• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Falcone

Cartier
2-Faktor
Inget tips egentligen men en kuriositet. Denna avslutades i fredags och publicerades på nytt idag.

En vansinnesvärdering på 300 000 SEK för en 1655 Mk II med sönderpolerad boett, fel länk och en random box utan papper. Hade varit intressant att se hur den såg ut innan den senaste poleringen. Som jämförelse kan nämnas att Andrew Shear har en till synes fin Mk I på RPM för 22,5K USD

https://auctionet.com/sv/1157754-herrarmbandsur-rolex-perpetual-oyster-explorer-1655-1970-tal
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Bra rejs på denna:

017CD40A-2028-4723-9B74-1BB2E1802CC7.png
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Näe, jag håller också den idag betydligt högre.
Men vem som nu än var tvåa på den lär väl säkert vara med en rätt bra bit upp på morgondagens också.
Spännande!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Håller med, säljer gärna min för denna peng...
Förstår det!
Funderar faktiskt på att lämna alla mina svarta Omegor (utom bifffig våffla) till auktion. För visso bara 3st men verkar ju kosta en slant och sååå Jäkla kul är de inte... Segt bara med all provis men nu verkar det nästan värt ändå..?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den imorgon är imho inte lika trevlig. Finare, absolut. Men tråkigare.
Stora svarta är absolut hett, men detta är lite löjligt.
Håller med om att det är löjligt men gick ju precis en suverän med halvbra tavla för 25 och alla svarta Omegor med rätt bra tavlor och 35+mm verkar ju ligga på runt 10 och lite till om de är riktigt fina, så relativt kanske rimligt men hela sektorn är sjukt hajpad (precis som Cartier nu är i Sverige). Klockmarknaden är flockdjur och inte så konstigt kanske när folk jagar avkastning och det då generellt är bra att följa trenden.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Förstår det!
Funderar faktiskt på att lämna alla mina svarta Omegor (utom bifffig våffla) till auktion. För visso bara 3st men verkar ju kosta en slant och sååå Jäkla kul är de inte... Segt bara med all provis men nu verkar det nästan värt ändå..?
Håller med dig. Krävs en bättre auktion för att få så bra betalt och då är det nog värt provisionen.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Detta ser ut som en @Aurum klocka :)

Länken är fin men boetten lite beige.
Jag gillar när guldboetter har lite kraftigare bandhorn och klockan blir lite längre L2L. Sen tycker jag att texten "Automatic"" förstör symetrin.
Jag tycker boetten var fin men tavlan "beige". @Aurum vad är det som gör att du inte gillar boetten? För enkel?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
För anonym och gillar inga linjer på den. Helt enkelt oinspirerande.
Intressant, jag kan känna att guldklockor får vara lite mer slätstrukna då just förekomsten av guld inte gör dem helt förbisedd. Sen gillar jag att se dom som vågar ta ut svängarna med boetter som är lite mer vågade. Men jag är lite för mycket mellanmjölk i den här klassen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Intressant, jag kan känna att guldklockor får vara lite mer slätstrukna då just förekomsten av guld inte gör dem helt förbisedd. Sen gillar jag att se dom som vågar ta ut svängarna med boetter som är lite mer vågade. Men jag är lite för mycket mellanmjölk i den här klassen.
Jag har samma, eller nästan iaf, krav på guld som stål. Ibland kan det däremot vara kul att ha en exakt likadan klocka i guld som folk är vana vid i stål. Även kul med klockor som ingen kan tänka sig vara i guld. Tror min Polaris, Beta samt senaste Tissoten är sådana.
 
Topp