• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

TG195 för cirkus 40k.

dealer_oliversargent_highres_1452507326078-2206089707.jpg

http://www.sellingantiques.co.uk/38...-lemania-chronograph-version-tg195-no-571935/

Din?
Misstänker att det kanske inte uppskattas att regga sig enbart för att pusha sin egna annons(?).
Men bortsett från detta så måste jag komma med ett tips - om du kan ställa in så att kameran använder samma vitbalans varje gång, så gör gärna det.
Nu ser den ut som gulguld på två av bilderna, och stål på resten.
Men tråden heter ju "Auktionstips - Vintage".. Var jag oförskämd på något vis? Känns som ett ganska fair första-inlägg med detta i åtanke. Jag tycker att det känns konstigt att behöva förklara mig när tråden heter "Vintage - aktuella auktionstips". Men nej, jag reggade mig inte enbart för att pusha en annons. Jag är en glad amatör som vill bli av med en ganska trevlig gammal seamaster bara. Har läst i forumen ett ganska bra tag nu och kändes angeläget att regga ett nick nu. Tråkigt att behöva försvara sig, men tack för fotokursen min gode herre!

Trevlig helg

Men tråden heter ju "Auktionstips - Vintage".. Var jag oförskämd på något vis? Känns som ett ganska fair första-inlägg med detta i åtanke. Jag tycker att det känns konstigt att behöva förklara mig när tråden heter "Vintage - aktuella auktionstips". Men nej, jag reggade mig inte enbart för att pusha en annons. Jag är en glad amatör som vill bli av med en ganska trevlig gammal seamaster bara. Har läst i forumen ett ganska bra tag nu och kändes angeläget att regga ett nick nu. Tråkigt att behöva försvara sig, men tack för fotokursen min gode herre!

Trevlig helg

Äsch... Ta det inte så hårt!
Jag försökte (faktiskt) inte vara dryg, utan bara komma med goda råd.
Det brukar som sagt inte uppskattas när man kommer in på forum bara för att promota någon egen vara. Men jag är glad att så inte är fallet - utan att du kommer hänga kvar! ;)

Hade det varit jag så hade jag lagt ett första meddelande i "Presentera dig själv-tråden", och sedan gjort mitt andra meddelande här - med skillnaden att jag då lagt till nåt i stil med "Ja alltså, jag vet ju att tråden kanske inte är till för att flippa sina egna klockor... Men jag har en vintage-Omega som säljs på auktion, som med andra ord passar rätt bra in i tråden..."

Min "fotokurs" var också menad väl.
Första gången jag flippade igenom bilderna så trodde jag faktiskt att det var två olika klockor.

Nog om det. Nu låter jag tråden vara till det den är tänkt!
Nämligen...

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=4272342
image.jpeg

Synd på länken, men jag tycker verkligen att dessa är så sjuuukt coola!
Inte min budget dock - så det får väl bli en Citizen Bullhead istället! ;)

I behov av en service, kan bli dyrt att fixa chronon? I övrigt ser den bra ut om du frågar mig :) var med och bjöd på den där en liten stund.
Tack! Vad tror du är ett rimligt pris?
Är siffrorna konstiga? Verkar som att det som är applicerat har lossnat/satts dit lite fel? Kan tavlan vara renoverad eller är det tidens tand?

Senast ändrad:
Tack! Vad tror du är ett rimligt pris?
Är siffrorna konstiga? Verkar som att det som är applicerat har lossnat/satts dit lite fel? Kan tavlan vara renoverad eller är det tidens tand?
Är det inte bara lumen som torkat och krypt lite? Är absolut ingen expert, men jag tyckte den såg fin ut? Du får leta runt på google och se om du hittar några med likadana tavlor och jämföra. Priset borde sluta någonstans runt det dubbla?

Edit: vad sitter det för verk i den?

Tillbaka
Topp