Laddar...

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Diskussion i 'Vintage' startad av NiklasArvid, 28 januari 2013.

1. Fadershan

Fadershan Guld

Tack! Var framföralöt en ds ph200m jag sökte men även denna ds2:a ifall jag springer på någon bra. Denna såg bra ut prismässigt men tyvärr fel bezel m.m. uppskattar tipset annars även fast jag helst tar ds-tips i pm om man får välja haha :) tack!

grodslukarenx gillar detta.
  2. ConElPueblo

ConElPueblo Tantal

Beo, LHJ, eriksson850 och 2 andra gillar detta.
  3. Fadershan

Fadershan Guld

4. ConElPueblo

ConElPueblo Tantal

...Og hvis jeg ikke i forvejen var gået fallit, havde jeg købt den her på stedet :D

(nu kun 7 DS'ere tilbage at finde..!)

Fadershan gillar detta.
  5. Chris75

Chris75 Tantal Premium

6. Fadershan

Fadershan Guld

Och fel krona :) dock ser tavlan bra ut vilket är det som ofta drar upp priserna. Bezeln är klart skavd på insidan men är rätt, visarna ser rätt ut, hårkorset ser rött å fint ut osv.

Chris75 gillar detta.
  7. Chris75

Chris75 Tantal Premium

Ok, tack för svaret! Hade inte koll på att dessa stuckit iväg så pass i pris så jag har lärt mig något nytt. Gissar på att en som saknade dessa problem skulle gå lös på närmre det dubbla då?

Fadershan gillar detta.
  8. Fadershan

Fadershan Guld

Som vanligt beror det nog mest på skick ja, jag skulle gissa att de fina ligger på 20k och uppåt.

Chris75 gillar detta.
  9. Dt250

Dt250 Brons

10. DiscoPapa

DiscoPapa Silver Premium

11. Grafton

Grafton Silver

12. Hr_Proos

Hr_Proos Guld

13. Rozzy

Rozzy E-3PO

Från:
    Stockholm
    Simpatico, Hr_Proos, Ariste och 2 andra gillar detta.
  14. JohanSA

JohanSA Silver

Rozzy gillar detta.
  15. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

eriksson850, Rille, Ariste och 7 andra gillar detta.
  16. DiscoPapa

DiscoPapa Silver Premium

17. ANALOGUE

ANALOGUE Guld

18. Fadershan

Fadershan Guld

19. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
  20. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Ingen aning tyvärr.

21. el_kron

el_kron Titan Premium

69AF6CFC-8B22-45C1-B543-0BC8FD78229E. Den här var cool, väldigt speciell, eBay nr: 153350799436

Macklin, Rozzy och JoppeJ gillar detta.
  22. Audacion

Audacion Titan

Kanske är dumt att tipsa om en auktion när det är min klocka men kände att jag ville göra det ändå då beskrivningen förvillar. Defekt är den inte. Skruvarna saknas men klockan tickar på med 36h gångreserv och håller tiden väl. Snygg är den också. Blir förbannad om den säljer för 50 kr bara för beskrivningen säger defekt.
    https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3503/vara/1505512

theargonaut gillar detta.
  23. JohanSA

JohanSA Silver

Men du visste om lägsta budet innan du lämnade in? Det är ju alltid risken när man lämnar in på auktion. Har själv fått något objekt sålt för långt under vad jag hoppades på, men det är risken man får ta.

24. Audacion

Audacion Titan

Lämnade in 6 klockor samtidigt. Självklart visste jag det, men inte att de skulle beskriva den som defekt vilket de flesta tolkar som "står still", när det inte stämmer. Det är den biten jag irriterar mig på. Att någon kommer fynda för 50 kr och sedan utbrista "DEN FUNKAR!!".

Senast ändrad: 30 januari 2019
  25. JohanSA

JohanSA Silver

Äsch, det kan väl vara kul om någon gör ett fynd :) det är ju inga astronomiska summor det handlar om.

eriksson850, grodslukarenx och Erik1 gillar detta.
  26. Audacion

Audacion Titan

Sant, men jag stör mig för sakens skull. Hade det inte stått defekt och den hade sålt för 50 kr hade jag inte brytt mig nämnvärt. :)

27. theargonaut

theargonaut Diamant Premium

Från:
    Sthlm
    Bra foto med timvisaren helt dold också ;)

Criss Cross och Audacion gillar detta.
  28. ANALOGUE

ANALOGUE Guld

Även om jag i sak inte tycker man ska tipsa om sina grejer förstår jag din frustration i detta fall... Kaplans respekterar jag för att de nämner om saker är skadade, renoverade eller defekta. Däremot har det nu nästan gått så långt så det känns som friskrivningar ibland. Värsta är när de skriver renoverad tavla/visare för att visarna potentiellt någon gång blivit relumade. Jävla skillnad på gammal visarrelume och ommålad tavla. Sedan står det ju också skadad tavla på typ allt som är mer än 3 år gammalt. Har bjudit på objekt som tamejfan varit nära NOS men ändå hetat skadad urtavla. När jag frågat varför säger de typ åldrad lume. Jaha men skriv det då. Åldrad lume är ingen skada och det ser man ju själv. Däremot blir man lite orolig då man räknar med att det finns någon riktig skada på tavlan som man inte ser.

Tycker verkligen Kaplans är bland de bättre, men när man skriver skadad/renoverad/defekt på så gott som alla objekt tappar det informationsvärdet och kunde nästan skippas från början...

Stbg, Audacion, Bjoerlin76 och 7 andra gillar detta.
  29. Fadershan

Fadershan Guld

+1, precis så :)

ANALOGUE gillar detta.
  30. Anders Forsberg

Anders Forsberg Silver

Från:
    Malmö
    Jag tar rygg på @Fadershan och slänger in ett Word, sistah!, jag också.
    Det sagt så tycker jag ändå att det blivit lite grann bättre hos många av de mindre husen.
    Tidigare var det gärna "Ej funktionstestad" på allt, medan det nu ofta står om den går eller ej. Alltid nåt!

Håller dock med om att Kaplans har blivit väldigt duktiga på att "fälla" allting och att textraderna då slutar betyda någonting.
    Just "Defekt" är ju så väldigt hårt och vet man inte att det kan finnas nyanser inbyggt i detta så tolkar man ju onekligen det som att det är en helt död klocka.

ANALOGUE och Fadershan gillar detta.
Mollstedt