• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Känner igen lappen...
image.jpeg
Trodde du köpte den i staterna? Eller de kanske använder samma lappar på crafoord :)

http://www.ebay.com/itm/231950024797?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
s-l1600.jpg

En liten(!) men ball Heuer för kaffepengar.

http://www.ebay.com/itm/112001951945?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
s-l1600.jpg

Billig IWC Yacht club, 33mm TT Quartz och integreradlänk, nice!

http://www.ebay.com/itm/291773472150?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
s-l1600.jpg

Men här är den mest intressanta, speciellt nu när två-regs Heuers är långt utom räckhåll. Vad kan den tänkas sluta på? 6-8k~?

En gång i kvartalet har jag typ det. ;) Tror ändå det var ett bra köp. Superskick, tidig med DON (pre-moon, för bövelen!). Servicebehov spelar ingen roll med 861 och passande länk är relativt lätt att hitta. Synd att du inte knep den, det hade du varit värd @Karatekid . Men Connien såg fin ut, i alla fall. :)
Helt Kmart bra köp enligt mig! Låg inte så långt under men hade iofs inte bjudit iom att personen pmade mig och berättade om tänkt budnivå.

Oerhört besviken nu. Första gången jag budar på en klocka vid auktion. Tittat på speedyn så mycket de senaste dagarna att jag nästan känt att den var min. Hade cappat bud på 47k som jag trodde skulle kunna stå. Får skicka in degen under dagen på elitloppet istället.

En gång i kvartalet har jag typ det. ;) Tror ändå det var ett bra köp. Superskick, tidig med DON (pre-moon, för bövelen!). Servicebehov spelar ingen roll med 861 och passande länk är relativt lätt att hitta. Synd att du inte knep den, det hade du varit värd @Karatekid . Men Connien såg fin ut, i alla fall. :)
Tack:)Det kommer! Förhoppningsvis då en coolare speedy än 145022;)

Smått i överkant med tanke på servicebehov och utan originallänk. Men med tanke på skicket samt dess samlarvärde av denna anledning så kan det mycket väl vara ett OK pris för en klocksamlare. Just värdet på "samlarklockor" är ju allt ifrån rationellt.

samlarvärde? det var väl ingen 321?? eller ens en transitional med 321 tavla?? så 50 k plus 20% verkar väldigt högt

samlarvärde? det var väl ingen 321?? eller ens en transitional med 321 tavla?? så 50 k plus 20% verkar väldigt högt
22.5% provis dock ;)

Håller inte med dig om att den inte har samlarvärde. Att hitta en 145.022-69ST med DO90 bezel i nära NOS-skick är fan inte varje dag. Enligt Omega forums och Speedmaster 101 är värdet ngn stans upp mot $7500. Kom ihåg att bezeln ensamt är värd $2-2.5k. Visst, 61k kanske var lite i överkant, men jag hade hellre betalat lite för mycket för en klocka i sällsynt bra skick än att köpa en sliten, för jag tror att skicket är en av de viktigaste faktorerna för bibehållet värde.

Men, jag ska ödmjukt tillägga att jag är ny på vintage och inte särskilt kunnig, så jag kan absolut vara ute och cykla... ;)

22.5% provis dock ;)

Håller inte med dig om att den inte har samlarvärde. Att hitta en 145.022-69ST med DO90 bezel i nära NOS-skick är fan inte varje dag. Enligt Omega forums och Speedmaster 101 är värdet ngn stans upp mot $7500. Kom ihåg att bezeln ensamt är värd $2-2.5k. Visst, 61k kanske var lite i överkant, men jag hade hellre betalat lite för mycket för en klocka i sällsynt bra skick än att köpa en sliten, för jag tror att skicket är en av de viktigaste faktorerna för bibehållet värde.

Men, jag ska ödmjukt tillägga att jag är ny på vintage och inte särskilt kunnig, så jag kan absolut vara ute och cykla... ;)

jag tyckte redan att förhands:D:Dgissningarna var dyra 30k plus 22.5 %

22.5% provis dock ;)

+1. Skillnaden mellan guld och kattskit är rätt liten ibland. :D

Tillbaka
Topp