Min tanke oxå. Slutade trots det på ca 10,500.Helt klart nypolerad och lite rund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min tanke oxå. Slutade trots det på ca 10,500.Helt klart nypolerad och lite rund.
Ja, ok. Men fin är den.Helt klart nypolerad och lite rund.
Ändå tveksam till det du skriver då The Saleroom inte har något eget material, utan samlar det bara och tar 5% extra i avgift om man köper genom dem.Min erfarenhet är att det är väldigt spritt. Vissa är väldigt gammalmodiga, av typen familjeföretag på landsbygden i UK, och andra har jättebra egna budsidor och är lätta att använda.
Sorry för OT, men ör det någon som handlat på auktion via The saleroom i UK??
Precis, såg det. Får man helt enkelt ha med i beräkningen av maxbudVärt att tänka på är väl att avgifterna kan överstiga 30%(!) i vissa fall. I övrigt har jag inga direkta åsikter.
Aldrig handlat själv.
Och avgift för kort, långsam och dyr frakt för klockor i lägre och mellanklassen.Precis, såg det. Får man helt enkelt ha med i beräkningen av maxbud
Låter som att flyga med Ryanair. Man får då hoppas att destinationen (klockan) är värd alla extra avgifter och trubbel.Och avgift för kort, långsam och dyr frakt för klockor i lägre och mellanklassen.
Inte så farligt, men man ska bara vara beredd på lite strul. Förra klockan tog närstan en månad att få hem från första kontakten.Låter som att flyga med Ryanair. Man får då hoppas att destinationen (klockan) är värd alla extra avgifter och trubbel.
Ja helt sjukt. Köpte en cartier basculante. Först typ 34% provis (vilket jag såklart visste) men sedan över 1k i frakt.... Rätt irriterande.Och avgift för kort, långsam och dyr frakt för klockor i lägre och mellanklassen.
Direkt från auktionshuset?Ja helt sjukt. Köpte en cartier basculante. Först typ 34% provis (vilket jag såklart visste) men sedan över 1k i frakt.... Rätt irriterande.
Nja. Via deras rekomenderade fraktare - hade inte direkt något alternativDirekt från auktionshuset?
Syftade på hur du genomförde köpet?Nja. Via deras rekomenderade fraktare - hade inte direkt något alternativ
Ok då hade man kanske kunnat komma undan lite billigare men problemet var nog att fraktaren var tvungen att hämta där, så de kunde inte skicka som Rek tex.Syftade på hur du genomförde köpet?
När jag har kollat får man anlita vilken transportfirma man vill.
Den jag kollade på var lite mer human men fortfarande dyr. Tror 35 pund. Men sen tar vissa svenska hus över 100:- fast de skickar som vanligt brev med 18:- portoJa helt sjukt. Köpte en cartier basculante. Först typ 34% provis (vilket jag såklart visste) men sedan över 1k i frakt.... Rätt irriterande.
Ja oavsett så är väl ett gott råd att kolla auktionshuset direkt också för att slippa onödiga avgifter.Ändå tveksam till det du skriver då The Saleroom inte har något eget material, utan samlar det bara och tar 5% extra i avgift om man köper genom dem.
Men sen tar vissa svenska hus över 100:- fast de skickar som vanligt brev med 18:- porto
Snarare 34-35mm utan krona.Nån här klippte denna?
Otroligt cool och häftig! 37-38mm och vattentät.
https://www.tradera.com/item/356344758
Ah sorry. Läste slarvigt. Står ju 37mm med krona. Tyckte den var cool ändå.Snarare 34-35mm utan krona.
Nä tyvärr! Svincool!Nån här klippte denna?
Otroligt cool och häftig! 37-38mm och vattentät.
https://www.tradera.com/item/356344758
Verkligen!Nä tyvärr! Svincool!
Gillar tonen på guldet på bezelen! Hur svårt är det att hitta en roségulds krona från tidsperioden? Flexande länk också? 6635?Nu blir kanske någon ond, men denna vill jag ha på forumet. 36 mm och manuell i en tunn boett är trevligt om man gillar de lite större uren. Inte sett den från Kaplans på forumet så ta ansvar någon nu!
https://www.tradera.com/item/190120/356292517/rolex-oyster-
Känns som ngt för @Teletomte?Nu blir kanske någon ond, men denna vill jag ha på forumet. 36 mm och manuell i en tunn boett är trevligt om man gillar de lite större uren. Inte sett den från Kaplans på forumet så ta ansvar någon nu!
Nja, tvåton är inte någon favorit. Trevlig modell i övrigt. Förvisso synd att det inte är 20mm bandbredd på dom där.Känns som ngt för @Teletomte?
Jadu, lite sugen blev man allt! Har dock inte så bra koll - är länken korrekt för klockan?Nu blir kanske någon ond, men denna vill jag ha på forumet. 36 mm och manuell i en tunn boett är trevligt om man gillar de lite större uren. Inte sett den från Kaplans på forumet så ta ansvar någon nu!
Kan jag inte riktigt svara på, men känns rätt och passar fint. Boett och länk ser ut att vara i riktigt trevligt skick. Är bra sugen själv men vet att jag inte skulle uppskatta/använda den lika mycket som andra borde.Jadu, lite sugen blev man allt! Har dock inte så bra koll - är länken korrekt för klockan?