• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Nä folk vill väl tipsa om det man inte vill köpa själv, vore ju konstigt annars? :) Jag tror det var @ANALOGUE som beskrev/problematiserade på ett bra sätt varför denna tråd var onödig/retlig. (Förlåt ifall jag minns fel). Nu är ju inte tratten den mest hemliga platsen och många lär hittat dit själva men som vi vet räcker det ju med en extra spelare i gejmet. Jag är ju bara gnällig nu eftersom jag är spekulant osv och det är 12 dagar kvar och på tratten som sagt så några större radars lär den inte gått förbi iaf ;)
Haha nej slinker nog inte igenom så lätt.

Jag är inte spekulant men jag skulle bli irriterad på alla som förhandsbudar så kraftigt. Helt värdelöst då det här för många är en svårbedömd klocka prismässigt. Är den värd 15000:- eller 40000:-? Alla dessa förhandsbud innan auktionsavslut driver upp priset onödigt mycket istället för att bara lägga ett kraftigt "mörkt" bud 5 sekunder innan auktionsavslut. Ingen annan än säljaren tjänar på det.

Kul klocka! :)

Det går fort! :D :D
3B697B28-2C5D-453A-BD4B-BAC26E9003B7.png

Haha nej slinker nog inte igenom så lätt.

Jag är inte spekulant men jag skulle bli irriterad på alla som förhandsbudar så kraftigt. Helt värdelöst då det här för många är en svårbedömd klocka prismässigt. Är den värd 15000:- eller 40000:-? Alla dessa förhandsbud innan auktionsavslut driver upp priset onödigt mycket istället för att bara lägga ett kraftigt "mörkt" bud 5 sekunder innan auktionsavslut. Ingen annan än säljaren tjänar på det.

Kul klocka! :)
Skrämseltaktik...:)

Semi-vintage (fullset GMT 16760) som kanske kan intressera någon:

https://sa.auction2000.se/auk/w.object?inC=SA&inA=20181204_2138&inO=569

Knäppt att de sätter 30-40k som utrop, dessa brukar väl bli ganska dyra? Är ju inget jättestort auktionshus som jag fattat det, så alla kanske inte hittar dit :p

upload_2018-12-13_20-38-29.png
Auktionshuset i fråga har för vana att hålla inne med info - ring och fråga eller åk dit om du är intresserad av något. Då brukar man få annan info! Har köpt silverbringare där som hade pris och informations klistermärke klistrad över buckla.... Tittade på diamantring förra auktionen som visade sig vara av sämre kvalitet än vad man uppgav i annonsen. Som sagt - ring eller åk dit och titta. Är någon väldigt intresserad (av Rolex/Omega) så hör av er - jag avser åka dit på måndag. Kan ta bilder o posta på KS eller skicka till er!

/J

Tillbaka
Topp