• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

så är det ju,
och blir det tillräckligt jävligt, och klockorna tillräckligt värdefulla, så snickrar ju en kompetent uris ihop de delar som behövs... ibland går det att modda delar från andra verk för att passa
Yes, och de fungerande fula klockorna kommer plockas ned en efter en. Det finns ju trots allt en hel del mindre eftertraktade ur med "rätt" verk. Sedan om vi ser längre in i framtiden har vi förmodligen 3D-printing och precisionsfräsar.

Har ingen aning om vad som är ett rimligt pris men tyckte denna sedelklämma med urverk från Cartier var stilig och annorlunda.
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=494441&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=0&kontor=&sortering=f_id desc&listposition=0
auktionsvara_573190_stor.jpg

Bukowskis har börjat steppa upp sitt game! Några trevliga klockor ute nu, den här är ju mysig
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...-chronometer-s-k-nipple-dial-armbandsur-39-mm
10034686_fullsize.jpg
Satt och tänkte på det igår att det börjar märkas av med deras nyförvärv på klocksidan. Det är en helt ny nivå på det senast inkomna om man jämför mot tidigare. Undrar om det kommer märkas så smått hos Kaplans åt andra hållet kvalitetsmässigt.
Tycker ni? Tyckte det var rätt dåligt, inte bättre än historiskt iaf.

Skillnaden är väll att allt läggs upp på Bukowskismarket numera. Jag har fått känslan av att antalet klockor ökat ganska rejält på senaste tiden men kvaliteten känns väldigt varierande.
Ja känns mer så, för visst har de haft lite intressanta ur på de riktiga Bukowskiauktionerna förr? Följer det dock då det känns som det kommer vara kannibalism mellan auktionshusen nu.

Ja känns mer så, för visst har de haft lite intressanta ur på de riktiga Bukowskiauktionerna förr? Följer det dock då det känns som det kommer vara kannibalism mellan auktionshusen nu.
Har inte följt deras kvalitetsauktionen slaviskt men de jag kikat på har precis som du säger i de flesta fall hållit en högre kvalitet än den som är ute nu.

Tycker ni? Tyckte det var rätt dåligt, inte bättre än historiskt iaf.

Skillnaden är väll att allt läggs upp på Bukowskismarket numera. Jag har fått känslan av att antalet klockor ökat ganska rejält på senaste tiden men kvaliteten känns väldigt varierande.

Det är nog som @JohanHLM säger att det som sålts på Klassiska tidigare inte har lagts upp på Market. Jag har i alla fall aldrig varit med om en sådan koncentration av dyrare klockor på Market, därav min tanke att kunder nu började röra sig från Kaplans till Bukowskis.

Tillbaka
Topp