• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Inte så farligt dyrt för en cool kronograf tycker jag. Ser ut som samma boett som den @Aurum har och delar boett med Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver.
Precis, helt ok pris men liiite mer än jag ville bbetala idag. Det är samma boett som min och vissa Croton/Nivada osv. De har ju rört sig lite prismässigt på sistone...

En till grym Chrono:
Enicar Aqua Graph, Val 72 (från -69)

https://www.ebay.com/ulk/itm/121972728215
image.jpeg

Hej alla vintageproffs!!
Jag har en generell fråga:
Vart bör man köpa vintage? Vart är det tryggt och skapligt "prisvärt" (notera "" då jag fattar att det inte blir bra och billigt, men jag upplever iaf som att vissa ställen här i Sverige får mer än andra för samma klocka...). Köper ni från utlandet? Christies, Phillips, EBay? Har ni några tips på vart jag ska hålla koll?

Ligger en NOS Pouge ute på bukten.
Svårt att avgöra om det verkligen är NOS men ser vad jag kan se korrekt ut.
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Old-S...787478?hash=item58daf7af96:g:IDgAAOSw3mpXMdzZ
Jag har väldigt svårt att köpa att den skulle vara NOS! Tycker spontant att boettlock, tryckknappar, glasring, ser tokpolerat ut. Insert ser lite off ut i färg och teckensnitt, claspen på länklåset känns inte heller rätt, tavlan tveksam, glaset tveksamt, och borstningen ser lite konstig ut.

Senast ändrad:
Jag har väldigt svårt att köpa att den skulle vara NOS! Tycker spontant att boettlock, tryckknappar, glasring, ser tokpolerat ut. Insert ser lite off ut i färg och teckensnitt, claspen på länklåset känns inte heller rätt, tavlan tveksam, glaset tveksamt, och borstningen ser lite konstig ut.
Tittat noggrannare och håller med dig. Det är fel teckensnitt på tavlan (syns på A'et i Japan). Kronan verkar inte ha den klassiska konkava formen. Boettlock polerat som du säger...
Tittade inte så noga igår. Blir förbannad då det är luren att lägga ut som NOS....

Tillbaka
Topp