• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ja, alla köper på spekulation verkar det som.
Ja och så även jag till viss del, klart det är kul att köpa något som hoppar upp skitmycket på kort sikt. Men roligast av allt är ju att få bära en modell som har en historia och helt rätt patina, om den sen går för samma som jag köpte den för eller något lägre så är det ingen kris :)

Ja och så även jag till viss del, klart det är kul att köpa något som hoppar upp skitmycket på kort sikt. Men roligast av allt är ju att få bära en modell som har en historia och helt rätt patina, om den sen går för samma som jag köpte den för eller något lägre så är det ingen kris :)
Helt klart. Syftade dock inte på dig som entusiast utan på investerare:)

https://auctionet.com/sv/444036-arm...joux-cal-7733-boett-av-stal?linked_from=thumb

hd_item_444036_76ea8159f3.JPG

Smått i överkant med tanke på servicebehov och utan originallänk. Men med tanke på skicket samt dess samlarvärde av denna anledning så kan det mycket väl vara ett OK pris för en klocksamlare. Just värdet på "samlarklockor" är ju allt ifrån rationellt.

Smått i överkant med tanke på servicebehov och utan originallänk. Men med tanke på skicket samt dess samlarvärde av denna anledning så kan det mycket väl vara ett OK pris för en klocksamlare. Just värdet på "samlarklockor" är ju allt ifrån rationellt.
Haha men jävlar!! Det är den ju inte värd, alls... Eller?
Skulle säga att 50+provis är vettigt men i den högre delen av vad som är ok pris. Värdet på ett samlarex (som detta nästan är) är ca 7500 USD. Bezeln enkom ligger på 2-2.5k USD.

Tillbaka
Topp