Ha ha, tur jag inte planerade att klippa den idag då i alla fall Någon gjorde helt klart en bra affär! Var det du som klippte den?Ja, priset blev bra! Den gick dessutom ut igår!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha ha, tur jag inte planerade att klippa den idag då i alla fall Någon gjorde helt klart en bra affär! Var det du som klippte den?Ja, priset blev bra! Den gick dessutom ut igår!
Nej tyvärr! Fanns inte medel och turbon har rasat i bilen! Var inte förbi och kolla på den heller, för då hade jag väl köpt i alla fall.Ha ha, tur jag inte planerade att klippa den idag då i alla fall Någon gjorde helt klart en bra affär! Var det du som klippte den?
Sälj saabenNej tyvärr! Fanns inte medel och turbon har rasat i bilen! Var inte förbi och kolla på den heller, för då hade jag väl köpt i alla fall.
Men någon gjorde fyndet! Någon annan här kanske?!
Det är värre än så! Volvo miljö-diesel!Sälj saaben
Nä men dra på trissor!Det är värre än så! Volvo miljö-diesel!
Fy tusan! Jag kände den ägaren... Det här har inte gått rätt till! Vem lämnade in den tro?
Menar du att den är stulen?Fy tusan! Jag kände den ägaren... Det här har inte gått rätt till! Vem lämnade in den tro?
Fy tusan om det är så!Menar du att den är stulen?
Verkar vara ett dödsbo som lämnat in klockan om man kollar gravyren.Fy tusan! Jag kände den ägaren... Det här har inte gått rätt till! Vem lämnade in den tro?
Effeckta i Västerås har som största del av sin omsättning , nyckelfärdiga lösning främst dödsbon allternativet ändrat boende (läs när äldre sjuka tvingas pga av sjukdom avyttra fina våningen eller villan å ofta hamna i vård svängen! Då brukar det säljas ut det som är av hysad klass hos dem. Numera när de är sökbara internationellt är det svårt att fynda! Även när de missar i värderingen ! För en tid sedan lades en bordslampa ut med startpris på 500kr den gick för. Typ 37000kr. Så marknaden sköter deras missar!! Ibland går det för fort men firman har bra rykte särskilt i första röjningen där det emellanåt ( mer vanligt förr ) hittas gömda kontanter ! Rekordet lär vara drygt 800000kr i cash i en 2-3 i gamla stan. Det enda som stör bilden är att de tar säljar provision. Även på sekunda guldföremål. Vilka brukar nå metallvärdet. MvhFy tusan! Jag kände den ägaren... Det här har inte gått rätt till! Vem lämnade in den tro?
Verkar vara ett dödsbo som lämnat in klockan om man kollar gravyren.
Stämmer, dödsbo. Jag var på begravningen i maj. På det hela taget märklig känsla att se hans armbandsur på det här sättet.Effeckta i Västerås har som största del av sin omsättning , nyckelfärdiga lösning främst dödsbon allternativet ändrat boende (läs när äldre sjuka tvingas pga av sjukdom avyttra fina våningen eller villan å ofta hamna i vård svängen! Då brukar det säljas ut det som är av hysad klass hos dem. Numera när de är sökbara internationellt är det svårt att fynda! Även när de missar i värderingen ! För en tid sedan lades en bordslampa ut med startpris på 500kr den gick för. Typ 37000kr. Så marknaden sköter deras missar!! Ibland går det för fort men firman har bra rykte särskilt i första röjningen där det emellanåt ( mer vanligt förr ) hittas gömda kontanter ! Rekordet lär vara drygt 800000kr i cash i en 2-3 i gamla stan. Det enda som stör bilden är att de tar säljar provision. Även på sekunda guldföremål. Vilka brukar nå metallvärdet. Mvh
Trist !Stämmer, dödsbo. Jag var på begravningen i maj. På det hela taget märklig känsla att se hans armbandsur på det här sättet.
Allt gick väldigt fort på slutet, försäljning av allt lösöre, lägenhet av hans gode man. Inte bara Heuern. Vi var flera som var lite frågande om vart många saker egentligen tog vägen. Jag har informerat en släkting om auktionen och han kommer att kontakta den advokat som hanterade dödsboet för att lite klarhet för han blev lika överraskad och uppbragt som jag.
Har man inga nära anhöriga som är förmögna att ta hand om allt så städas en människas liv rätt snabbt bort.Trist !
Vad var det jag tidigare skrev om att vissa kvalitetsklockor fortfarande är billiga jämfört mot motsvarande nya, men att de börjar dra iväg.
Mina;
Tur att du inte sålde din igår @ConElPueblo !
Jisses!Nedanstående Longines gick på Byrån Effecta alldeles nyss. Kliade i fingrarna, men högg inte. Har ingen aning om vad ett bra pris är för dom där. Gissar att dom själva blev lite förvånade över slutpriset när dom satte 400 som utrop.
Nedanstående Longines gick på Byrån Effecta alldeles nyss. Kliade i fingrarna, men högg inte. Har ingen aning om vad ett bra pris är för dom där. Gissar att dom själva blev lite förvånade över slutpriset när dom satte 400 som utrop.
Jisses!
Väldigt fin givetvis, men 30 mm är väl litet.
De satte lågt utrop även på Heuern förra veckan, så det är nog mer en taktik än nåt annat.
Det börjar ju bli helt galet. 5200kr + kom för en liten, är mycket pengar tycker jag.Jag snålbudade och förlorade, de riktiga superfyndens tid på Effecta är förbi. Tycker den blev lite dyr för att vara den lilla varianten.
Apropå Sei Tacche, här är en i morgon som ser ok ut;
https://auctionet.com/sv/917546-armbandsur-stal-longines-1900-talets-mitt
Jättesvårt att säga numera. Tittar du ovan i tråden ser du att de gått väldigt högt. Jag hittade mina för bara några få år sedan (2-3?) och gav ca 700kr för ett renoveringsobjekt och 2500 för hyfsat fin. Denna kan kommer säkert gå över 5000 plus kom, men kan likväl gå för dubbla om man ser till senaste tidens trend..Hur mycket brukar de gå för?
Fast den på Effecta är väll en Tre? De brukar ju gå betydligt högre än Sei.Jättesvårt att säga numera. Tittar du ovan i tråden ser du att de gått väldigt högt. Jag hittade mina för bara några få år sedan (2-3?) och gav ca 700kr för ett renoveringsobjekt och 2500 för hyfsat fin. Denna kan kommer säkert gå över 5000 plus kom, men kan likväl gå för dubbla om man ser till senaste tidens trend..
Jag personligen gör ingen skillnad på Tre eller Sei (det är ju bara antalet skåror bak på boettlocket). Dom är ju tillverkade samtidigt och parallellt. Grejen med Tre är ju de stora 35,5mm samt om de har stepped case och att de ha fina urverk (dock samma verk i 33,5mm Sei, kaliber 12.68z). Skulle inte betala något premium för en 30mm Tre kontra Sei. Skulle inte köpa dessa över huvudtaget då de är för små (samt inte har de dessa urverk utan kal 10L).Fast den på Effecta är väll en Tre? De brukar ju gå betydligt högre än Sei.
Det var i somras det. HistoriaJag sålde en jäävligt bra sei för 2400 i somras. Då hade en hyfsad legat osåld länge här på k/s för 2700.
Håller med dig till fullo!Jag personligen gör ingen skillnad på Tre eller Sei (det är ju bara antalet skåror bak på boettlocket). Dom är ju tillverkade samtidigt och parallellt. Grejen med Tre är ju de stora 35,5mm samt om de har stepped case och att de ha fina urverk (dock samma verk i 33,5mm Sei, kaliber 12.68z). Skulle inte betala något premium för en 30mm Tre kontra Sei. Skulle inte köpa dessa över huvudtaget då de är för små (samt inte har de dessa urverk utan kal 10L).
Tack! Men ska bara ha en PH200M nu så är jag nöjd...
Ser fin ut, men lite dyr är den. Eller är det den prisbilden som gäller för lite ovanligare guld på stål?