• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Lämnade in 6 klockor samtidigt. Självklart visste jag det, men inte att de skulle beskriva den som defekt vilket de flesta tolkar som "står still", när det inte stämmer. Det är den biten jag irriterar mig på. Att någon kommer fynda för 50 kr och sedan utbrista "DEN FUNKAR!!".
Vad ska den kosta om den funkar? 200:-?
 

Kafka

Breitling
Kankske nått att hålla ögonen på?
https://auctionet.com/sv/987526-herrarmbandsur-omega-geneve

klocka.png
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Allting är ju så jävla dyrt nuförtiden, egentligen den här med i mina ögon men priset sänktes just med $200 och man kan ju ”make offer”.
08534C5E-2212-48F3-B9F9-89FA9A1D9406.png

Skön dykarchrono med coolt namn i till synes gott skick. Udda modell, finns med ett par andra tillverkarnamn på tavlan. Säljes från Amerika dessvärre.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Allting är ju så jävla dyrt nuförtiden, egentligen den här med i mina ögon men priset sänktes just med $200 och man kan ju ”make offer”.
08534C5E-2212-48F3-B9F9-89FA9A1D9406.png

Skön dykarchrono med coolt namn i till synes gott skick. Udda modell, finns med ett par andra tillverkarnamn på tavlan. Säljes från Amerika dessvärre.
Satan vad fin, har en Baylor i samma konfiguration men blir sugen. Tycker det är prisvärt om den är servad och går bra, de blir inte coolare än så där!
 
Om någon är ute efter en stål connie dogleg, mums!

https://www.tradera.com/item/337720673
46A037AC-F352-4445-A447-0B942CFCC4AD.jpeg

Fråga: Skall det inte stå "T SWISS MADE T" på urtavlan om den har tritium-lume? Eller kan det vara rätt originalurtavla oavsett? Säljaren skriver även att det är en crosshair-urtavla men i så fall behöver jag besöka en optiker för jag ser då inget kors på urtavlan...
Jävligt snygg är den i alla fall.
 

Salesmayne

Panerai
Fråga: Skall det inte stå "T SWISS MADE T" på urtavlan om den har tritium-lume? Eller kan det vara rätt originalurtavla oavsett? Säljaren skriver även att det är en crosshair-urtavla men i så fall behöver jag besöka en optiker för jag ser då inget kors på urtavlan...
Jävligt snygg är den i alla fall.

Kors och kors, tänk mer Vitruvius av Da Vinci så får du rätt vinkel. Trevlig klocka f ö :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fråga: Skall det inte stå "T SWISS MADE T" på urtavlan om den har tritium-lume? Eller kan det vara rätt originalurtavla oavsett? Säljaren skriver även att det är en crosshair-urtavla men i så fall behöver jag besöka en optiker för jag ser då inget kors på urtavlan...
Jävligt snygg är den i alla fall.
Visst är det inte en crosshair tavla, finns ju inget kors på tavlan. Avsaknaden av T på tavlan förbryllar mig. Tavlan ser riktig ut, med tanke på lumet på både tavla och visare borde det på en 168.005 stå minst ett T vid sidan av Swiss. Kanske @Räv , @tdn-dk eller @ConElPueblo flika in med kunskap?

Min med hårkors men onyx index och visare
7ADF6977-35CF-4CDC-AFE8-64A83C757487.jpeg

AC023D1F-871B-4BCF-927B-9EC49BAA918D.jpeg
 

ConElPueblo

Panerai
Visst är det inte en crosshair tavla, finns ju inget kors på tavlan. Avsaknaden av T på tavlan förbryllar mig. Tavlan ser riktig ut, med tanke på lumet på både tavla och visare borde det på en 168.005 stå minst ett T vid sidan av Swiss. Kanske @Räv , @tdn-dk eller @ConElPueblo flika in med kunskap?

Min med hårkors men onyx index och visare
7ADF6977-35CF-4CDC-AFE8-64A83C757487.jpeg

AC023D1F-871B-4BCF-927B-9EC49BAA918D.jpeg

De tidlige 168.005/167.005 kan godt være uden T, det handler mere om årgangen end referencen. Den her ser fin ud, synes jeg. Serienummeret er vist lige omkring overgangen (der fandt sted i løbet af 1963), men ikke noget kriminelt, vil jeg mene. Havde det været en cal. 564, havde advarselslamperne blinket.
 

JensBenO

Omega
Visst är det inte en crosshair tavla, finns ju inget kors på tavlan. Avsaknaden av T på tavlan förbryllar mig. Tavlan ser riktig ut, med tanke på lumet på både tavla och visare borde det på en 168.005 stå minst ett T vid sidan av Swiss. Kanske @Räv , @tdn-dk eller @ConElPueblo flika in med kunskap?

Min med hårkors men onyx index och visare
7ADF6977-35CF-4CDC-AFE8-64A83C757487.jpeg

AC023D1F-871B-4BCF-927B-9EC49BAA918D.jpeg
Wow, riktigt fin! Vad är det för läder på det ljusa bandet, kapybara? Oavsett riktigt vackert läder.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
De tidlige 168.005/167.005 kan godt være uden T, det handler mere om årgangen end referencen. Den her ser fin ud, synes jeg. Serienummeret er vist lige omkring overgangen (der fandt sted i løbet af 1963), men ikke noget kriminelt, vil jeg mene. Havde det været en cal. 564, havde advarselslamperne blinket.

Har också för mig de gamla inte har T i Swiss Made. Min gamla hade det inte.
DSC04435__01.jpg
 
Topp