• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Som säljaren av din Explorer? ;)

Skämt åsido. Absolut, men jag betalar ändå hellre mindre än mer för samma objekt så jag tycker det är roligare när man får köpa ngt billigt. Det för vi nog alla. Inte för att flippa vidare (som i detta unika fall) men för att det är kul med fynd. Vem tycker inte det?
Well.. Entusiaster är likely att betala närmare marknadsvärde än de som enbart jagar en profit. Det är enkel logik. Det krävs ju dock minst två budgivare för att nå ett högt pris. Så ibland går saker billigt anyway.

Jag tycker tråden tillför. Ju fler entusiaster som har koll desto större chans att grejerna landar hos de som har mest nöje av dem och inte hos onödiga mellanhänder som inte tillför något värde what so ever.

Well.. Entusiaster är likely att betala närmare marknadsvärde än de som enbart jagar en profit. Det är enkel logik. Det krävs ju dock minst två budgivare för att nå ett högt pris. Så ibland går saker billigt anyway.

Jag tycker tråden tillför. Ju fler entusiaster som har koll desto större chans att grejerna landar hos de som har mest nöje av dem och inte hos onödiga mellanhänder som inte tillför något värde what so ever.
Håller med om att tråden tillför samtidigt som jag ändå tycker att den kan döda sporten lite. Å andra sidan har jag själv tipsat om objekt i tråden och hade det inte varit för att Aurum länkade i tråden så hade jag inte ropat hem min Bubbleback.

Håller med om att tråden tillför samtidigt som jag ändå tycker att den kan döda sporten lite. Å andra sidan har jag själv tipsat om objekt i tråden och hade det inte varit för att Aurum länkade i tråden så hade jag inte ropat hem min Bubbleback.
De gångerna jag lägger upp något här är när jag inte tror att någon har koll på antingen klockan eller modellen rent generellt. Lite udda tips helt enkelt. Ofta utomlands.

De gångerna jag lägger upp något här är när jag inte tror att någon har koll på antingen klockan eller modellen rent generellt. Lite udda tips helt enkelt. Ofta utomlands.
Så tänker jag också. Hittills endast länkat från EBay. Inte kunnat länka inhemska auktioner, antingen för att jag själv varit spekulant eller för att jag har känt någon som varit intresserad. Ändå rätt liten ankdamm. Känns däremot som att folk på forumet inte dammsuger EBay lika grundligt.

Tycker du har delvis fel. Man kan väl vara entusiast utan att ha väldigt mkt pengar? Man kan ju drömma om just en sådan sm300 utan att kunna betala marknadsvärde? De entusiasterna med mindre plånbok får chans ibland att köpa sina drömklockor inom budget men denna tråd minskar deras chanser.

Nu ville jag för ovanlighetens skull inte behålla och har ju varit tydlig med att jag tycker den hamnade i bättre händer, men normalt sett vill jag behålla. Dock har jag inre alltid råd eller lust att betala marknadsvärde för allt jag hittar.

Tycker du har delvis fel. Man kan väl vara entusiast utan att ha väldigt mkt pengar? Man kan ju drömma om just en sådan sm300 utan att kunna betala marknadsvärde? De entusiasterna med mindre plånbok får chans ibland att köpa sina drömklockor inom budget men denna tråd minskar deras chanser.

Nu ville jag för ovanlighetens skull inte behålla och har ju varit tydlig med att jag tycker den hamnade i bättre händer, men normalt sett vill jag behålla. Dock har jag inre alltid råd eller lust att betala marknadsvärde för allt jag hittar.
Då får man spara mer. Eller ha tur så som både jag och vinnaren idag hade.

Då får man spara mer. Eller ha tur så som både jag och vinnaren idag hade.
Precis. Man får ha tur för att fynda vilket alla tycker är kul. Sannolikheten att ha tur blir minimal när något postats i denna tråd. Tur följer den skicklige eller i detta fall de med kunskap och förmåga att hitta annonser/auktioner som inte massan hittar. Men denna tråd förstör det. Jag hade ju kunnat lägga upp 10 klockor i veckan här som troligen hade förstört många fynd, tex ditt. Visst har tråden ett syfte men den är fan trist för alla oss som anstränger oss för att få lite tur ngn gång.

Senast ändrad:
Haha dagens i-landsproblem!
”Ge fan i att tipsa allmänheten vart jag tänkte spendera mina pengar ngn stans”
Jag har pengar, men hoppas på att ro hem ”Mina” objekt jag hittat i smyg :)
Älskar denna utveckling av denna tråden.

Ta aldrig bort den här tråden någonsin och fortsätt att lägga upp fina tips :D

Jag är grymt nöjd att klockan jag köpte inte dök upp här. Samtidigt så hade jag en känsla av att det borde varit fler än jag som hade samma förhoppning, lite som att det är för bra för att vara sant typ fler sitter o håller på den.
Eller så ska jag tacka den där Omegan att allt fokus föll på den:)

Jag är grymt nöjd att klockan jag köpte inte dök upp här. Samtidigt så hade jag en känsla av att det borde varit fler än jag som hade samma förhoppning, lite som att det är för bra för att vara sant typ fler sitter o håller på den.
Eller så ska jag tacka den där Omegan att allt fokus föll på den:)
Kul att du slapp tråden! Vad köpte du?

Precis. Man får ha tur för att fynda vilket alla tycker är kul. Sannolikheten att ha tur blir minimal när något postats i denna tråd. Tur följer den skicklige eller i detta fall de med kunskap och förmåga att hitta annonser/auktioner som inte massan hittar. Men denna tråd förstör det. Jag hade ju kunnat lägga upp 10 klockor i veckan här som troligen hade förstört många fynd, tex ditt. Visst har tråden ett syfte men den är fan trist för alla oss som anstränger oss för att få lite tur ngn gång.
Visar inte auktionen idag att det går att göra fynd ändå? :)

Fast jag unnar gärna någon som har ett genuint sug efter klockan att göra ett fynd. Någon som bara vill göra en snabb flipp, not so much. Oavsett entusiast eller inte...

Den här gången fungerade ju tråden perfekt! Fick entusiasten att få upp ögenon för klockan så denne kunde bjuda över eventuella spekulanter... :)

Senast ändrad:
Fast jag unnar gärna någon som har ett genuint sug efter klockan att göra ett fynd. Någon som bara vill göra en snabb flipp, not so much. Oavsett entusiast eller inte...

Den här gången fungerade ju tråden perfekt! Fick entusiasten att få upp ögenon för klockan så denne kunde bjuda över eventuella spekulanter... :)
Ja det är precis vad jag sade också. Men jag anser att denna gång är undantaget.

I 99 fall av 100 vill jag ha en klocka jag bjuder på, och om detta hade varit som normalfallet hade jag även bjudit högre, och hade vunnit strax över det jag nu förlorade med, då både högsta och näst högsta budgivare ej hade funnit auktionen själva. Så i normalfallet hade tråden bara gjort att jag förlorade klockan till en annan entusiast eller dealer. Nu var det för ovanlighets skull så att jag faktiskt bara var ute efter ett fynd och han som fick infon och vann var (antar jag) en sann entusiast som ville ha just denna klocka.

Men just därför har jag ju sagt flera gånger att det var kul och att den gick till rätt person samt att tråden gav optimalt utfall denna gång.

Senast ändrad:
Glöm inte att bjuda på denna, den som leder budgivningen är väldigt naiv. Och bara han hittar fynd.

Jag är trött på ditt grin på KS.

(Säkert analogue också)
https://www.sikoauktioner.se/auktion/483193

https://www.pantbanken.se/auktioner...0&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=17
auktionsvara_1114665_stort.jpg

Senast ändrad:
Glöm inte att bjuda på denna, den som leder budgivningen är väldigt naiv. Och bara han hittar fynd.

(Säkert analogue också)

https://www.pantbanken.se/auktioner...0&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=17
Har inget emot att man har olika åsikt men denna typ av mer personliga påhopp tycker jag är väldigt tråkiga.

Du får gärna utveckla. Mitt grin på KS? Jag är väldigt naiv? Jag bara letar fynd?

Det står ju att jag leder den på pantbanken så är väl rätt uppenbart att man kan bjuda där om man ogillar mig. Trodde generellt inte att folk gjorde det då jag brukar försöka vara trevlig och hjälpsam när jag kan, men tydligen är jag grinig.

Jag bjuder inte på Sikö så den kan man ju låta gå billigt

Senast ändrad:

(Säkert analogue också)

Även om jag knyter näven i fickan när nån tipsar om nånting jag tror mig haft ensam koll på så tycker jag att tråden fyller sitt syfte. Sympatiskt och bra att klockintresserade tipsar andra klockintresserade om intressanta ur.

Men visst kan jag också tycka att det ibland blir lite gnälligt här.
Ett "Stäng trådjäveln" med glimten i ögat när man fått sin spaning tipsad om är inte inkluderat i detta.

Det sagt.
Tycker att ovan name calling var ganska onödig.

För att få tråden på någorlunda rätt spår igen.
Tycker att denna Quartz-Superman var ganska charmig i all sin patina.

s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/itm/Yema-Superman-Vintage-Cadran-Tropical-Vintage-Diver/143584872268?hash=item216e53474c:g:i8UAAOSwU8RenFKy&LH_Auction=1

Senast ändrad:
Även om jag knyter näven i fickan när nån tipsar om nånting jag tror mig haft ensam koll på så tycker jag att tråden fyller sitt syfte. Sympatiskt och bra att klockintresserade tipsar andra klockintresserade om intressanta ur.

Och visst kan jag också tycka att det ibland blir lite gnälligt här.
Ett "Stäng trådjäveln" med glimten i ögat när man fått sin spaning tipsad om är inte inkluderat i detta.

Det sagt.

s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/itm/Yema-Superman-Vintage-Cadran-Tropical-Vintage-Diver/143584872268?hash=item216e53474c:g:i8UAAOSwU8RenFKy&LH_Auction=1

Go sommarklocka!

Och visst kan jag också tycka att det ibland blir lite gnälligt här.

Det sagt.

s-l1600.jpg

Stäng trådjäveln ;)

Tillbaka
Topp