• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

https://www.ebay.com/itm/RARE-1940s...814901?hash=item422d3d03b5:g:EtUAAOSwsfpgVnRz
Om någon är ute efter GF armband
1616951385678.png

1616951393966.png

Rolex på tradera. 0 omdömen och kort annons. Är inte det lite udda?

N
Ser denna pie pan ut att vara OK?

Nu är ju inte bilderna tokigt högupplösta, men härifrån ser den okej ut.
Det är (väl?) en guldtavla och dessutom med visare utan lume. Brukar göra underverk för att bevara tavlor i gott skick.
De allra flesta har väl "Officially Certified" under Chronometer, men har sett andra exemplar tidigare, där denna text också saknats. Tror således att tavelmodellen är korrekt.
Nu vet jag inte hur pass mycket du kollat runt, men om du googlar "Omega Constellation Pie-Pan Deluxe" så ska du hitta mängder av exemplar att jämföra med.
Väldigt trevlig klocka!

N

Nu är ju inte bilderna tokigt högupplösta, men härifrån ser den okej ut.
Det är (väl?) en guldtavla och dessutom med visare utan lume. Brukar göra underverk för att bevara tavlor i gott skick.
De allra flesta har väl "Officially Certified" under Chronometer, men har sett andra exemplar tidigare, där denna text också saknats. Tror således att tavelmodellen är korrekt.
Nu vet jag inte hur pass mycket du kollat runt, men om du googlar "Omega Constellation Pie-Pan Deluxe" så ska du hitta mängder av exemplar att jämföra med.
Väldigt trevlig klocka!

Tack för info. Har kollat runt en hel del men är en lättlurad nybörjare så det är lika bra att fråga. :)

Asså inte ett tips men visste inte vart jag skulle lägga den...
Men nu får de väl fan ge sig?

900$ för en jävla 28mm:s

Den såldes ju :D

ser ommålad ut

Någon som är sugen på en "constellions" och ett par guldklockor?

Såg också den... Låg länge på 5700 men sprang iväg lite på slutet (lite norr om 11k till slut). Inte den mest informativa annonsen så lite osäkert, men bör väl ändå va ganska billigt?

Såg också den... Låg länge på 5700 men sprang iväg lite på slutet (lite norr om 11k till slut). Inte den mest informativa annonsen så lite osäkert, men bör väl ändå va ganska billigt?

Oj! Ja, det lär nog ha varit ett väldigt dugligt köp.
De mesta av de pengarna hämtar man ju tillbaka på Certina och Genève. Då har man sen lite budget för att leta glasring till Connien.
Men ja, jävla märklig annons.

Tillbaka
Topp