• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Min erfarenhet är att det är väldigt spritt. Vissa är väldigt gammalmodiga, av typen familjeföretag på landsbygden i UK, och andra har jättebra egna budsidor och är lätta att använda.
Ändå tveksam till det du skriver då The Saleroom inte har något eget material, utan samlar det bara och tar 5% extra i avgift om man köper genom dem.
 

ConElPueblo

Panerai

Niiiice!
Jeg læste en tråd andetsteds for nyligt, hvor en beskrev, hvor svært det var at skaffe nyt glas til den.
Han endte med at få fabrikkeret et nyt:

crystal2.jpg


Ikke helt lille! :eek:
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Ja helt sjukt. Köpte en cartier basculante. Först typ 34% provis (vilket jag såklart visste) men sedan över 1k i frakt.... Rätt irriterande.
Den jag kollade på var lite mer human men fortfarande dyr. Tror 35 pund. Men sen tar vissa svenska hus över 100:- fast de skickar som vanligt brev med 18:- porto :banghead:
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Men sen tar vissa svenska hus över 100:- fast de skickar som vanligt brev med 18:- porto :banghead:

Att de vill tjäna en slant på tilläggstjänster är väl iofs inte så konstigt?
Sen är det så klart bra om de meddelar att varan kommer att skickas som vanligt brev utan möjlighet att spåra.

Värsta jag varit med om i Svedala är nog annars Auktionsverket i Karlstad.
250 kr i frakt för en enda klocka för strax över lusentappen. Sex veckor tog det också - men det ska de iofs ha kredd för att de hintade om redan tidigare. :rolleyes:
 
Topp