Ah... Kollade lite för snabbt Vad landar de gamla SM300 på nu för tiden?Nej, ser ut som en Yema?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah... Kollade lite för snabbt Vad landar de gamla SM300 på nu för tiden?Nej, ser ut som en Yema?
Ja, precis, jag tyckte det var fel bandhorn. Men denna ser ut att ha dykring och avsaknad av pushers (och hål) så borde inte vara Speedy?Det är väl en äldre SM300 samt en halv Speedy straight lug?
Nej, jag får tydligen dra det ur er. Så, jag förstår att det är en Seamaster 300 tavla med verk i osäkert skick på den översta. Och det skall likna en matchande boett till vänster i bild på den undre? Glasringen ser trasig ut, ingen krona, två visare saknas, ingen länk?
Och detta är värt 40k (med eller utan kommision)?
Har inte folk här på forumet haft svårt att kränga sina 300 för runt dessa pengar?
Ok, har dålig kunskap om dessa. Men kan man plocka ihop en klocka av detta? Inte kan tavlan i sig vara värd 40-50 lakan?Det är skillnad på 165.024 (som är svårsålt på forumet) och 14755
Ska inte fråga mig iom att jag inte kan sälja, men är den bra borde 100' inte vara svårt.Ah... Kollade lite för snabbt Vad landar de gamla SM300 på nu för tiden?
Fast är det verkligen en 105.003? Bezeln är ju tandad :SJag är inte expert på Seamaster 300 men är inte detta första modellen? Dessutom set tavlan väldigt fin ut på bilderna. Jag skulle dock vilja vet vad mer finns i den där lådan med urtavlor. Det ser ut att vara en Speedmaster boet också i lådan (kanske 105.003) och bara det är värt ca 10k. Om det nu visar sig att det ligger en speedmaster urtavla nånstans, ja då är vi uppe i fina summor. Jag skulle verkligen vilja rota i den lådan
Så pass! Ett kul projekt för någonSka inte fråga mig iom att jag inte kan sälja, men är den bra borde 100' inte vara svårt.
Yema skulle jag tro. Har för mig originalbanden såg ut sådär också.Fast är det verkligen en 105.003? Bezeln är ju tandad :S
Nää det är svårt o se, tycker att det ser skumt ut. 220 bezel också. Men vad kan det vara annars. Kan inte den som har tittat i lådan tala om så vi andra kan buda med lättnad.Fast är det verkligen en 105.003? Bezeln är ju tandad :S
Nää det är svårt o se, tycker att det ser skumt ut. 220 bezel också. Men vad kan det vara annars. Kan inte den som har tittat i lådan tala om så vi andra kan buda med lättnad.
Förstår vad du menar. Jag skulle inte själv vara beredd att ge den summan som auktionerna är uppe i och eftersom det återstår ytterligare en dag kommer det säkerligen bli ytterligare några kronor till.Nej, jag får tydligen dra det ur er. Så, jag förstår att det är en Seamaster 300 tavla med verk i osäkert skick på den översta. Och det skall likna en matchande boett till vänster i bild på den undre? Glasringen ser trasig ut, ingen krona, två visare saknas, ingen länk?
Och detta är värt 40k (med eller utan kommision)?
Har inte folk här på forumet haft svårt att kränga sina 300 för runt dessa pengar?
Med tanke på att de flesta inläggen brukar vara helt borta eller aftermarket/redone så är ju det där kanon. Boetten ser fin ut också. En match made in heaven med den urtavlan.Förstår vad du menar. Jag skulle inte själv vara beredd att ge den summan som auktionerna är uppe i och eftersom det återstår ytterligare en dag kommer det säkerligen bli ytterligare några kronor till.
Boetten tycker jag ser ut att vara matchande men precis som du säger är inlägget ingen höjdare. Den andra boetten är knappast en tidig Speedmaster vilket jag antar att den som budat har förstått.
Nej. Allt är skit.Med tanke på att de flesta inläggen brukar vara helt borta eller aftermarket/redone så är ju det där kanon. Boetten ser fin ut också. En match made in heaven med den urtavlan.
Kan inte undgå att tänka att du nog har en plan bakom allt detta. Kan vara din profilbild...Nej. Allt är skit.
Move on, as you were osv
Mr Burns jobbar inte för mig i detta läge va?Kan inte undgå att tänka att du nog har en plan bakom allt detta. Kan vara din profilbild...
"It's all part of the plan, Smithers"Mr Burns jobbar inte för mig i detta läge va?
De båda skräplådorna slutade på ca 83 tkr inkl. prov. Hoppas köparen blev nöjd, säljaren lär ju vara det åtminstone
Vore kul om det var någon härifrån som klippte!De båda skräplådorna slutade på ca 83 tkr inkl. prov. Hoppas köparen blev nöjd, säljaren lär ju vara det åtminstone
Ja, vi vill se vad de egentligen innehåller + resultatet dvs hopsatta klockor!Vore kul om det var någon härifrån som klippte!
Vad landade kalaset på?Nån var snäppet galnare. Är det nån här så lär det väl uppdagas snart.
Vad landade kalaset på?
De båda skräplådorna slutade på ca 83 tkr inkl. prov. Hoppas köparen blev nöjd, säljaren lär ju vara det åtminstone
En hundring plus provisionVad landade kalaset på?
Som sagt, 83. 25,5 resp 44 plus 20%.Vad landade kalaset på?