Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va fan! Tillbaka igen! Men ta bort den härifrån jag ska ju ha den!
Hur lätt är det att fixa pusher och framförallt vridring? Har du sedan innan eller ser du ett långsiktigt sökande?Va fan! Tillbaka igen! Men ta bort den härifrån jag ska ju ha den!
Jag är en ständig sökare... Livets ord, leva med vargar, bara äta saker som börjar på bosktaven L, det här passar mig perfekt!Hur lätt är det att fixa pusher och framförallt vridring? Har du sedan innan eller ser du ett långsiktigt sökande?
Skulle funka med "- Virrooo - Den Leende Legenden med ett Livslångt Letande.Filmtitel som kommer osökt:
"Virrooo - ett liv med langos"
https://klocksnack.se/threads/eterna-tank-40’s.102920/Någon som sett en tank till salu någonstans?
Låter bra, hitta delarna så får du en cool klocka med ett av de tuffaste namnen.Jag är en ständig sökare... Livets ord, leva med vargar, bara äta saker som börjar på bosktaven L, det här passar mig perfekt!
Jag har lite planer för den där, och jag sitter på bezel! Landeron 248 borde gå att lösa delar till utan problem (hoppas jag).Låter bra, hitta delarna så får du en cool klocka med ett av de tuffaste namnen.
Men dåså! Bara att köra, en felaktig/generisk pushers är ju inte hela världen heller.Jag har lite planer för den där, och jag sitter på bezel! Landeron 248 borde gå att lösa delar till utan problem (hoppas jag).
Den har sålts på KS tidigare, där står det 248, hoppas dock det stämmer då verket inte nämns i annonsen på tradera.Men dåså! Bara att köra, en felaktig/generisk pushers är ju inte hela världen heller.
248-delar borde inte vara något problem. (Är du säker på 248? Fanns väl med valjoux 92 också?)
Finns olika vridringar. Detta är nog den mindre?Jag har lite planer för den där, och jag sitter på bezel! Landeron 248 borde gå att lösa delar till utan problem (hoppas jag).
Ska vara 38mm enligt gammal annons på samma klocka, vilket stämmer fint överens med den jag harFinns olika vridringar. Detta är nog den mindre?
Finns två olika som sagt. Haft denna hemma och ringen jag hade passade inte. Den jag hade var för stor.Ska vara 38mm enligt gammal annons på samma klocka, vilket stämmer fint överens med den jag har
Hm, nu blir jag ju lite nervös... du menar alltså att det finns två olika med samma boett och mått men som har olika stora ringar?Finns två olika som sagt. Haft denna hemma och ringen jag hade passade inte. Den jag hade var för stor.
Inläggen är olika breda, har inte mätt upp dem och jämfört. Den aktuella klockan är nog den nyare varianten av de två. Bild på din? Sedan var det en repa på tavlan men det har du kanske sett?Hm, nu blir jag ju lite nervös... du menar alltså att det finns två olika med samma boett och mått men som har olika stora ringar?
Här kommer bild på min, missade dock repan men tror inte jag kommer störa mig på den. Men insert-”detaljen” kan bli ett problem med mitt befintliga insert..Inläggen är olika breda, har inte mätt upp dem och jämfört. Den aktuella klockan är nog den nyare varianten av de två. Bild på din? Sedan var det en repa på tavlan men det har du kanske sett?
Jag tror inte den passar, men är inte 100%. Men varför skulle du ta den vridringen?Här kommer bild på min, missade dock repan men tror inte jag kommer störa mig på den. Men insert-”detaljen” kan bli ett problem med mitt befintliga insert..
Jag kanske kan använda befintlig boett och vridning fast med den nya tavlan. Det är en rent estetisk uppdatering från min sida. Tycker bättre om tavla- och visarkonfiguration på Croton. Dock ser jag ju att case osv skiljer sig, så får se lite hur jag ska göra.Jag tror inte den passar, men är inte 100%. Men varför skulle du ta den vridringen?
Det är nog en lättare mod. Det är samma verk eller? Har en i samma snitt som Croton och har sedan ett objekt från forumet med blankpolerat vridringsinlägg. Så borde pilla lite jag med.Jag kanske kan använda befintlig boett och vridning fast med den nya tavlan. Det är en rent estetisk uppdatering från min sida. Tycker bättre om tavla- och visarkonfiguration på Croton. Dock ser jag ju att case osv skiljer sig, så får se lite hur jag ska göra.
Ja precis, så det borde gå smidigt orkar inte med fler projekt än de jag har när det kommer till att hitta rätt visare och boett...Det är nog en lättare mod. Det är samma verk eller? Har en i samma snitt som Croton och har sedan ett objekt från forumet med blankpolerat vridringsinlägg. Så borde pilla lite jag med.
Grymt! Men 4k är lite saftigt för en flexlänk...
Är vridningen orginal? Inte sett den konfigurationen tidigare men har inte heller någon jätte koll på capsylomatic
Jag tror vissa modeller kom med den konfigurationen. Letar man runt så ser man flera som har den vridningen.Är vridningen orginal? Inte sett den konfigurationen tidigare men har inte heller någon jätte koll på capsylomatic
Ojojoj! Vilken patina! Måste legat och slumrat bra många år!