• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nu när du valt att lyfta fram din egen annons här så undrar jag om det inte vore relevant att lyfta skadorna på tavlan när ursprungsbilden var såpass dålig? Eller är det dessa fläckar du menar är den härliga patinan när den är som bäst? @thepedda

Screenshot_20210314_094016.jpg
Screenshot_20210314_094211.jpg
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Säkert spännande ifall man gillar stora moderna tallrikar till klockor. Kan absolut ingenting om den men bara baserat på storleken, årtalet och utseendet tkr jag den är gräslig :)
Var inne och testade den här första vändan den inte blev såld och tycker motsatsen. Faktiskt riktigt bärbar på min 17,5 cm handled tack vare kort avstånd mellan bandhornen. Sen gillar jag ju att det är ett lite nytänkande sätt att visa tiden utan att den blir svåravläst. Men smaken är som baken! 😊
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor

Donkii

Boushh
2-Faktor




















 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Inte vintage alls, men en spännande kool klocka som vi sällan ser;

196237DF-E8E1-4F18-9E98-0D884582A1E0.jpeg
Den är ju så o-vintage den kan bli, och därför är det fel tråd för en fortsatt diskussion, men jag vill föra till protokollet att jag tycker de är ascoola.
@Corgi , varför tänker du att du skulle vilja ha den om du var läkare? Erkänner att jag inte lusläste artikeln, men såg ingen direkt koppling.
FA43EE87-BE7F-45BD-A9B6-2B554914E3A3.jpeg

Edit: tyvärr inte min bild. Snodd av @misterenthusiast på IG, som har en imponerande samling med en del udda fåglar.
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den är ju så o-vintage den kan bli, och därför är det fel tråd för en fortsatt diskussion, men jag vill föra till protokollet att jag tycker de är ascoola.
@Corgi , varför tänker du att du skulle vilja ha den om du var läkare? Erkänner att jag inte lusläste artikeln, men såg ingen direkt koppling.
FA43EE87-BE7F-45BD-A9B6-2B554914E3A3.jpeg

Edit: tyvärr inte min bild. Snodd av @misterenthusiast på IG, som har en imponerande samling med en del udda fåglar.

Färgskalan! För mig ser den ut som en förlängning av de färgskalor man brukar se inom sjukvården. Kanske är hemmablind, men det var dit mina första associationer gick. Hela biten med #watchagainstcovid19 förstärker temat också.

edit: hade skrivit skuldbördan.. 😅 Menade sjukvården.
 
Senast ändrad:

deddas

Rolex
Säkert spännande ifall man gillar stora moderna tallrikar till klockor. Kan absolut ingenting om den men bara baserat på storleken, årtalet och utseendet tkr jag den är gräslig :)
Men har rätt rolig funktion där, vad jag förstått det som mellanrummet mellan tavlan och glaset är fyllt med olja.
Ah. Såg nu att jag var typ 7:a på bollen så...😅
 

Fadershan

Patek
Var inne och testade den här första vändan den inte blev såld och tycker motsatsen. Faktiskt riktigt bärbar på min 17,5 cm handled tack vare kort avstånd mellan bandhornen. Sen gillar jag ju att det är ett lite nytänkande sätt att visa tiden utan att den blir svåravläst. Men smaken är som baken! 😊
Japp det är den och inne i vintagedelen så sitter det kanske inte helt oväntat filurer som jag som kmr ankelsåga varenda nymodernitet! ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
You gotta love the ad.... OBS! Inget tips detta :)

"Omega Pajpanna, 18k guldfynd, massivt guldklockfodral"

Får berömma den fina poleringen och den fantastiska re-dialen också...




Skärmavbild 2021-03-27 kl. 12.57.49.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Minervan nedan är inte vintage men semi-vintage.. förtjänar att få lite uppmärksamhet tycker jag, förjäkla fin.
1616847312932.png












 

Corgi

Rolex
2-Faktor
You gotta love the ad.... OBS! Inget tips detta :)

"Omega Pajpanna, 18k guldfynd, massivt guldklockfodral"

Får berömma den fina poleringen och den fantastiska re-dialen också...




Skärmavbild 2021-03-27 kl. 12.57.49.png

Tydligen någon som är beredd att testa 15k iaf. In med den i fulurstråden. 🙈
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Asså jag tycker denna är grym och är lite sugen. Men vad ”ska” den kosta?
En guldpläterad klocka på 28mm? Kanske en tion- eller tjugondel av det begärda priset imo.

Var medveten om att den ligger i Japan och att moms+tull tillkommer. :)
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Topp