• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Läcker!
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1080362-iwc-ingenieur-t-swiss-t-armbandsur-34-mm
11389246_bukobject.jpg
11389245_bukobject.jpg
11389247_bukobject.jpg

Väldigt 90-talsful på ett dåligt vis. Men kul.

Tycker den är svincool. Hade gärna haft en sån om jag haft råd... bra storlek också. :D
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor
Ommålning? Och hur kan något vara ett fynd innan man vet slutpriset?
Tycker det ser ut som ommålning / försök till restarurering på siffrorna och Tissot-loggan men kanske är annat som spelat in där?
1780kr 11min innan avslut brukar (av min erfarenhet på tradera) inte resultera i några superhöga slutpriser. Men 3050kr slutpris tycker jag är billigt oavsett ommålad eller inte.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker det ser ut som ommålning / försök till restarurering på siffrorna och Tissot-loggan men kanske är annat som spelat in där?
1780kr 11min innan avslut brukar (av min erfarenhet på tradera) inte resultera i några superhöga slutpriser. Men 3050kr slutpris tycker jag är billigt oavsett ommålad eller inte.
Definitivt inte billigt för en ommålad och håller inte alls med om att priset då säger något om slutpris. Skulle förövrigt inte säga att denna är ommålad.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Definitivt inte billigt för en ommålad och håller inte alls med om att priset då säger något om slutpris. Skulle förövrigt inte säga att denna är ommålad.
Tycker tex nr:14 i datumringen ser väldigt sne/dålig ut och att lysmassan ligger utanför vissa tim-siffror. Men har inte hundra koll på modellen, tyckte bara att vissa saker inte såg så bra ut.
 
Topp