• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
@grodslukarenx fick du äntligen en Movado Tank? Lite oklar beskrivning minst sagt...
”Fungerar vid inlämningstillfället, defekt verk” :)

05FD3C11-4492-4AFF-B53B-45C0BB28609C.jpeg
Det är inte en Movadotank jag är ute efter, det är DIN Movadotank jag är ute efter. :D
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ändå lägre än väntat?
Screenshot_20181114-090852.jpg

Ca 112kSEK. Den i Sverige på "bonnaauktionen" hade sämre tavla och gick för 140k. Kan iofs vara samma klocka men att man städat tavlan? Ser mkt lik ut i övrigt...

Tycker personligen det är rätt galet att betala så sjukt mkt pga en SASlogga, men sedan är jag inte riktigt i samma liga... ;)
 

fc2

Rolex
Här är en intressant sak. Klockan är inte vintage men urverket är (Valjoux 92) och jag gillar när tillverkare använder gamla urverk i nya klockor. Sedan gillar jag även Dubey & Schaldenbrand men tyvärr har de inte använt sin signaturdetalj på denna, dvs kraftig utsmyckning av urverket. Men det är iaf en ny pjäs med vintageverk som flyger kraftigt under radarn.

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1497132
 

JohanHLM

Rolex
Tycker du? Personligen håller jag Corum mycket högre. Varför är denna bättre? Bruksvärdet är lägre och den är inte lika snygg att ha på handleden?
Absolut, det är så idiotiskt att det blir bra.
Bruksvärdet på denna är väldigt lågt men när en okänd kommer förbi med en undran om vad klockan är vore det roligt att se blicken från denne när man fäller upp locket och därefter vinklar upp urverket istället för att titta på telefonen.
 
Topp