BCKSTRM
Guld
Fan också... Det var ju inte braAha, så vi är fler intresserade
Finns en hel del "likadana" fast under andra märken så att säga.
Edit: Är det du som redan varit på avtryckaren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan också... Det var ju inte braAha, så vi är fler intresserade
Finns en hel del "likadana" fast under andra märken så att säga.
Det är säkert en jätte kul sommarklocka med den tavlanFan också... Det var ju inte braKände att det hade varit en kul sommarklocka och vill dessutom gärna ha bandet...
Menmen antar att vi får bjuda mot varandra, även om det känns jävligt dumt, och som att jag garanterat betalar för mkt om jag får den...
(eftersom du tveklöst kan prissätta den bättre än mig...)
Edit: Är det du som redan varit på avtryckaren?![]()
Ja set är nog klokt. Om du "råkar" stanna på 1500 så kommer jag bjuda merDet är säkert en jätte kul sommarklocka med den tavlan
Det finns ju en till, men med annat band dock. Jag tror man får försöka släppa vad saker och ting är värt och betala vad man själv anser är rimligt för nånstans där har vi sanningen trots allt. Jag "råkade" dra upp den till 1500![]()
Jag får bestämma mig snart gällande hur jag gör med denJa set är nog klokt. Om du "råkar" stanna på 1500 så kommer jag bjuda merDock inte så mkt mer tror jag. 2.5 kan det vara värt för en kul klocka även om man riskerar service etc.
Ja men den andra var inte lika fin, och inget cert, så den kommer jag endast köpa om den blir väldigt billig (tror jag)
Jag kan ju såklart lova att du får köpa den för slutpriset om jag säljer den ngn gångJag får bestämma mig snart gällande hur jag gör med denKan nog låta den vara om du verkligen verkligen vill ha den
![]()
Blev sugen på denna som sommarklocka
Ngn som vet något om den? Kan inte hitta en likadan...
https://auctionet.com/sv/427773-her...a-agrole-chronographe-1900-talets-andra-halft
![]()
Det finns ännu flerHjärtmarkerad även i min app...
Ibland önskar man att det skulle finnas ännu fler handelsplatser att tillgå!
16,1kr styck.. som hittat
![]()
Hur pass fel är det?
Har bara kollat snabbt - men nog är det vissa av klockorna som betingar betydligt mer än 16k?
Sen kan man ju, som vän av ordning, tycka att man åtminstone borde ha EN bild på samlingen man försöker sälja för 322.000kr - och att man givetvis inte kan sälja hela klumpen för styckevärdet, utan att det borde varit rejält rabatterat.
Denna är väl mumma, om allt står rätt till? @Per
http://www.lauritz.com/sv/auktion/rolex-oyster-perpetual-submariner-1962/i4190961/#
![]()
långt ifrån en expert på dessa, men jag tyckte allt kändes koscher?Den där har jag haft span på sen den kom ut. Att den ser rostig ut på visarna gjorde mig orolig, däremot såg den inte alls lika medfaren ut i verket.
Känns den OK?
Koscher tror jag också att den är. Däremot, hur är det med rostiga delar inne i klockan? Tavlan verkade också medfaren från vatten?långt ifrån en expert på dessa, men jag tyckte allt kändes koscher?
den är väl såld nu, men generellt, om det sitter ETA i grejor fr typ 65-framåt (ser ut som ett 2824?) går det väl alltid att hitta delar eller donatorer, men du har ju rätt i att en så medfaren tavla antagligen döljer en del problem i verket, tavelsidan kanske bara är en rostklump.... men säljaren säger ju "in running order", och tickar den bara så är det nog inget problem som inte går att lösa eller leva med....Koscher tror jag också att den är. Däremot, hur är det med rostiga delar inne i klockan? Tavlan verkade också medfaren från vatten?
Tufft, synd det inte stod 470.För dig som seglat 420, (eller gillar rökverk...), här inte helt oangenäm kronograf med ful relume(?) men trevlig patina i övrigt:
EU-säljare
http://www.ebay.co.uk/itm/322085675687
![]()
![]()
Är väldigt otränad, men militärur? brukar väl stå hyffsat i kurs, denna känns billig i mina ögon http://www.tradera.com/item/341930/255511321/hamilton-royal-air-force-w10-army-1975-
Nu blev jag överbjuden. Nu närmar den sig 5k ink avgifter och frakt. Känns ganska mkt iom att man kanske måste serva för några tusen...?Jag får bestämma mig snart gällande hur jag gör med denKan nog låta den vara om du verkligen verkligen vill ha den
![]()
Är det den där Arole kronografen med blå tavla? Reagerade på att det står "urtavla i plast". Härliga färger och snygg boett.Nu blev jag överbjuden. Nu närmar den sig 5k ink avgifter och frakt. Känns ganska mkt iom att man kanske måste serva för några tusen...?
De har lagt upp en till?Nu blev jag överbjuden. Nu närmar den sig 5k ink avgifter och frakt. Känns ganska mkt iom att man kanske måste serva för några tusen...?
Har funnits två hela tidenDe har lagt upp en till?
Där ser man!Har funnits två hela tiden![]()
Den drog iväg rejältHar funnits två hela tiden![]()
Får se om de dyker upp här, näst högsta på båda...Den drog iväg rejält![]()
Inte så farligt dyrt för en cool kronograf tycker jag. Ser ut som samma boett som den @Aurum har och delar boett med Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver.Den drog iväg rejält![]()