• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Ovanlig och cool Tissot Grand-Prix länk för pr516 till ett bra pris här på forumet!
Betydligt skönare än den ser ut. :)

https://klocksnack.se/threads/prisbump-tissot-grand-prix-rally-länk-70-tal.118185/

F441E3C9-B316-49A2-931B-743F741F94FE.jpeg
Grym länk! Hade jag bara haft en klocka till länken så hade jag slagit till direkt :)
 

hejo

Panerai
Som jag har förstått det så fanns det ex som vridringen lossnade på under flygning. Och därmed fick man inte använda den(klockan) med ringen monterad. Huruvida detta stämmer och i vilken utsträckning det handlar om, vet jag inte dock. @hejo kanske vet mer konkret?
Tyvärr har jag inte sett någon dokumentation på detta så att säga att det är 100% sant går inte. Dock har jag från flera trovärdiga källor (personal som arbetat på SÄKMat verkstäder) fått berättat att vid ett flygtillfälle så har en vridring lossnat. Lösa föremål i kabinen under flygning renderade i en anmälan enl rutin oavsett vad det var för föremål. Så med största sannolikhet har detta hänt och det är då troligt att åtgärden blev att om klockan skulle bäras under flygning så fick ringen åka bort. Det man kan fundera över är ju att det inte är speciellt många "Viggen" som saknar vridring. Jag skulle gissa att denna incident kanske inträffade ett par år efter att klockan tillfördes ff och att ganska snart kom ju quartz dito som kanske upplevdes som lite häftigare och man valde detta ur istället. De ff som inte ville ha de nya uren fick då snällt plocka bort vridringen. Bara en gissning men de ff som jag känner tyckte att "viggen" var lite mossig när de nya uren kom och var ivriga på att få dessa istället.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Givet att det är vanliga bandfästen känns den armbandsurig, eller? :)
Använd google! Vad är logiken i den uppvikningen? Rätt onaturlig om den sitter på handleden? Behöver inte varit så att man använde dem som spännen när jag tänker efter, men på bälten satt dem. Denna såg däremot rätt liten ut så kanske för damerna?
Vintage-Hermes-Watch-Belt_800x.jpg

20280227_1969520069986154_2435256597698964525_o.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Härligt spretig värdering också - 430 000 - 2 710 000 kr. :)
Men absolut, jag förstår så klart att det är snudd på omöjligt att "spika" någonting när det gäller denna.
Ball pryl!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Använd google! Vad är logiken i den uppvikningen? Rätt onaturlig om den sitter på handleden? Behöver inte varit så att man använde dem som spännen när jag tänker efter, men på bälten satt dem. Denna såg däremot rätt liten ut så kanske för damerna?
Vintage-Hermes-Watch-Belt_800x.jpg

20280227_1969520069986154_2435256597698964525_o.jpg
Otroligt häftigt bälte!
Skulle vara om man hade klockan på underarmen som en Chronostop Diver, men fortfarande onaturligt att kika på tiden
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Haha du gillar den inte alls asså?
För jag kan verkligen tycka att tavlan har "charm". Sen 1 mille för den är ju en annan sak. Är inte även tropical från början "förstörda" tavlor?
Haha visst är den väl charmig men i min värld bortom all rimlighet. Men är ju mycket som är bortom all rimlighet :D
Sedan gillar jag inte tavlan ändå men handlar ju om preferenser. Gillar tropic och tycker det är premium när den är jämn och fin, typ som Pers 1675, men för mig är den där tavlan inte fin/premium bara för att den är brun :)
 
Topp