• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Bra klocka för bra pengar. 🙄
Själv fick jag ge 20 för min... :)
20210212_161019.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Är dom verkligen så tidstypiska? Kan inte minnas att jag någonsin sett nå liknande. Tycker mest dom är väldigt udda, på ett festligt vis 😊

Jo, men det tycker jag. Dock inte i klockväg kanske? ☺️ Men tiden kring millenieskiftet präglades av ett slags modern tappning av space age.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Åsikter om denna 1655? Tavla / vidare verkar original, glasringen alldeles för fin. Sönderrenoverad?

Fel i beskrivningen till att börja med. Urtavlan är Mk5 (vilket är rätt i förhållande till serienumret) och inte Mk4. Glasringen är en servicedel och inte Mk3.

Lumen är ju lite trött överlag, boetten ser väl ok ut. Box har inget större värde eftersom det inte finns något som indikerar att den hör till klockan. Finns väl roligare exemplar om man är ute efter en fin 1655, men jag lever kvar i världen när dessa exemplar kostade 8-10k USD så vad vet jag? :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hej vintagefantaster,

Om någon är sugen på en Omega Cosmic 2000 Diver, som jag har älskat ett bra tag men nu tänker lämna för ny slitna äventyr, så finns auktion här:
Kutym att inte tipsa om sina egna annonser.. Finns en sälj del för detta om du har något att sälja :)
 
Topp