• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Corgi

Rolex
2-Faktor
Renoveringsobjekt men men... 😉😋

0675F6F9-1E0F-4600-898F-F2D2F5D55DF5.png

Nu har de utländska budgivarna verkligen fått den att dra iväg!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
alexander kraft säljer ut några klockor ur sin vintagesamling, enligt honom själv till resonabla priser. Tyckte Rolexen såg fin ut.

0B7A6C67-38FC-47F7-A1C8-9299DF51DCBC.jpeg

Vid en första halvsekunds anblick såg ju Heuern kul ut, vid en närmare titt så ser den extremt wonky och ommålad ut. Har aldrig sett sub-dials som är målade ovanpå siffrorna sådär, märklig stil och ful baksida. Men vad vet jag. ;)
34BEEC19-4288-498A-88C2-84A648E89FDC.jpeg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Vid en första halvsekunds anblick såg ju Heuern kul ut, vid en närmare titt så ser den extremt wonky och ommålad ut. Har aldrig sett sub-dials som är målade ovanpå siffrorna sådär, märklig stil och ful baksida. Men vad vet jag. ;)
34BEEC19-4288-498A-88C2-84A648E89FDC.jpeg

Fake Heuer, Crayola redials och dessa banden på de klockorna... inger ju inget större förtroende för säljaren... (jag har ingen aning om vem han är)
band.png

1607428531368.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Här kommer en laddning igen.. Förstår såklart att det blir lite svårt att få en bra överblick men några notiser ligger i gröten av annonser. Som vanligt så gör man sin egen hemläxa då jag inte gått igenom varenda en av dessa utan plockar från min watchlist.
Hoppas något faller er i smaken.



Kooool!











Koool!









Bara 45k för en box.....






Inte dum alls.. kolla bezeln!









 
Senast ändrad:

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Säljaren är chef för sothebys real estate i Monaco, har hotel och ett eget klädmärke. Håller hög profil, men uppenbarligen en skojare om Heuer är fake. Märkligt agerande av en sådan person.
han måste ju inte veta ett skit om klockor bara för han har fina loafers utan strumpor och säljer dyra hus... han kanske inte vet att Heuern är fake eller att Rolexen är ommålad, ...överraskar mig nästan mer att han har såna "låtsas-vintage-strap-med-billiga-synliga-stygn-från-2016..." på ändå rätt fina vintageklockor om han nu ska veta nåt om stil och har bra med flis... ;)
 

Dt250

Rolex
Paneristi
han måste ju inte veta ett skit om klockor bara för han har fina loafers utan strumpor och säljer dyra hus... han kanske inte vet att Heuern är fake eller att Rolexen är ommålad, ...överraskar mig nästan mer att han har såna "låtsas-vintage-strap-med-billiga-synliga-stygn-från-2016..." på ändå rätt fina vintageklockor om han nu ska veta nåt om stil och har bra med flis... ;)
Möjligt, men det jag menar är att han måste ljuga då han säger att det är kollade av två stora auktionshus, det var det jag tyckte var märkligt. En skojare i loafers helt enkelt, finns sådana med.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Möjligt, men det jag menar är att han måste ljuga då han säger att det är kollade av två stora auktionshus, det var det jag tyckte var märkligt. En skojare i loafers helt enkelt, finns sådana med.
ah, jag såg inte det förut: "all watches authenticated", skulle förvåna mig mycket om "Heuern" är legit...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
han måste ju inte veta ett skit om klockor bara för han har fina loafers utan strumpor och säljer dyra hus... han kanske inte vet att Heuern är fake eller att Rolexen är ommålad, ...överraskar mig nästan mer att han har såna "låtsas-vintage-strap-med-billiga-synliga-stygn-från-2016..." på ändå rätt fina vintageklockor om han nu ska veta nåt om stil och har bra med flis... ;)
Ja det var förvånande. Han har ju ett uber stekigt Instagramkonto. Framstår nästan som en seriefigur. Många coola bilar, hus och loafers.
 

ErikGBG

Audemars
är väl en definitionsfråga?
Autenticated som äkta delar minus färgen på tavlan kanske? Var drar man gränsen? Gärna åt ett
Håll som säljare och ett som köpare :)
Det finns ju gråskala så att säga.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
är väl en definitionsfråga?
Autenticated som äkta delar minus färgen på tavlan kanske? Var drar man gränsen? Gärna åt ett
Håll som säljare och ett som köpare :)
Det finns ju gråskala så att säga.
Fast det verkar ju som Heuren är helfejk, skulle nog nästan stå i Monacos lokaltidning att Alexander Kraft försöker sälja fejkklockor, rätt välkänd gubbe som byggt hela sin karriär på att stå för hög kvalitet.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Fast det verkar ju som Heuren är helfejk, skulle nog nästan stå i Monacos lokaltidning att Alexander Kraft försöker sälja fejkklockor, rätt välkänd gubbe som byggt hela sin karriär på att stå för hög kvalitet.
Det finns ingen "Mitt i Monaco" en-dag-i-veckan-men-ändå-"dagstidning"-av-presstödsskäl där nere... med reportage om nya skejt-rampen på fritidsgården... eller nerläggningen av kulturhuset...

Jag tror det levereras ett inbundet band med mottagarens monogram i guld varje dag av en gubbe i frack... finansierat med mycket stora annonsintäkter från mäklare...

1607510427468.png
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Det finns ingen "Mitt i Monaco" en-dag-i-veckan-men-ändå-"dagstidning"-av-presstödsskäl där nere... med reportage om nya skejt-rampen på fritidsgården... eller nerläggningen av kulturhuset...

Jag tror det levereras ett inbundet band med mottagarens monogram i guld varje dag av en gubbe i frack... finansierat med mycket stora annonsintäkter från mäklare...

1607510427468.png
Ha ha antagligen, nu släpper vi den där gubben.

 
Topp