• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Svår okunnig säljare, lyckades inte köpa den men någon annan kanske kan? Man är ju skyddad av ebay/paypal. Fin liten damrolex för dryga 1000 kr.
s-l500.jpg

https://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-...958737?hash=item2144216011:g:unEAAOSw~uJbRcWI
Länken är till en Tudor?

Den här Eterna Super Kontiki verkar populär. Såg att en liknande med vit tavla gick för över 24 på kvaliten i höstas.
72D97BFB-A742-45E0-BF72-40B103E91F51.png
Var o klämde på den. Som vanligt med rejält inzoomade bilder ser bilderna värre ut än i verkligheten. Behöver service men sekundvisaren harvade runt iaf. Kronan var rätt ”skum”, datumet hoppade runt när man rörde den. Typ ”superkänslig” quickset. Vad tycker proffsen om prisnivån? Den vita som gick i höstas för 24k plus provis var också 40mm.

Var o klämde på den. Som vanligt med rejält inzoomade bilder ser bilderna värre ut än i verkligheten. Behöver service men sekundvisaren harvade runt iaf. Kronan var rätt ”skum”, datumet hoppade runt när man rörde den. Typ ”superkänslig” quickset. Vad tycker proffsen om prisnivån? Den vita som gick i höstas för 24k plus provis var också 40mm.
Att quickset går i visarställ-läge behöver inte vara något svårfixat, kanske bara en rengöring, oljning och byte av ställaxel.

Snart är det auktionsstart på superkontikin. Är det någon KS:are som har budet nu på 15800? Eller är det läge att ”rädda” :)

Dags att ”rädda” alltså :)
Sjukt klocksugen, har inte köpt något på länge. Hoppas Werner har tid för den.
Edit: snart budar dags :)

Senast ändrad:
Den blev precis "osåld" på 40' när res låg på 41'.
Mmm... Märkligt att inte budgivaren med noll (ett?) omdömen håller sig framme och klipper den för tvåtusen mindre än hen precis bjöd. :rolleyes:
Otur att man bjuder hela vägen upp till 40 000 kr, men sen inte går en extra tusing till....................*

*Hur många punkter måste jag sätta för att min ironi ska lysa igenom? ;)

Är Kaplans något att lita på. Bor en bit från Stockholm så få köpa från nätet. Eller det fins risk att det fins falska klockor. Eller man får fel klocka köpte en film från CDON en gång dem skickade fel 3gånger innan jag fick rätt. Därför är jag skeptisk att köpa saker från nätet.

Är Kaplans något att lita på. Bor en bit från Stockholm så få köpa från nätet. Eller det fins risk att det fins falska klockor. Eller man får fel klocka köpte en film från CDON en gång dem skickade fel 3gånger innan jag fick rätt. Därför är jag skeptisk att köpa saker från nätet.
Kaplans skickar inte fel klocka, och är ett av de mest respekterade husen så nog är de generellt att lita på. Rena kopior lär du inte hitta där, men som vanligt ska man vid auktioner läsa på vad man köper så inte visuella delar bytts ut eller tavla renoverats tex. Kaplans brukar för visso skriva ut sådant men de kan som alla andra missa detaljer...

Kaplans skickar inte fel klocka, och är ett av de mest respekterade husen så nog är de generellt att lita på. Rena kopior lär du inte hitta där, men som vanligt ska man vid auktioner läsa på vad man köper så inte visuella delar bytts ut eller tavla renoverats tex. Kaplans brukar för visso skriva ut sådant men de kan som alla andra missa detaljer...
Generellt sett är Kaplans riktigt bra, men har väl gått en och annan ommålning eller franken på pantauktion. Men där har dom inte själva hand om objekten har jag förstått, utan det är Sefina som hanterar dom och Kaplans sköter själva auktionen.
Jag har det senaste året köpt ett gäng klockor på auktion via Kaplans och varit helnöjd med samtliga iallafall!

Tillbaka
Topp