• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

https://auctionet.com/sv/494412-herrarmbandsur-breitling-chronomat-1950
hd_item_494412_ab784157c4.JPG

https://auctionet.com/sv/494408-herrarmbandsur-breitling-datora-1945
Skärmavbild 2016-09-17 kl. 11.19.18.png

https://www.pantbanken.se/auktioner...20&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=5
auktionsvara_617395_stort.jpg

Något dyr va? Sålde en Claymore för ca 700 kr för ganska exakt ett år sedan.
Ha, lattjo! En sådan där Casio i guld/brons har jag liggande i gömmorna. Köpte den 1987(?) för min första lön på Teknikmagasinet för 995kr om jag inte minns fel. Min enda klocka under fyra-fem år. Vad är storyn bakom "Claymore"? Helt nytt för mig. Hade inte en aning om att jag var ägare till en äkta Claymaore!

Hittade den!
image.jpeg

Ha, lattjo! En sådan där Casio i guld/brons har jag liggande i gömmorna. Köpte den 1987(?) för min första lön på Teknikmagasinet för 995kr om jag inte minns fel. Min enda klocka under fyra-fem år. Vad är storyn bakom "Claymore"? Helt nytt för mig. Hade inte en aning om att jag var ägare till en äkta Claymaore!

Hittade den!
image.jpeg
Nice! Gällande namnet, så är min vilda gissning, efter lite googlande... pga att den är lika brutal som ett gaeliskt tvåhandssvärd, med de karaktäristiska "fyrklövrarna" som dekoration ;)

Jag kan på goda grunder rekommendera. Ett slick om dan´håller doktorn på stan som man säger.
Ett slick och du är fast!

(im on a roll)
Haha, betvivlar inte det:D
med rutinerade budgivare brukar det dubblas på slutet, här en del noobs som inte kan hålla fingrarna i styr, jag gissar på 8k usd slutpris! ;)
Håller med, de rutinerade putsar antingen upp sina snipers eller så har de flytt fältet för länge sen:D

Haha, betvivlar inte det:D
Håller med, de rutinerade putsar antingen upp sina snipers eller så har de flytt fältet för länge sen:D
min teori är bara att om det är ett objekt där nästan alla som bjuder är rutinerade ebayers så kryper inte buden upp under budtiden, utan ligger förrädiskt lågt med få bugivare så här 3 dar före utgång, för att sedan plötsligt snajpas upp i över det dubbla i sista sekunderna, det skulle betyda ett slutpris på över 10k usd på denna... här tror jag dock på mindre informerade (baserat på objektets natur och antalet bud och budgivare) som har låtit budivån krypa närmare slutpris pga otålighet, orutin, nyfikenhet, blir intressant att se om jag har rätt i ett slutpris på 8k usd baserat på enbart historisk budinformation och utan att veta nåt om egentligt värde... ;)

min teori är bara att om det är ett objekt där nästan alla som bjuder är rutinerade ebayers så kryper inte buden upp under budtiden, utan ligger förrädiskt lågt med få bugivare så här 3 dar före utgång, för att sedan plötsligt snajpas upp i över det dubbla i sista sekunderna, det skulle betyda ett slutpris på över 10k usd på denna... här tror jag dock på mindre informerade (baserat på objektets natur och antalet bud och budgivare) som har låtit budivån krypa närmare slutpris pga otålighet, orutin, nyfikenhet, blir intressant att se om jag har rätt i ett slutpris på 8k usd baserat på enbart historisk budinformation och utan att veta nåt om egentligt värde... ;)
Håller med, måste tillägga dock att många rutinerade budgivare numera applicerar ytterligare en teknik pga bud utanför ebay. För att säljaren inte skall lockas av buden så budar man upp objektet till en bit ovan halva marknadsvärde på bara ett par timmar. Detta medför 1. potentiella intressenter backar undan när de ser att objektet kostar X kr redan ett par timmar efter start och med 6d och 20h kvar blir man ju inte så sugen och 2. säljaren blir mindre intresserad av de lockande buden utanför ebay.

Håller med, måste tillägga dock att många rutinerade budgivare numera applicerar ytterligare en teknik pga bud utanför ebay. För att säljaren inte skall lockas av buden så budar man upp objektet till en bit ovan halva marknadsvärde på bara ett par timmar. Detta medför 1. potentiella intressenter backar undan när de ser att objektet kostar X kr redan ett par timmar efter start och med 6d och 20h kvar blir man ju inte så sugen och 2. säljaren blir mindre intresserad av de lockande buden utanför ebay.
....låter vettigt, men om man är intresserad på riktigt och har tid är iaf jag alltid den som lägger bud off-ebay... ;)

Tillbaka
Topp