• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Samma som låg i kaplans butik länge? Den tavlan var inte alls kul tyckte jag
Allt är ju relativt, i prisläget den ligger nu är det en kronograf från ett av de bättre märkena med ett bra verk. För mer pengar finns det såklart annat och uppsattar man inte bra verk och enbart ser till det yttre förstår jag att den inte är så tilltalande.

Edit:har dock ingen koll på modellen, så vet inte om det är billigt eller inte.

Allt är ju relativt, i prisläget den ligger nu är det en kronograf från ett av de bättre märkena med ett bra verk. För mer pengar finns det såklart annat och uppsattar man inte bra verk och enbart ser till det yttre förstår jag att den inte är så tilltalande.

Edit:har dock ingen koll på modellen, så vet inte om det är billigt eller inte.
Kollade runt lite och visade sig att kaplans butikspris inte var särskilt bra i jämförelse med objekt som haft finare tavlor.

Kollade runt lite och visade sig att kaplans butikspris inte var särskilt bra i jämförelse med objekt som haft finare tavlor.
Hittar inte den försäljningen, så du får gärna länka. De referenspriser jag hittade var en som såldes 2011 för 650$ och en som ligger på ebay nu som har ett fast pris på 2200$

Som jag sade tidigare så kan jag inte modellen, tyckte bara att det kändes som ett ok pris om man kan leva med tavlan...

7249937EF2CD4193A208D597F3B3FD6F.jpg

http://www.ebay.com/itm/RARE-1950s-...-SUBMARINER-WATCH-LANDERON-149-/122014151592?
En riktigt cool 2-reg Baylor kronograf. Enda minus är väl att den saknar lumeplupp och att det kan vara relume på index(?). Annonsören påstår att det är helt orginal tavla iaf.

DSC03531_zpsaogvu5cc.jpg

http://www.ebay.com/itm/VTGE-RARE-EARLY-NIVADA-GRENCHEN-CHRONOMASTER-BROAD-ARROW-HANDS-CHRONOGRAPH-60/162107914482?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=1&asc=37182&meid=f9d9a7f550eb46a9877e5eb786e22069&pid=100005&rk=2&rkt=6&sd=162106763460
Nivida grenchen
$_57.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-A...5f525d&pid=100011&rk=5&rkt=10&sd=311634919328

Stenhård dykare ifrån Aquastar. Ganska härjat skick och skelettvisare för sekundräknaren men det återspeglas nog i slutpriset ändå

Senast ändrad:
Kan den bli sådär bubblig rund nedre visaren naturligt?
Det vita och gula fixar jag på två min i PS.. om jag skulle vilja dvs.. :)
Känns ganska overkligt att man skulle riska en tavla som kostar 100-150 orginalsvart. Visst ger det kanske 50 extra om det skulle bli bra. Bubblet ser konstigt ut men har den tagit in fukt så kan den väl bli så. Oavsett grattis till säljaren.

Kom ihåg när vi satt på en uteservering här hemma och du skattade åt mig - jag ville ha en bullhead.. Du har mognat min pojk! :)
Hahah, ja jag visste att den meningen förr eller senare skulle bita mig i röven:D
Sista var nice? Schweiz är dom med i EU?
Nope det tror jag icke, så man bör väl ha det i åtanke..
Känns som en aningen bättre affär. :D
:D:D Vill minnas att jag såg en ruskigt fin omega bullhead på auktion för någon månad sen, kan inte komma ihåg var bara....

Hahah, ja jag visste att den meningen förr eller senare skulle bita mig i röven:D

Nope det tror jag icke, så man bör väl ha det i åtanke..

:D:D Vill minnas att jag såg en ruskigt fin omega bullhead på auktion för någon månad sen, kan inte komma ihåg var bara....

Jag får hem den här rackaren på torsdag. Bandet till höger ska tydligen vara till en Lemania Bullhead. Mest därför jag kollade runt lite.
bullis.jpg

Tillbaka
Topp