Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah, ursäkta alla. Det visste jag inte. Borttagen.Kutym att inte tipsa om sina egna annonser.. Finns en sälj del för detta om du har något att sälja![]()
Säkert spännande ifall man gillar stora moderna tallrikar till klockor. Kan absolut ingenting om den men bara baserat på storleken, årtalet och utseendet tkr jag den är gräsligInte vintage alls, men en spännande kool klocka som vi sällan ser;
![]()
![]()
Var inne och testade den här första vändan den inte blev såld och tycker motsatsen. Faktiskt riktigt bärbar på min 17,5 cm handled tack vare kort avstånd mellan bandhornen. Sen gillar jag ju att det är ett lite nytänkande sätt att visa tiden utan att den blir svåravläst. Men smaken är som baken!Säkert spännande ifall man gillar stora moderna tallrikar till klockor. Kan absolut ingenting om den men bara baserat på storleken, årtalet och utseendet tkr jag den är gräslig![]()
Men väldigt kool och nytänkande mekanisk high endSäkert spännande ifall man gillar stora moderna tallrikar till klockor. Kan absolut ingenting om den men bara baserat på storleken, årtalet och utseendet tkr jag den är gräslig![]()
Inte min stil på klocka men mekaniken är rätt fräck måste jag säga. Och den skulle vara lite mindre.Men väldigt kool och nytänkande mekanisk high end
Men väldigt kool och nytänkande mekanisk high end
Den är ju så o-vintage den kan bli, och därför är det fel tråd för en fortsatt diskussion, men jag vill föra till protokollet att jag tycker de är ascoola.Inte vintage alls, men en spännande kool klocka som vi sällan ser;
![]()
![]()
Den är ju så o-vintage den kan bli, och därför är det fel tråd för en fortsatt diskussion, men jag vill föra till protokollet att jag tycker de är ascoola.
@Corgi , varför tänker du att du skulle vilja ha den om du var läkare? Erkänner att jag inte lusläste artikeln, men såg ingen direkt koppling.
![]()
Edit: tyvärr inte min bild. Snodd av @misterenthusiast på IG, som har en imponerande samling med en del udda fåglar.
Men har rätt rolig funktion där, vad jag förstått det som mellanrummet mellan tavlan och glaset är fyllt med olja.Säkert spännande ifall man gillar stora moderna tallrikar till klockor. Kan absolut ingenting om den men bara baserat på storleken, årtalet och utseendet tkr jag den är gräslig![]()
Rolig kan en ko varaMen har rätt rolig funktion där, vad jag förstått det som mellanrummet mellan tavlan och glaset är fyllt med olja.
Ah. Såg nu att jag var typ 7:a på bollen så...![]()
Japp det är den och inne i vintagedelen så sitter det kanske inte helt oväntat filurer som jag som kmr ankelsåga varenda nymodernitet!Var inne och testade den här första vändan den inte blev såld och tycker motsatsen. Faktiskt riktigt bärbar på min 17,5 cm handled tack vare kort avstånd mellan bandhornen. Sen gillar jag ju att det är ett lite nytänkande sätt att visa tiden utan att den blir svåravläst. Men smaken är som baken!![]()
Såklart, tänkte inte på vilken forumdel jag var i...Japp det är den och inne i vintagedelen så sitter det kanske inte helt oväntat filurer som jag som kmr ankelsåga varenda nymodernitet!![]()
Håller med!Rolig kan en ko varaJag tyckte det var lite kul att retas då den var hyffsat långt ifrån vintage. Sen är den säkert ball rent horologiskt men det finns det mkt som är
![]()
You gotta love the ad.... OBS! Inget tips detta
"Omega Pajpanna, 18k guldfynd, massivt guldklockfodral"
Får berömma den fina poleringen och den fantastiska re-dialen också...
Omega klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Omega klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
![]()
En guldpläterad klocka på 28mm? Kanske en tion- eller tjugondel av det begärda priset imo.Asså jag tycker denna är grym och är lite sugen. Men vad ”ska” den kosta?
![]()
MATHEY TISSOT Center Second Manual Winding Vintage Watch 1940's | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for MATHEY TISSOT Center Second Manual Winding Vintage Watch 1940's at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Bara jag som tycker att tavlan ser klurig ut?Asså jag tycker denna är grym och är lite sugen. Men vad ”ska” den kosta?
![]()
MATHEY TISSOT Center Second Manual Winding Vintage Watch 1940's | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for MATHEY TISSOT Center Second Manual Winding Vintage Watch 1940's at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Fan missade storleken...En guldpläterad klocka på 28mm? Kanske en tion- eller tjugondel av det begärda priset imo.
Var medveten om att den ligger i Japan och att moms+tull tillkommer.![]()