• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Är det inte bara lumen som torkat och krypt lite? Är absolut ingen expert, men jag tyckte den såg fin ut? Du får leta runt på google och se om du hittar några med likadana tavlor och jämföra. Priset borde sluta någonstans runt det dubbla?

Edit: vad sitter det för verk i den?
Tack! Vet inte vad det är för verk. Det dubbla är väl typ vad jag tänkt så toppen att få en rimlighetsbekräftelse.

Hej alla!
Tänkte låta min blivande fru köpa denna till mig i morgongåva :D
Ser ni något galet som jag missar? Vad är ett rimligt pris?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/803379-angelus-kronograf-armbandsur-38-5-mm
image.jpg
@Sjobedan @eriksson850
Verkar vara stort servicebehov. Uppvridet var konstigt. Kronografen startar inte öht. Sekundvisaren (det är det det det är till vänster?) gick några sekunder men stannade när jag tryckte på kronografknapparna. Kan ju missuppfattat att den långa är kronografvisare men isf funkar inte sekundvisaren. Hur som verkar verket inte må så bra...

Dessa två som såldes tror jag nu har dykt upp på Antika.as
http://www.antika.no/vintage-watches/chronographs

Han vill a 35.000 NOK för båda. Fy fan... Ångrar sjukt mycket att jag inte bjöd högre :(
@Donkii och @Anders Forsberg
Fast han får inte de pengarna för dem så än behöver du inte gräva ned dig. Dock såldes de billigt på första auktionen.. Och ingen vet egentligen var priset hade stannat om man hängt med så ingen idé att hänga läpp :)

Fast han får inte de pengarna för dem så än behöver du inte gräva ned dig. Dock såldes de billigt på första auktionen.. Och ingen vet egentligen var priset hade stannat om man hängt med så ingen idé att hänga läpp :)
Du är klok du :) Tänker att alla sådana här erfarenheter (börjar få några nu...) gör mig klokare för framtida inköp :) Verkar bara som att vintagesuget bara blir värre och värre ju fler/finare vintageklockor jag har... ;)

Btw: Första auktionen, har de sålts igen sedan auctionet.com?

då har jag nog uttryckt mig fumligt. mer än jag önskade betala då mitt intresse för dessa inte låg i paritet med det klubbade priset. Men priset de såldes för tycker jag är ett bra pris utifrån dess skick osv.
Bjöd 12k för den fina (den har nu servats) så får vi se vad han säger... Han tyckte jag skulle ringa så han kunde motivera 35k men jag sade att det inte behövdes ;)
PS. Han kommer såklart säga nej men när jag ändå hade mailkontakt kunde jag lika väl dra iväg ett bud. Ds

Nope, kände att den sprang iväg lite för mycket. Eller var det ett skäligt pris? satte mitt tak vid 1600:-

Det var nog ett skäligt pris, sett till vad de verkar gå för numera.
Men även om mitt stopp var lite högre än 1.600kr så tyckte jag också att den blev lite dyr - givet skicket.
Borde gå att hitta en bättre för inte så särskilt mycket mer!

Men jag är väldigt, väldigt sugen på en Pogue just nu - så lite grann ångrar jag mig, lik förbannat!

Tillbaka
Topp