• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ajvar

Rolex
2-Faktor
Det är väl auktion? Så svårt att bjuda under utrop?
"Preisvorslag senden", det är bara att dunka ditt något lågt bud att börja diskutionen med.
Han hade den ute tidigare med följande text "Ich verkaufe ein Original Cartier mit Provenienz Forschung für finanzielle Probleme. Pfandhaus will mir 3500 euro geben haber ich brauche 5000 euro. Die Uhr läuft einwandfrei Danke"
Det är nog bara att erbjuda något mellan 3500-4000 euro.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
"Preisvorslag senden", det är bara att dunka ditt något lågt bud att börja diskutionen med.
Han hade den ute tidigare med följande text "Ich verkaufe ein Original Cartier mit Provenienz Forschung für finanzielle Probleme. Pfandhaus will mir 3500 euro geben haber ich brauche 5000 euro. Die Uhr läuft einwandfrei Danke"
Det är nog bara att erbjuda något mellan 3500-4000 euro.
Ok. Märkligt för på min ser det ut som en auktion med utrop 4800 eur men ska kolla närmare. Verkar dock vara polerad och lite svårbedömd med de bilderna.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Sedan blir jag alltid skeptisk när ngn låter så desperat, och en pantbank borde betala mer än 3500 eur för en guldsantos? Sedan behöver han ju 5k så antar han inte accepterar 4k, men nu somnade grabben så ska ta fram dator och kika närmare. Söker ju en Carree i guld, och de verkar kosta mer numera
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Sedan blir jag alltid skeptisk när ngn låter så desperat, och en pantbank borde betala mer än 3500 eur för en guldsantos? Sedan behöver han ju 5k så antar han inte accepterar 4k, men nu somnade grabben så ska ta fram dator och kika närmare. Söker ju en Carree i guld, och de verkar kosta mer numera
Jag erbjuder honom 2000 euro, för att dra ner hans förväntningar. Sen om du skulle komma med låt säg 3750 euro så blir det ett lockande bud kanske ;)! Haha
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag erbjuder honom 2000 euro, för att dra ner hans förväntningar. Sen om du skulle komma med låt säg 3750 euro så blir det ett lockande bud kanske ;)! Haha
Haha det var ju snällt men måste försöka förstå om det är scam eller om han döljer ett risigt skick etc. Tror inte på snyfthistorier generellt.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Haha det var ju snällt men måste försöka förstå om det är scam eller om han döljer ett risigt skick etc. Tror inte på snyfthistorier generellt.
Höjde han nyss priset till 4800 euro ?
Japp, ett typiskt fall "köp säljaren". Skulle du få ett bra pris och tycker att klockan är i bra skick så blir det nog smidigast att ta ett billigt flyg över dagen till tyskland.
Öppnar jag annonsen via telefonen så ser jag inte "pris förslag" funktionen, däremot så syns den via datan. Han fick sig iaf ett prisförslag på 2222 euro.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Höjde han nyss priset till 4800 euro ?
Japp, ett typiskt fall "köp säljaren". Skulle du få ett bra pris och tycker att klockan är i bra skick så blir det nog smidigast att ta ett billigt flyg över dagen till tyskland.
Öppnar jag annonsen via telefonen så ser jag inte "pris förslag" funktionen, däremot så syns den via datan. Han fick sig iaf ett prisförslag på 2222 euro.
Nu har vi iaf kontakt och är lite sugen på att chansa... Hoppas man får klockan isf... Känns lite lurigt..
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Nu har vi iaf kontakt och är lite sugen på att chansa... Hoppas man får klockan isf... Känns lite lurigt..
Lycka till!
Han har lagt in en ny bild ifall du missat den.
s-l1600.jpg
 

ConElPueblo

Panerai
Typ sagt ovan. 37.5mm stålboett. 40tal. Svart Gilttavla. Lemania 33.3

Jeg synes ikke at det var billigt. Størrelsen er den vanlige for 33.3, materiale ligeså. Af de forskellige tilverkere der anvendte 33.3, er der ikke noget premium for Tissot, og det er heller ikke en vandtæt boett. Kun den svarte tavla tæller op - en enkelt skade på tavlan kunne være ødelæggende for værdien.

Men stadig en FED klokke!
 
Topp