Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt trevliga boetter och verk, men 15 bananer när klarlacken på hela tavlan släppt känns lite väl magstarkt.
Vad menar du?Riktigt trevliga boetter och verk, men 15 bananer när klarlacken på hela tavlan släppt känns lite väl magstarkt.
Edit: Tror alltså att tavlan skall vara blank egentligen.
Tycker det ser ut som att tavlan är matt snarare än blank? Men kan vara ute och cykla - kan vara att Kaplans är bättre på att fota blanka tavlor också.Vad menar du?
Ser lite halvblank ut, hade inte gissat på att den var rörd.Tycker det ser ut som att tavlan är matt snarare än blank? Men kan vara ute och cykla - kan vara att Kaplans är bättre på att fota blanka tavlor också.
Grattis! Dags att sälja en DD då kanske...Nr 151 fick följa med hem från kaplans idag
Rörd menar inte jag heller att den är, men "förstörd" - likt min gamla radium DS. På min klocka känns det som ett tydligt lager genomskinlig lack ovanpå det bruna - förutsätter att den varit svart en gång i tiden. Men jag har säkert fel för mig.Ser lite halvblank ut, hade inte gissat på att den var rörd.
Nä, låter ju tristGrattis! Dags att sälja en DD då kanske...
Ser väl använd ut men ja de brukar kosta över 10k iallafallJag var och tittade på den här och den var i riktig fint bruksskick med en del hairlines.
Ett quartzur som jag inte har koll på om prisläget. Kanske nåt att fynda?
https://byraneffecta.se/#/utrop/87892
Ok tack, där ser man. Nu är inte jag spekulant men ett tips för nån annan kanske.Ser väl använd ut men ja de brukar kosta över 10k iallafall
Jag sålde samma ref förra året för 11k, något bättre skick!
Hur definieras "sticka iväg"? Tror du? Trots fulatål, listad som 30mm (men ser större ut) och ett verk i rätt tråkigt kosmetiskt skick och man kan ha sina farhågor kring funktionenSchysst nilax ! Jag tror docK priset kommer att sticka iväg
https://www.tradera.com/item/341996/351221738/vintage-chronograph-nilax-
Tror nog den är 30mm. Kanske är @nilaxmannen klocka?Hur definieras "sticka iväg"? Tror du? Trots fulatål, listad som 30mm (men ser större ut) och ett verk i rätt tråkigt kosmetiskt skick och man kan ha sina farhågor kring funktionen
Tror nog den är 30mm. ”Kanske” är @nilaxmannen klocka?
Vi skulle väl sluta att tipsa om saker inom Sverige?
Är det bara jag eller är luggarna snea som fan?
Aha, internationellt from nu alltså, det hade jag helt missat, sorryVi skulle väl sluta att tipsa om saker inom Sverige?
Dock bör tilläggas att denna har genomsliten boett, tex på luggarna, vilket är synd på en annars supertrevlig klocka... Tror btw denna är 53a, då den har London istället för Greenwitch som min från 54.
De ska ha den där vinkeln, men som @ANALOGUE skriver så är de möjligen slitningar på boett som spökar till bilderna.Är det bara jag eller är luggarna snea som fan?
Nej man tipsar såklart om vad man vill men jag är av uppfattningen att det förstör mkt mer än det hjälper, då det med 99.9% säkerhet finns ett antal på forumet som har span på intressanta objekt, särskilt inom Sverige, som iom tipsen får fler konkurrenter som de annars kunde sluppit.Aha, internationellt from nu alltså, det hade jag helt missat, sorry
Nej man tipsar såklart om vad man vill men jag är av uppfattningen att det förstör mkt mer än det hjälper, då det med 99.9% säkerhet finns ett antal på forumet som har span på intressanta objekt, särskilt inom Sverige.
Trevliga Tissoter kan man överlag låta bli att tipsa om, och vara helt lugn att jag har koll på
Lol.. då låter jag vara o tipsa om den fina Tissot jag hittat hittat på Tradera..
Var väl ”Pennan & svärdet”...Hittar inte fulurstråden... eller... Äntligen en Viggen med vettigt utropspris!
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3565/vara/1546290
Vilket sk-t! Har för mig att det var någon militär kamratförening som prånglade ut dessa till överpris.
Jag var högt upp i leken men man vet ju inte vad ettan hade för max..Va det någon här som knep den ?