Ska se om jag kan haka på en bit i alla fall! Det är ju ändå en cal 861, visserligen med DON bezel och bra tavla/visare/boett. Tänk att jag sålde min 105.003 för 30k... ångesten.Ca.30k+
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska se om jag kan haka på en bit i alla fall! Det är ju ändå en cal 861, visserligen med DON bezel och bra tavla/visare/boett. Tänk att jag sålde min 105.003 för 30k... ångesten.Ca.30k+
De fina exemplar kostar mer på chrono eller ebay! ca.50kSka se om jag kan haka på en bit i alla fall! Det är ju ändå en cal 861, visserligen med DON bezel och bra tavla/visare/boett. Tänk att jag sålde min 105.003 för 30k... ångesten.
det märks i alla fall på texterna
Klockan är i extremt bra skick!!!Ska se om jag kan haka på en bit i alla fall! Det är ju ändå en cal 861, visserligen med DON bezel och bra tavla/visare/boett. Tänk att jag sålde min 105.003 för 30k... ångesten.
Tänkte ju köpa denna så ni kan ju sluta tipsa om den Misstänker att jag inte kommer ha råd nuKlockan är i extremt bra skick!!!
Haha vi är åtminstone 3! Borde sluta på 30-40k, finns ju ett något sämre ex på Omega Forums för nästan 40k inkl länk! Dock nyservad!Tänkte ju köpa denna så ni kan ju sluta tipsa om den Misstänker att jag inte kommer ha råd nu
Ca 30k ex provis alltså?
plus provis? Alltså 50k ink? Eller menade du 30-40 ink provis?Haha vi är åtminstone 3! Borde sluta på 30-40k, finns ju ett något sämre ex på Omega Forums för nästan 40k inkl länk! Dock nyservad!
Jag tänker inklusive provision, men jag har ju haft fel förutplus provis? Alltså 50k ink? Eller menade du 30-40 ink provis?
Onekligen fin! Fick en bild på insidan (ej verket). Ser ut som att service är nödvändig dock då packningen ser helt slut ut (men det får man väl alltid räkna med på sådana här ur...)Klockan är i extremt bra skick!!!
Det ligger ganska väl i linje med vad Carfoords tror (jag frågade i telefon). Vi får väl seJag hade också tänkt vara med på Speedyn men hade satt ett tak på 30 ink. prov så det verkar redan vara kört för min del
hahaha vad fanDet ligger ganska väl i linje med vad Carfoords tror (jag frågade i telefon). Vi får väl se
Jag tycker dock vi ska skapa en PMtråd där vi håller en intern budgivning. Den som bjuder högst får gå upp själv och bjuda, men som tack för hjälpen betalar denna en viss peng till de andra om han får den billigare än sitt tak. Man skulle kunna tänka sig typ 30%*(Tak-Slutpris) och att det delas ut till de andra. På så sätt kan vi ge fan i att trissa upp priset om vi ändå vet vem som kommer vinna. Det blir en winwin där köparen förhoppningsvis får den till ett ok pris och de andra får en del av kakan, istället för att samma person ska betala mer och de andra inte få ngt...
Bra upplägg.. Då bjuder jag 15k och inväntar min del av kakan.Det ligger ganska väl i linje med vad Carfoords tror (jag frågade i telefon). Vi får väl se
Jag tycker dock vi ska skapa en PMtråd där vi håller en intern budgivning. Den som bjuder högst får gå upp själv och bjuda, men som tack för hjälpen betalar denna en viss peng till de andra om han får den billigare än sitt tak. Man skulle kunna tänka sig typ 30%*(Tak-Slutpris) och att det delas ut till de andra. På så sätt kan vi ge fan i att trissa upp priset om vi ändå vet vem som kommer vinna. Det blir en winwin där köparen förhoppningsvis får den till ett ok pris och de andra får en del av kakan, istället för att samma person ska betala mer och de andra inte få ngt...
Vad fan vadå? Tycker du det är en knäpp idé? Jag tycker bara det känns onödigt att tvinga en fellow KSare betala onödigt mycket om jag vet att han ändå kommer betala mer än mig... Istället för att trissa upp priset och sedan släppa den kan jag lika gärna släppa den innan. Jag får ju inte klockan mer för dethahaha vad fan
Visst, det bygger ju såklart på att man inte försöker lura sina KSpolare genom att bjuda ngt man vet inte har en chans...Bra upplägg.. Då bjuder jag 15k och inväntar min del av kakan.
Bra upplägg.. Då bjuder jag 15k och inväntar min del av kakan.
Vad fan vadå? Tycker du det är en knäpp idé? Jag tycker bara det känns onödigt att tvinga en fellow KSare betala onödigt mycket om jag vet att han ändå kommer betala mer än mig... Istället för att trissa upp priset och sedan släppa den kan jag lika gärna släppa den innan. Jag får ju inte klockan mer för det
Det ligger ganska väl i linje med vad Carfoords tror (jag frågade i telefon). Vi får väl se
Helt rätt att snacka ihop sig. Reagerade bara på kompensationen i överenskommelsen, som jag inte tror är nödvändigDet ligger ganska väl i linje med vad Carfoords tror (jag frågade i telefon). Vi får väl se
Kul att du tycker det var en vettig idébra idé tycker jag, fast inte en helt lätt mekanism att konstruera för att uppfylla "revelation principle" om vi antar att KS:arna faktiskt spelar roll och skulle ha haft näst högsta i auktionen?
https://en.wikipedia.org/wiki/Revelation_principle
Det var mest för att folk skulle gå med på att snacka ihop sig. Tycker bara det känns onödigt att tvinga en annan KSasre betala X tusen mer om han ändå får den i slutändan.Helt rätt att snacka ihop sig. Reagerade bara på kompensationen i överenskommelsen, som jag inte tror är nödvändig
Lycka till i auktionen!
Så kan det såklart vara öven om jag är tämligen säker på att så inte är fallet nu. Men det är en viktig poäng!Fast det är ju inte nödvändigtvis bara positivt för oss fellow KSare.
De som väljer att lämna in på auktion då och då vill gissningsvis inte att det ska bildas kartell för att hålla priset så lågt som möjligt.
poängen var ju att bilda en inköpskartell för att spara pengar åt KS:arna.... så att vi inte bjuder över varandra, tänk som en fackförening, fast tvärtom...Det är väl bara att låta bäste man vinna? Den som är beredd att pröjsa mest tar hem den oavsett om man har budgivningen nu eller på auktionen? Med det sagt så betyder det ju inte nödvändigtvis att det blir en KSare som ror hem den?
Kul att du tycker det var en vettig idé
...så bygger det ju på att det var en KSare som vad näst högsta bugivare. Det vet man såklart inte men det är långt ifrån omöjligt.
Min tanke var såhär. Om jag säger att jag är beredd att betala 70k för att jag då vet att jag vinner KS-auktionen men egentligen bara vill betala 30k. Säg att jag nu vinner på 28k. Då får jag betala mina KSpolare 0.3*42k = 12.6k. Ett extremfall såklart men det var lite risken att man fejkbjuder här som gör att man ska betala en del av det man sparade. Om man bjuder högre här än man vill betala får man betala sina KSare mer. Men visst är det så att det hela bygger på ärlighet. Om jag säger att jag är beredd att betala 60k men hoppar av auktionen vid 25k är jag en idiot och dem tänkte jag hängde på Blocket......men då blir det ju problem med konsistensen (revelation principle) tror jag, varför skulle jag inte ange en siffra över mitt reservationspris för att vinna stage1-KS-auktionen om jag sen får köpa den till under mitt faktiska reservationspris i stage2-live-auktionen och dela med mig av en del till de andra, fast jag har inte räknat på det iofs... å hinner inte heller, men jag gillar idén...
Onekligen fin! Fick en bild på insidan (ej verket). Ser ut som att service är nödvändig dock då packningen ser helt slut ut (men det får man väl alltid räkna med på sådana här ur...)
Btw: någon som vet vad de inristade siffrorna på bandhornet är?
Tycker också det börjar bli lite väl pricy, tror att alla räknar med rejäl prisuppgång på allt - vilket inte stämmer på alla modeller. Men, 28k för 321 med CB-case lät asbilligt, jag tar en sån tack!30k plus provision och servicekostnad utan att vara en tranny med 321 tavla??? verkar inte klokt jag krängde en 321 med CB case vid nyår för 28k
...men då blir det ju problem med konsistensen (revelation principle) tror jag, varför skulle jag inte ange en siffra över mitt reservationspris för att vinna stage1-KS-auktionen om jag sen får köpa den till under mitt faktiska reservationspris i stage2-live-auktionen och dela med mig av en del till de andra, fast jag har inte räknat på det iofs... å hinner inte heller, men jag gillar idén...
Tycker också det börjar bli lite väl pricy, tror att alla räknar med rejäl prisuppgång på allt - vilket inte stämmer på alla modeller. Men, 28k för 321 med CB-case lät asbilligt, jag tar en sån tack!