• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fin, men jädrans!

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3547?od=a_a&ot=sp_a
508E8790-B384-4CC1-8626-996CF320D587.png
E666DCE1-3DB9-49B1-8164-E6C85F8A0847.png
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ser lite halvblank ut, hade inte gissat på att den var rörd.
Rörd menar inte jag heller att den är, men "förstörd" - likt min gamla radium DS. På min klocka känns det som ett tydligt lager genomskinlig lack ovanpå det bruna - förutsätter att den varit svart en gång i tiden. Men jag har säkert fel för mig. :D
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Vi skulle väl sluta att tipsa om saker inom Sverige? ;)
Dock bör tilläggas att denna har genomsliten boett, tex på luggarna, vilket är synd på en annars supertrevlig klocka... Tror btw denna är 53a, då den har London istället för Greenwitch som min från 54.
Aha, internationellt from nu alltså, det hade jag helt missat, sorry:oops:
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Aha, internationellt from nu alltså, det hade jag helt missat, sorry:oops:
Nej man tipsar såklart om vad man vill men jag är av uppfattningen att det förstör mkt mer än det hjälper, då det med 99.9% säkerhet finns ett antal på forumet som har span på intressanta objekt, särskilt inom Sverige, som iom tipsen får fler konkurrenter som de annars kunde sluppit.

Den där har jag skrivit av pga att boetten är genomsliten, och GoS är kanske inte min grej heller, men den hade annars mkt väl kunnat vara på min radar och då hade jag ju nu blivit rätt irriterad när hela KS vet om den och chansen att göra bra köp blev mkt mindre :)

Trevliga Tissoter kan man överlag låta bli att tipsa om, och vara helt lugn att jag har koll på :D

Ang luggarna är mina raka men kan inte avgöra om de där är sneda eller om det är en synvilla.
 

Kapka

Omega
Nej man tipsar såklart om vad man vill men jag är av uppfattningen att det förstör mkt mer än det hjälper, då det med 99.9% säkerhet finns ett antal på forumet som har span på intressanta objekt, särskilt inom Sverige.

Trevliga Tissoter kan man överlag låta bli att tipsa om, och vara helt lugn att jag har koll på :D


Lol.. då låter jag vara o tipsa om den fina Tissot jag hittat hittat på Tradera.. :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Brasklapp här.
Stirra inte er blind på det ungefärliga priset i SEK hos Lauritz, för det måste vara beräknat på valutakurser som gällde för år sedan.
Värderingen på (SEK 51.329) fick jag snarare till 57.000 kr(!) med dagens snittkurs hos Nordea.
Helt värdelöst. Nästan så att man tror att de har valutakursen i nån statisk databas som någon bara inte pallar uppdatera.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Topp