• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ja, och chanserna att sälja till någon okunnig måste ju minska för varje gång annonsen körs i repris! Jag blir ändå lite sugen... Om jag skulle plocka hem dem, så är jag mest intresserad av Omegan och Movadon. Någon som vill ha de andra?

Jeg syntes fremdeles det er merkelig at den Longines bare er 31mm.
Hvis man ser min høyst uoffisielle sammenligning med en 35mm.
Men det ville jo vært første gang en selger oppgir feil størrelse den veien:rolleyes:

D406E861-C0E5-436E-B282-106BB5D67569.jpeg
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
;)
Har ni sett den här saliga blandningen på Tradera? Ett AP-urverk med tavla, en fin 12.68(?) Longines, en fin liten Omega och en Movado med Borgel-boett. Dessutom en Citizen-kronograf, en GUB och en Atlantic som jag har mindre koll på. Någon som ropar hem och sedan delar på KS?
https://www.tradera.com/item/393095418
Så avslutades den igen utan uppnått reservationspris! Undrar vad som läggs till nästa gång? En PP kanske? Säljaren kanske bara vill visa upp sina klockor och inte sälja;-) Någon borde kanske tipsa om KS:D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som jag förstår det en ganska ovanlig första generationens GP Gyromatic Deep Diver 100 Fathoms. Måste vara rena fyndet vid nuvarande prisnivå, eller vad säger GP och dykarproffsen? Jag ska inte börja samla på GP också.... Även om den i mitt tycke är grymt snygg och har precis rätt patina;-)
https://auctionet.com/1318550-herrarmbandsur-stal-girard-perregaux-gyromatic
Någon som plockade den här?
Grymt cool ju och tidig vattentät...
10k måste väl ses som ett bra pris?
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Det är iaf ingen dåligt fulmoddad vanlig. Sedan vad som urskiljer en äkta från falsk har jag inte så bra koll på tyvärr. Gillar annars verkligen tvåton med huvar.
Har bevakning på BB hos EBay men det dyker ytterst sällan upp något av intresse. Reagerade därför på denna. Jag är dock inte själv spekulant. Tycker också den ser rätt trevlig ut med TT, huva och patina.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Undrar om reservationspriset är på 14999? Det är väl det som är “bra bud”;-) Man får det ju iof då hem i bubbelpåse i brevlådan;) Det är ju ganska underhållande!
 

Dt250

Rolex
Paneristi
  1. Har en kompis, som undrar om det här är nåt att ha. Jag kan väldigt lite om Omega och vill inte ge råd

  2. C36C970E-93A3-4604-8063-8E85FF28B8D7.png
 
Topp