• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ako

Rolex
2-Faktor
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1067965-jaeger-lecoultre-bordsur-schweiz-sent-1900-tal
D837030E-96BB-4B87-84E9-11319A6F54A9.png
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ingen auktion men såg trevlig ut och prisvärd för att vara chrono24. Jäklar vad det begärs höga priser för 34 mm Rolex nuförtiden.
https://www.chrono24.com/rolex/oyster-precision-california-dial-vintage--id8102741.htm

Skärmklipp.PNG
Väldigt charmig! Beskrivs som california dial men det är inte min åsikt att det är en sådan. Skall väl vara blandat med arabiska och romerska siffror?

Skulle kunna leva med den ändå ;) Min tyska är obefintlig, fungerar den?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Väldigt charmig! Beskrivs som california dial men det är inte min åsikt att det är en sådan. Skall väl vara blandat med arabiska och romerska siffror?

Skulle kunna leva med den ändå ;) Min tyska är obefintlig, fungerar den?
Håller med om Californa dial. Reagerade också på det.
Sekundvisaren har ju bevisligen rört sig mellan bilderna, men mer än detta verkar han inte beskriva funktionen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Väldigt charmig! Beskrivs som california dial men det är inte min åsikt att det är en sådan. Skall väl vara blandat med arabiska och romerska siffror?

Skulle kunna leva med den ändå ;) Min tyska är obefintlig, fungerar den?
Skulle inte heller kallat den california, även om jag förstår att de kan blandas ihop. Läste inte ens annonsen, tyckte bara den såg mysig ut och första Rolexen som tilltalade mig när jag gick nedifrån i pris. Har inte kollat så noga men ser rätt bra ut.
 

JohnDoe

Rolex
Ja pantbanken lär väl bli förvånad nu. Tror ni den slutar i samma trakter som den vita? Tycker den ser rätt risig ut.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja pantbanken lär väl bli förvånad nu. Tror ni den slutar i samma trakter som den vita? Tycker den ser rätt risig ut.

Över 20 tycker jag är för mkt men priserna har ju skenat så vet ej...
Hade hoppats vinna för ca 15, serva och ha som en stenhård baklocka :)
De vita är lite mer sällsynta men svarta å andra sidan mer tilltalande och poppis. Lokal Pantauktion mitt i sommaren lär väl inte ge superhögt slutpris. Om den landar söder tjugo borde köparen va nöjd :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
De vita är lite mer sällsynta men svarta å andra sidan mer tilltalande och poppis. Lokal Pantauktion mitt i sommaren lär väl inte ge superhögt slutpris. Om den landar söder tjugo borde köparen va nöjd :)
Får se helt enkelt :)
Rätt härjad tavla tyvärr. Tänkte kolla på den live om den inte drar iväg. Cool badklocka som sagt :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Inte alla som vågar ha en sextiotalsklocka som badklocka:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Håller tummarna att den landar på KS!

Ännu hårdare att ha den som bakklocka, sållar agnarna från vetet sas:D
Blir tyvärr inget bakande för mig... Den har nått över vad jag betalar... :( Hoppas ngn annan här klipper till!
Men... Jag måste säga att jag är lite överraskad att ngn bjuder över 15k plus provis utan att se den live med tanke på tavlans skick och enbart en bild. Men ingen minns en fegis :p

Angående bad... Om den är servad med nya packningar, glas etc borde väl det gå bra?den har ju ändå klarat av att dyka med... :)
 

JohnDoe

Rolex
Kollar man på eBay verkar de vara riktigt dyra. Undrar om Werner kan tänka sig att serva den. Han brukar ju ha delar till allt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Blir tyvärr inget bakande för mig... Den har nått över vad jag betalar... :( Hoppas ngn annan här klipper till!
Men... Jag måste säga att jag är lite överraskad att ngn bjuder över 15k plus provis utan att se den live med tanke på tavlans skick och enbart en bild. Men ingen minns en fegis :p

Angående bad... Om den är servad med nya packningar, glas etc borde väl det gå bra?den har ju ändå klarat av att dyka med... :)
Har väl hänt konstigare saker i klockkretsar än att någon bjuder på dykarklockor utan att ha sett dem live ;)
Vad gäller bad med finare vintageklockor så får man väl själv avgöra vad man känner sig trygg med. Funkar säkert med bad. Men jag har ett par vintagebadklockor som är trycktestade med nya packningar och hårdglas och då låter jag de gamla plexidykarna vila när jag ska bada, surfa, dyka och annat.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Blir tyvärr inget bakande för mig... Den har nått över vad jag betalar... :( Hoppas ngn annan här klipper till!
Men... Jag måste säga att jag är lite överraskad att ngn bjuder över 15k plus provis utan att se den live med tanke på tavlans skick och enbart en bild. Men ingen minns en fegis :p

Angående bad... Om den är servad med nya packningar, glas etc borde väl det gå bra?den har ju ändå klarat av att dyka med... :)
Jo, tyckte också det kändes lite märkligt att man budar så utan att se den live. Fast eftersom det är onlineauktion så har man ju ångerrätt och buden är i praktiken inte bindande och då är det inte så konstigt ändå. Har man inte möjlighet att se klockan på visning kan man ju buda och se vad man tycker när den dyker upp.
 
Topp