Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är rätt tuff och udda kool. Men vad ful den är egentligen, speciellt med den håliga länken.
Väldigt charmig! Beskrivs som california dial men det är inte min åsikt att det är en sådan. Skall väl vara blandat med arabiska och romerska siffror?Ingen auktion men såg trevlig ut och prisvärd för att vara chrono24. Jäklar vad det begärs höga priser för 34 mm Rolex nuförtiden.
https://www.chrono24.com/rolex/oyster-precision-california-dial-vintage--id8102741.htm
Håller med om Californa dial. Reagerade också på det.Väldigt charmig! Beskrivs som california dial men det är inte min åsikt att det är en sådan. Skall väl vara blandat med arabiska och romerska siffror?
Skulle kunna leva med den ändå Min tyska är obefintlig, fungerar den?
Skulle inte heller kallat den california, även om jag förstår att de kan blandas ihop. Läste inte ens annonsen, tyckte bara den såg mysig ut och första Rolexen som tilltalade mig när jag gick nedifrån i pris. Har inte kollat så noga men ser rätt bra ut.Väldigt charmig! Beskrivs som california dial men det är inte min åsikt att det är en sådan. Skall väl vara blandat med arabiska och romerska siffror?
Skulle kunna leva med den ändå Min tyska är obefintlig, fungerar den?
Som vanligt är denna tråd nästan bara av ondo....Den här Eterna Super Kontiki verkar populär. Såg att en liknande med vit tavla gick för över 24 på kvaliten i höstas.
Jo, hade också span på den. Fast det är nog rätt naivt att tro att något på Kaplans ska flyga under radarn...Som vanligt är denna tråd nästan bara av ondo....
Ja, och nej. Pantauktionerna går att fynda på ibland. Även andra auktioner om än mindre vanligtJo, hade också span på den. Fast det är nog rätt naivt att tro att något på Kaplans ska flyga under radarn...
Över 20 tycker jag är för mkt men priserna har ju skenat så vet ej...Ja pantbanken lär väl bli förvånad nu. Tror ni den slutar i samma trakter som den vita? Tycker den ser rätt risig ut.
När @ANALOGUE ska med händerna som djupast i surdegen.....då åker Kontikin på!Över 20 tycker jag är för mkt men priserna har ju skenat så vet ej...
Hade hoppats vinna för ca 15, serva och ha som en stenhård baklocka
Ja pantbanken lär väl bli förvånad nu. Tror ni den slutar i samma trakter som den vita? Tycker den ser rätt risig ut.
De vita är lite mer sällsynta men svarta å andra sidan mer tilltalande och poppis. Lokal Pantauktion mitt i sommaren lär väl inte ge superhögt slutpris. Om den landar söder tjugo borde köparen va nöjdÖver 20 tycker jag är för mkt men priserna har ju skenat så vet ej...
Hade hoppats vinna för ca 15, serva och ha som en stenhård baklocka
Får se helt enkeltDe vita är lite mer sällsynta men svarta å andra sidan mer tilltalande och poppis. Lokal Pantauktion mitt i sommaren lär väl inte ge superhögt slutpris. Om den landar söder tjugo borde köparen va nöjd
Visste inte hur jag skulle tolka detta... Ser nu min typo haha!När @ANALOGUE ska med händerna som djupast i surdegen.....då åker Kontikin på!
Inte alla som vågar ha en sextiotalsklocka som badklockaFår se helt enkelt
Rätt härjad tavla tyvärr. Tänkte kolla på den live om den inte drar iväg. Cool badklocka som sagt
Ännu hårdare att ha den som bakklocka, sållar agnarna från vetet sasInte alla som vågar ha en sextiotalsklocka som badklocka
Håller tummarna att den landar på KS!
Tur att jag har ett extra urverk till min ifall jag blir badsugen och den tar in vattenÄnnu hårdare att ha den som bakklocka, sållar agnarna från vetet sas
Och en extra länk...Tur att jag har ett extra urverk till min ifall jag blir badsugen och den tar in vatten
Inte alla som vågar ha en sextiotalsklocka som badklocka
Håller tummarna att den landar på KS!
Blir tyvärr inget bakande för mig... Den har nått över vad jag betalar... Hoppas ngn annan här klipper till!Ännu hårdare att ha den som bakklocka, sållar agnarna från vetet sas
Har väl hänt konstigare saker i klockkretsar än att någon bjuder på dykarklockor utan att ha sett dem liveBlir tyvärr inget bakande för mig... Den har nått över vad jag betalar... Hoppas ngn annan här klipper till!
Men... Jag måste säga att jag är lite överraskad att ngn bjuder över 15k plus provis utan att se den live med tanke på tavlans skick och enbart en bild. Men ingen minns en fegis
Angående bad... Om den är servad med nya packningar, glas etc borde väl det gå bra?den har ju ändå klarat av att dyka med...
den vita Eternan är mindre och billigare om jag fattat allt rättJa pantbanken lär väl bli förvånad nu. Tror ni den slutar i samma trakter som den vita? Tycker den ser rätt risig ut.
Jo, tyckte också det kändes lite märkligt att man budar så utan att se den live. Fast eftersom det är onlineauktion så har man ju ångerrätt och buden är i praktiken inte bindande och då är det inte så konstigt ändå. Har man inte möjlighet att se klockan på visning kan man ju buda och se vad man tycker när den dyker upp.Blir tyvärr inget bakande för mig... Den har nått över vad jag betalar... Hoppas ngn annan här klipper till!
Men... Jag måste säga att jag är lite överraskad att ngn bjuder över 15k plus provis utan att se den live med tanke på tavlans skick och enbart en bild. Men ingen minns en fegis
Angående bad... Om den är servad med nya packningar, glas etc borde väl det gå bra?den har ju ändå klarat av att dyka med...
Måste vara en fluga?