• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ja både renoverad och polerad. Yes, den är min.
I all välmening,
Nu är du ny på forumet, så det är en liten ursäkt, men i denna tråden gör vi inte reklam för våra egna ur. Det ser inte bra ut, speciellt när man blir påkommen (vilket de flesta blir så som även du). Tanken här är att tipsa sina med-Klocksnackare om spännande eller prisvärda klockor som man själv kanske inte har möjlighet att bjuda på. Vänd dig till Köp och Sälj delen i stället. Dessutom skall du där skriva så ärligt och riktigt om klockan (så som ommålad tavla), annars kommer du bli uppläxad där med. Du får nog korrigera priset också.

Lycka till med försäljningen!
 

Davaj

Breitling
I all välmening,
Nu är du ny på forumet, så det är en liten ursäkt, men i denna tråden gör vi inte reklam för våra egna ur. Det ser inte bra ut, speciellt när man blir påkommen (vilket de flesta blir så som även du). Tanken här är att tipsa sina med-Klocksnackare om spännande eller prisvärda klockor som man själv kanske inte har möjlighet att bjuda på. Vänd dig till Köp och Sälj delen i stället. Dessutom skall du där skriva så ärligt och riktigt om klockan (så som ommålad tavla), annars kommer du bli uppläxad där med. Du får nog korrigera priset också.

Lycka till med försäljningen!

Tack för all din information. Nu vet jag vad som gäller för tråden.
Gällande att tavlan är omålad så visste jag inte det. Vet att den är polerad enligt auktionssajten jag köpte den av, men inte ommålad. Såg att det inte står med i texten. Men imponerande att flera KS-medlemmar såg de direkt. Vad är det som ni såg de på?
 

Davaj

Breitling
Tillägger att jag använde mig av C24 för att prissätta klockan och då är dryg 30K ett rimligt pris.
Vart vänder ni er för att få en prisbild?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tillägger att jag använde mig av C24 för att prissätta klockan och då är dryg 30K ett rimligt pris.
Vart vänder ni er för att få en prisbild?

Det är vanskligt att jämföra bara med C24.
Dels är det nästan uteslutande handlare som måste ta höjd för retur, eventuell garanti och liknande.

Dessutom är det närmast underförstått, när det gäller vintagehandlarna på C24, att listat pris är nån slags förhandlingsbas. D.v.s. att slutpriset ofta landar en bra bit ner.
Vilket du iofs också nämner att ditt pris är.

Hellre att man kollar faktiska priser på eBay, Rolex Forums, OF och Klocksnack.
Du är privatperson och bör kanske främst sätta ditt pris efter vad andra privatpersoner gjort.

Sen är det ju tyvärr också så att man får ta smällen (om du inte fortfarande har ångerrätt?) för den renoverade tavlan. Även om auktionsverket och du missade tavlan så är den nu uppmärksammad.
Sura äpplet, och allt det där...
 

MrGoran

Cartier
Nån här borde vara intresserad

https://auctionet.com/sv/893453-herrarmbandsur-omega-railmaster-1956


medium_item_893453_f3347bb0e1.jpg
 
Topp