• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Såna där Omegor förutsätter jag alltid är Franken, men denna är alltså schyst? Kan tänka mig gå upp till 50.... Bara så ni vet ;):):p:cool:
Effektivt sätt att skrämma bort potentiella köpare, men även locka fram ägarens polare och allmänt missunsamma personer som gärna ser ett högt pris. Tycker även det är rätt galet att bjuda 50 papp för denna, av flera anledningar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan passa på att lägga in detta objekt, ett av de lite mer intressanta på ett tag. Hade detta varit innan de utländska handlarnas intåg på tradera samt om säljaren lämnat annonsen orörd hade det kunnat bli en intressant budstrid för mig.
316636517_3740938a-ccad-490b-82da-060e19a6d1ff.jpg

https://www.tradera.com/item/341996/359011046/patek-philippe-armbandsur-defekt
66 600kr, kanske ett fynd? Har ingen aning...
 

Fadershan

Patek
66 600kr, kanske ett fynd? Har ingen aning...
Herregud. Och så många tillägg ;) Den första urisen han gick till hade ingen vidare koll lät det som. Sjukt oxå hur man säljer sådant med dessa bilder och ändå kostar dessa pengar med tanke på skick och avsaknaden av vitala delar såsom visare. Men ja detta är inte alls mitt område med Patek och kul ifall det var ett fynd men lite jobb innan den sitter på någons handled!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Anteeks

Omega
Nu är det väl inte givet att Zacke var beredd att ge högst? Var beredd att ge högre än det högsta budet men en akut möte i jobbet fick mig att glömma... Surt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Måste rimligen vara så att @Criss Cross vann till det trevliga priset tack vare att @Zacke glömde auktionen? För inte kan den väl gått utanför KS när 3-4 personer i denna tråd sade att de skulle bjuda, varav en tyckte 40+ var rimligt och en annan skulle bjuda 50?
Ha ha, jo just det. Nä, jag har inte bjudit något. Kan inte alls dessa klockor men med den knapphändiga informationen ser jag den som ommålad/ franken, men som sagt, kan inte dessa klockor.
 
Topp