• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Anropar flexmannen @Psykel :D
https://www.tradera.com/item/331113684
5E39DBCF-0D1C-4433-AFFF-DF795C8F0319.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hm, nu blir jag ju lite nervös... du menar alltså att det finns två olika med samma boett och mått men som har olika stora ringar?
Inläggen är olika breda, har inte mätt upp dem och jämfört. Den aktuella klockan är nog den nyare varianten av de två. Bild på din? Sedan var det en repa på tavlan men det har du kanske sett?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Inläggen är olika breda, har inte mätt upp dem och jämfört. Den aktuella klockan är nog den nyare varianten av de två. Bild på din? Sedan var det en repa på tavlan men det har du kanske sett?
Här kommer bild på min, missade dock repan men tror inte jag kommer störa mig på den. Men insert-”detaljen” kan bli ett problem med mitt befintliga insert..

3EADA199-1CC8-4582-B699-A1197E375B46.jpeg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag tror inte den passar, men är inte 100%. Men varför skulle du ta den vridringen?
Jag kanske kan använda befintlig boett och vridning fast med den nya tavlan. Det är en rent estetisk uppdatering från min sida. Tycker bättre om tavla- och visarkonfiguration på Croton. Dock ser jag ju att case osv skiljer sig, så får se lite hur jag ska göra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kanske kan använda befintlig boett och vridning fast med den nya tavlan. Det är en rent estetisk uppdatering från min sida. Tycker bättre om tavla- och visarkonfiguration på Croton. Dock ser jag ju att case osv skiljer sig, så får se lite hur jag ska göra.
Det är nog en lättare mod. Det är samma verk eller? Har en i samma snitt som Croton och har sedan ett objekt från forumet med blankpolerat vridringsinlägg. Så borde pilla lite jag med.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det är nog en lättare mod. Det är samma verk eller? Har en i samma snitt som Croton och har sedan ett objekt från forumet med blankpolerat vridringsinlägg. Så borde pilla lite jag med.
Ja precis, så det borde gå smidigt :D orkar inte med fler projekt än de jag har när det kommer till att hitta rätt visare och boett...
 
Topp