• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Fadershan

Patek
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/123600502387

Såg på insta att du saknade en sån här? :) @Fadershan
E17B0CDE-5F10-4A6A-8EFF-8CCA1A4DB8F5.jpeg

Bezel + innläg er desværre forkerte. Og tror også at det var en DS (og ikke DS-2) PH200M der blev omtalt ;)
Tack! Var framföralöt en ds ph200m jag sökte men även denna ds2:a ifall jag springer på någon bra. Denna såg bra ut prismässigt men tyvärr fel bezel m.m. uppskattar tipset annars även fast jag helst tar ds-tips i pm om man får välja haha :) tack!
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Och fel krona :) dock ser tavlan bra ut vilket är det som ofta drar upp priserna. Bezeln är klart skavd på insidan men är rätt, visarna ser rätt ut, hårkorset ser rött å fint ut osv.
Ok, tack för svaret! Hade inte koll på att dessa stuckit iväg så pass i pris så jag har lärt mig något nytt. Gissar på att en som saknade dessa problem skulle gå lös på närmre det dubbla då?
 

DrKlocka

Audemars
Kanske är dumt att tipsa om en auktion när det är min klocka men kände att jag ville göra det ändå då beskrivningen förvillar. Defekt är den inte. Skruvarna saknas men klockan tickar på med 36h gångreserv och håller tiden väl. Snygg är den också. Blir förbannad om den säljer för 50 kr bara för beskrivningen säger defekt.
0

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3503/vara/1505512
Men du visste om lägsta budet innan du lämnade in? Det är ju alltid risken när man lämnar in på auktion. Har själv fått något objekt sålt för långt under vad jag hoppades på, men det är risken man får ta.
 

Audacion

Omega
Men du visste om lägsta budet innan du lämnade in? Det är ju alltid risken när man lämnar in på auktion. Har själv fått något objekt sålt för långt under vad jag hoppades på, men det är risken man får ta.
Lämnade in 6 klockor samtidigt. Självklart visste jag det, men inte att de skulle beskriva den som defekt vilket de flesta tolkar som "står still", när det inte stämmer. Det är den biten jag irriterar mig på. Att någon kommer fynda för 50 kr och sedan utbrista "DEN FUNKAR!!".
 
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Lämnade in 6 klockor samtidigt. Självklart visste jag det, men inte att de skulle beskriva den som defekt vilket de flesta tolkar som "står still", när det inte stämmer. Det är den biten jag irriterar mig på. Att någon kommer fynda för 50 kr och sedan utbrista "DEN FUNKAR!!".
Äsch, det kan väl vara kul om någon gör ett fynd :) det är ju inga astronomiska summor det handlar om.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Lämnade in 6 klockor samtidigt. Självklart visste jag det, men inte att de skulle beskriva den som defekt vilket de flesta tolkar som "står still", när det inte stämmer. Det är den biten jag irriterar mig på. Att någon kommer fynda för 50 kr och sedan utbrista "DEN FUNKAR!!".
Även om jag i sak inte tycker man ska tipsa om sina grejer förstår jag din frustration i detta fall... Kaplans respekterar jag för att de nämner om saker är skadade, renoverade eller defekta. Däremot har det nu nästan gått så långt så det känns som friskrivningar ibland. Värsta är när de skriver renoverad tavla/visare för att visarna potentiellt någon gång blivit relumade. Jävla skillnad på gammal visarrelume och ommålad tavla. Sedan står det ju också skadad tavla på typ allt som är mer än 3 år gammalt. Har bjudit på objekt som tamejfan varit nära NOS men ändå hetat skadad urtavla. När jag frågat varför säger de typ åldrad lume. Jaha men skriv det då. Åldrad lume är ingen skada och det ser man ju själv. Däremot blir man lite orolig då man räknar med att det finns någon riktig skada på tavlan som man inte ser.

Tycker verkligen Kaplans är bland de bättre, men när man skriver skadad/renoverad/defekt på så gott som alla objekt tappar det informationsvärdet och kunde nästan skippas från början...
 

Fadershan

Patek
Även om jag i sak inte tycker man ska tipsa om sina grejer förstår jag din frustration i detta fall... Kaplans respekterar jag för att de nämner om saker är skadade, renoverade eller defekta. Däremot har det nu nästan gått så långt så det känns som friskrivningar ibland. Värsta är när de skriver renoverad tavla/visare för att visarna potentiellt någon gång blivit relumade. Jävla skillnad på gammal visarrelume och ommålad tavla. Sedan står det ju också skadad tavla på typ allt som är mer än 3 år gammalt. Har bjudit på objekt som tamejfan varit nära NOS men ändå hetat skadad urtavla. När jag frågat varför säger de typ åldrad lume. Jaha men skriv det då. Åldrad lume är ingen skada och det ser man ju själv. Däremot blir man lite orolig då man räknar med att det finns någon riktig skada på tavlan som man inte ser.

Tycker verkligen Kaplans är bland de bättre, men när man skriver skadad/renoverad/defekt på så gott som alla objekt tappar det informationsvärdet och kunde nästan skippas från början...
+1, precis så :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Även om jag i sak inte tycker man ska tipsa om sina grejer förstår jag din frustration i detta fall... Kaplans respekterar jag för att de nämner om saker är skadade, renoverade eller defekta. Däremot har det nu nästan gått så långt så det känns som friskrivningar ibland. Värsta är när de skriver renoverad tavla/visare för att visarna potentiellt någon gång blivit relumade. Jävla skillnad på gammal visarrelume och ommålad tavla. Sedan står det ju också skadad tavla på typ allt som är mer än 3 år gammalt. Har bjudit på objekt som tamejfan varit nära NOS men ändå hetat skadad urtavla. När jag frågat varför säger de typ åldrad lume. Jaha men skriv det då. Åldrad lume är ingen skada och det ser man ju själv. Däremot blir man lite orolig då man räknar med att det finns någon riktig skada på tavlan som man inte ser.

Tycker verkligen Kaplans är bland de bättre, men när man skriver skadad/renoverad/defekt på så gott som alla objekt tappar det informationsvärdet och kunde nästan skippas från början...

Jag tar rygg på @Fadershan och slänger in ett Word, sistah!, jag också.
Det sagt så tycker jag ändå att det blivit lite grann bättre hos många av de mindre husen.
Tidigare var det gärna "Ej funktionstestad" på allt, medan det nu ofta står om den går eller ej. Alltid nåt!

Håller dock med om att Kaplans har blivit väldigt duktiga på att "fälla" allting och att textraderna då slutar betyda någonting.
Just "Defekt" är ju så väldigt hårt och vet man inte att det kan finnas nyanser inbyggt i detta så tolkar man ju onekligen det som att det är en helt död klocka.
 
Topp