vi sanningen trots allt. Jag "råkade" dra upp den till 1500 :)

Det är säkert en jätte kul sommarklocka med den tavlan :)
Det finns ju en till, men med annat band dock. Jag tror man får försöka släppa vad saker och ting är värt och betala vad man själv anser är rimligt för nånstans där har vi sanningen trots allt. Jag "råkade" dra upp den till 1500 :)
Ja set är nog klokt. Om du "råkar" stanna på 1500 så kommer jag bjuda mer ;) Dock inte så mkt mer tror jag. 2.5 kan det vara värt för en kul klocka även om man riskerar service etc.
Ja men den andra var inte lika fin, och inget cert, så den kommer jag endast köpa om den blir väldigt billig (tror jag)

Ja set är nog klokt. Om du "råkar" stanna på 1500 så kommer jag bjuda mer ;) Dock inte så mkt mer tror jag. 2.5 kan det vara värt för en kul klocka även om man riskerar service etc.
Ja men den andra var inte lika fin, och inget cert, så den kommer jag endast köpa om den blir väldigt billig (tror jag)
Jag får bestämma mig snart gällande hur jag gör med den :) Kan nog låta den vara om du verkligen verkligen vill ha den :)

Jag får bestämma mig snart gällande hur jag gör med den :) Kan nog låta den vara om du verkligen verkligen vill ha den :)
Jag kan ju såklart lova att du får köpa den för slutpriset om jag säljer den ngn gång ;) Annars kan jag tänka mig komma på ngn kul lösning men en mini-passaround eller liknande :)

Du behöver inte vara snäll mot mig och avstå om du vill ha den. Knappast sista gången man hamnar i en sådan här sits men vi kan ju potentiellt vara lite "smarta" iaf. Tex kommer inte jag tvinga fram högre bud från dig om jag vet att du är beredd att betata mer. Men som sagt kan jag tänka mig andra lösningar också :)
Btw lägger jag alltid bud i sista stund så du behöver inte bestämma dig snart hur som ;)
Edit: fan vad många smilies det blev :D

16,1kr styck.. som hittat :hilarious:

Skärmavbild 2016-04-22 kl. 23.36.22.png

16,1kr styck.. som hittat :hilarious:

Skärmavbild 2016-04-22 kl. 23.36.22.png

Hur pass fel är det?
Har bara kollat snabbt - men nog är det vissa av klockorna som betingar betydligt mer än 16k?
Sen kan man ju, som vän av ordning, tycka att man åtminstone borde ha EN bild på samlingen man försöker sälja för 322.000kr - och att man givetvis inte kan sälja hela klumpen för styckevärdet, utan att det borde varit rejält rabatterat.

Hur pass fel är det?
Har bara kollat snabbt - men nog är det vissa av klockorna som betingar betydligt mer än 16k?
Sen kan man ju, som vän av ordning, tycka att man åtminstone borde ha EN bild på samlingen man försöker sälja för 322.000kr - och att man givetvis inte kan sälja hela klumpen för styckevärdet, utan att det borde varit rejält rabatterat.

Vi kan göra ett snabbt överslag, sett över de senaste försäljningarna World wide på forum och alltså inte askingprices på Chrono24 ser det ut ungefär såhär. Nu avrundat till närmsta 5tusen tal. Nedan har jag sorterat dem i ordning, nån är värd nån lapp mindre och någon förmodligen nån lapp mer då det är lite svårt att sätta ett pris utan att ha sett skicket osv. Men totalt landar vi på 280,000:- i stycke pris enligt priserna nedan, låt säga att jag varit snål i min bedömning, att marknaden har fel och säljaren har rätt, låt oss då addera 20% på priserna. Då landar vi på 336,000:-.. Skulle i all enkelhet kunna påstå att säljaren inte har riktigt koll på marknadsvärdet och att tro att någon betalar 322' för en samling där det egentligen inte finns något ur som är direkt ovanligt eller sticker ut som är en must have piece så är priset mycket mycket optimistiskt. Han kommer aldrig att kunna sälja detta paket enligt det upplägg han har satt.

145.026 - 25,000:-
145.026 - 25,000:-
145.014 - 15,000:-
145.020 - 25,000:-
176.002 - 15,000:-
ST378.0801 - 15,000:-
145.022 - 25,000:-
166.081 - 5,000:-
176.005 - 15,000:-
176.014 - 15,000:-
166.062 - 15,000:-
145.024 - 15,000:-
145.006 - 20,000:-
166.072 - 15,000:-
145.007 - 10,000:-
145.009 - 5,000:-
166.036 - 5,000:-
166.121 - 5,000:-
168.034 - 5,000:-
166.042 - 5,000:-

Koscher tror jag också att den är. Däremot, hur är det med rostiga delar inne i klockan? Tavlan verkade också medfaren från vatten?
den är väl såld nu, men generellt, om det sitter ETA i grejor fr typ 65-framåt (ser ut som ett 2824?) går det väl alltid att hitta delar eller donatorer, men du har ju rätt i att en så medfaren tavla antagligen döljer en del problem i verket, tavelsidan kanske bara är en rostklump.... men säljaren säger ju "in running order", och tickar den bara så är det nog inget problem som inte går att lösa eller leva med....:D

Tillbaka
Topp