Nästa hype. Super super mega rare... 50k javisst...Visst finns det, men vet inte hur vanliga de är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästa hype. Super super mega rare... 50k javisst...Visst finns det, men vet inte hur vanliga de är.
Där ser man tackar för lärdomenVisst finns det, men vet inte hur vanliga de är.
Det sjukaste är att jag faktiskt tycker värderingen är rimlig....
Vitt är fortfarande billigare än svart.
...men fucking marginellt i detta fallet!
Fin värdering från Bukowskis.
Officer är liten.Är inte Officer och Suverän samma klocka typ? Jag trodde att officer var tuffare än suverän men det är tvärtom då?
Jo har haft en! Köpte en med trasigt glas, bytte det och köpte nytt band. Sen använde jag den en dag och insåg att den var i klenaste laget.Officer är liten.
34,5 vs. 32 mm är det väl?Jo har haft en! Köpte en med trasigt glas, bytte det och köpte nytt band. Sen använde jag den en dag och insåg att den var i klenaste laget.
Hade för mig att det var samma klocka men olika namn bara men där ser man!
Olika klockor med olika verk och olika boetter. Officer som sagts mindre och har 26.5-verk och Suverän 30T2. Vad man tycker är tuffare är nog en fråga om tycke och smak.Är inte Officer och Suverän samma klocka typ? Jag trodde att officer var tuffare än suverän men det är tvärtom då?
Hade för mig att det var samma klocka men olika namn bara men där ser man!
Så är det såklart, fick bara för mig att Officer ansågs mer åtråvärda. Tuffare namn om inte annat tycker jagOlika klockor med olika verk och olika boetter. Officer som sagts mindre och har 26.5-verk och Suverän 30T2. Vad man tycker är tuffare är nog en fråga om tycke och smak.
Officeren är lite ovanligare. Åtminstone för mig. Båda har en ganska intressant historia.
För bara ca 1 år sedan kostade båda varianterna runt 3k, kanske något mer för en Officer. Delar din mening att de för inte alls längesedan ansågs mer åtråvärda trots att de är mindre.Så är det såklart, fick bara för mig att Officer ansågs mer åtråvärda. Tuffare namn om inte annat tycker jag
Här är min gamla.
Nja, jag tycker de ofta legat runt 6-7 ett par år om de varit bra både på nätet och utanför och ibland mer. Men visst var de lättare att hitta billigare än nu men känns som det varit på väg länge. Kommer inte som nån överraskning.För bara ca 1 år sedan kostade båda varianterna runt 3k, kanske något mer för en Officer. Delar din mening att de för inte alls längesedan ansågs mer åtråvärda trots att de är mindre.
Möjligt att riktigt fina ex alt. med ovanlig tavla legat runt 6-7tkr men jag tycker mig ha sett relativt många även under de sista 1-2 åren gå för runt 3tkr på mindre välkända auktionshus. Kan säkert ha legat lite högre på ex. Bukowskis och Kaplans.Nja, jag tycker de ofta legat runt 6-7 ett par år om de varit bra både på nätet och utanför och ibland mer. Men visst var de lättare att hitta billigare än nu men känns som det varit på väg länge. Kommer inte som nån överraskning.
Nog har det gått att göra fynd mer eller mindre. Skicket är viktigt också. Även icke suveräner, 260-kalibrar med svart tavla har betalats runt 6000 för ett bra tag i Sverige. Inte minst när jag velat köpaMöjligt att riktigt fina ex alt. med ovanlig tavla legat runt 6-7tkr men jag tycker mig ha sett relativt många även under de sista 1-2 åren gå för runt 3tkr på mindre välkända auktionshus. Kan säkert ha legat lite högre på ex. Bukowskis och Kaplans.
Hursomhelst känns det som att Suverän stuckit ifrån Officer de sista månaderna.
Tycker för övrigt att det är helt galet att en Suverän numera kan kosta nästan lik mycket som en pie-pan i 18k.
Känner inte igen den prisnivån du talar om för ca ett år sedan, tycker de legat på 3-5 senaste 3-4 åren.Nog har det gått att göra fynd mer eller mindre. Skicket är viktigt också. Även icke suveräner, 260-kalibrar med svart tavla har betalats runt 6000 för ett bra tag i Sverige. Inte minst när jag velat köpa
En hel grupp såldes för nåt år sen här i Sverige, Suveräner vill jag minnas. Mellan 5 och 10k stannande de på allihop, en på 10,5 har jag för mig. De var inte i märkvärdigt skick heller.
Men såna här priser som nu senast är nytt för mig med. Inte säkert det är representativt?
Då har du bra kanaler.Känner inte igen den prisnivån du talar om för ca ett år sedan, tycker de legat på 3-5 senaste 3-4 åren.
Känner inte igen den prisnivån du talar om för ca ett år sedan, tycker de legat på 3-5 senaste 3-4 åren.
Vilka är det som betalar dessa summor för Suverän/Officer? Utländska köpare?
Fin och stöddig liten Movado. Med en service och ett tunt grisband så blir den nog riktigt trevlig!
https://www.tradera.com/item/332693652
Perfekt nu blev jag ev lite mindre fattig nu när jag tog bort den från min minneslista
Jag fegade ur och blev snål. Var det nån annan här som knep den? Tyckte den var riktigt fin.Samma här, såg riktigt mysig ut.
Nää tyvärr den fick den uppmärksamhet den förtjänade!Jag fegade ur och blev snål. Var det nån annan här som knep den? Tyckte den var riktigt fin.
Det luktar avvärjningsmanöver vi kommer slåss om samma klocka om några timmar!
Tänkte precis det samma, hehe.Det luktar avvärjningsmanöver vi kommer slåss om samma klocka om några timmar!
Det luktar avvärjningsmanöver vi kommer slåss om samma klocka om några timmar!
Tänkte precis det samma, hehe.
Den blir dyr nu!Tips i all välmening, men med det sagt, håll er borta från mina våfflor era jävla marodörer!
Bra för dig att den har för mkt patina för min smakTips i all välmening, men med det sagt, håll er borta från mina våfflor era jävla marodörer!