• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Breitling nr 2 väckte mitt intresse (minst sagt...)
Kan någon avgöra om det man ser uppe till vänster är glas- eller tavelskada? Är det någon som ser ngt lurt/felaktigt i övrigt?
Tacksam för svar :)
Det mest iögonfallande är att breitlingtexten är bitvis bortsuddad. Reagerade inte på något annat men kan så klart ha missat något. Kronografverket gick knappt, stannade direkt. Chronomaten stod still och tavlan var lös, oklart hur den mår iom att även kronosekundvisaren är av i ena änden.

Breitling nr 2 väckte mitt intresse (minst sagt...)
Kan någon avgöra om det man ser uppe till vänster är glas- eller tavelskada? Är det någon som ser ngt lurt/felaktigt i övrigt?
Tacksam för svar :)
Tycker mig se att det är något på glaset på den bilden från sidan, eller? Är inte det på samma ställe, jag tror det.
Det mest iögonfallande är att breitlingtexten är bitvis bortsuddad. Reagerade inte på något annat men kan så klart ha missat något. Kronografverket gick knappt, stannade direkt. Chronomaten stod still och tavlan var lös, oklart hur den mår iom att även kronosekundvisaren är av i ena änden.
Är det inte glaset som spökar? Jag tror att tavlan kan vara i bra skick. Alla visare ser bra ut tycker jag. Men månaden är mycket vitare än dagen, det kan ju bero på att den inte matats fram, utan stått stilla på samma månad och därmed inte gulnat lika som dagskivan. Eller så är den bytt helt enkelt, men det måste ju va ett tag sedan i så fall med tanke på hur glaset ser ut.

Är det inte glaset som spökar? Jag tror att tavlan kan vara i bra skick. Alla visare ser bra ut tycker jag. Men månaden är mycket vitare än dagen, det kan ju bero på att den inte matats fram, utan stått sitt på samma månad och därmed inte gulnat lika som dagskivan. Eller så är den bytt helt enkelt, men det måste ju va ett tag sedan i så fall med tanke på hur glaset ser ut.
Nej, har tittat på den irl.

Dyrare än väntat tycker jag, som det mesta alltså :(
image.png

Tolkade inte detta som nyskick:
" chronomaten stod still och tavlan var lös, oklart hur den mår iom att även kronosekundvisaren är av i ena änden."

Men tavlan och boetten såg fina ut! (på mobilen åtminstone.)
Utseendemässigt så klart, det andra var ju redan nämnt. Googla referensen och se hur många ex du kan finna.

Tillbaka
Topp