• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Appropå Francois Borgel-boetter, här är en som går just nu på Auctionet. Inte varit något riktigt drag efter den dock då den är ute för tredje gången efter inte nått upp till accept pris. Nu sänkt bevaknings pris. Liknande den @Aurum har (även med radium fläckad tavla)?

6F07F823-5810-4030-89B4-58267D4AD53B.jpeg

Förutom fina boetter och vackra kronor, ite av varav hypen med Borgel boetterna;
Ser ut att vara samma borgelboett ja. Och den ska vara så rund den är på bilden, köpte en oanvänd. Fina klockor helt klart.

Tre trevliga klockor som finns på Stockholms Auktionsverks filial i Malmö:

Mycket trevligt som går under klubban här, det är någon som lastar av en hög med militära klockor. Det intressanta börjar mot slutet på sida 1 :)
Mycket trevliga saker! :)

Någon som har koll på vad man kan räkna med för påslag på priserna i form av tull och moms efter Brexit?

Mycket trevliga saker! :)

Någon som har koll på vad man kan räkna med för påslag på priserna i form av tull och moms efter Brexit?
Tror det blir ganska ovärt i slutändan om det inte är något man verkligen vill ha. Förat har du nästan 32% påslag på budet sen kommer moms o grejer.. dock står det inc vat på deras sajt men ja
Vad är det för en stjärna som värderat denna?

1634637557644.png
Va fan de e ju gyyyyld! Gillar att man har en värdering på 15k men budgivningen startar på 300kr

Avseende Alpinan: Det är väl läge att ge sig tillkänna vid det här laget 😂. Hade inte tänkt lägga mer än 5 men har de senaste åren ångrat ett antal jag inte fullföljt mer än de jag faktiskt har vunnit. Har full förståelse för de som tyckte det drog iväg - för det gjorde det. Men jag föll pladask för skärpan i boetten och har några mindre 32-34mm Recta, Movado, Alpina med FB boett och gillar dem skarpt. Är den 35mm som utsatt och (troligen) 18mm bandhorn så tänker jag fullfölja.

Som investering kanske knas men med de visarna och tavlan och utan lume så tänker jag den som en keeper…återkommer med bild på bra rem och med nytt glas och mindre DNA…
1847808A-96B7-457A-8D26-611EF88BC446.jpeg

Helt rätt! Jag köpte min Tissor bumper i LNOS skick för typ 10k när ingen vettig människa tyckte den var värd med än 3. Har jag ångrat mig? Inte en sekund. Det är en av de klockor som aldrig kommer lämna mig, och som jag verkligen kan ta fram och bara beundra en stund för att sedan lägga tillbaka. I ett livsperspektiv spelar några tusen ingen roll för många av oss, så om man inte har någon tanke på att sälja spelar det ju ingen roll.

Har dålig koll på Alpinan men kommer aldrig hitta en likadan Tissot i samma skick igen. Tror knappt det finns… Då spelar de 7k jag betalade ”för mkt” inte så stor roll.
AE7CC287-5B2B-4E3E-B7F3-5A4B974D5567.jpeg

Investering-schminvestering.
Fantastiskt snygg klocka och roligt att någon går helt på hjärta. :)
Oändligt mycket roligare än Seamastern för nästan samma pengar, som sagt.

Är rätt säker på att den är 35/18 mm.

Lätt värt! Skitcool!

Grattis! Hade en likadan men med guldfärgade visare/index. Kan vara nån halv mm mindre än 35 men det tycker jag kvittar. Superfin kvalitet med toppboett och cal 592 som var ett verk som gjorde de andra tillverkarna avundsjuka. Ibland hittar man nåt billigt och ibland betalar man mer för något rikigt fint vilket nog är bäst i längden.
Så himla +1! Blir glad av att man köper det man vill ha och inte bara för att det är en bra deal. Det kan vara kul oxå säkert (har nog inte gjort så många bra ekonomiska köp ;) men blir lite mkt fokus på det ibland. Vidare reagerar jag mer på tråkiga imo seamasters som Forsberg refererar till ovan där en fördom jag har att det betalas mer för märket bara. En sån här Alpina i Borgelboett är ju en helhjärtat entusiastklocka!

Nu väntar jag bara på att mitt senaste köp från samma auktionssite ska dyka upp i någon tråd som "hutlöst dyr" :)

Grattis @MOL , skitfin klocka!

Mycket trevligt som går under klubban här, det är någon som lastar av en hög med militära klockor. Det intressanta börjar mot slutet på sida 1 :)
Nu är jag ingen expert men denna måste vara den ovanligaste?
Har aldrig sett en sån med JLC tavla?

Nu är jag ingen expert men denna måste vara den ovanligaste?
Har aldrig sett en sån med JLC tavla?
Jag vill nog påskina att jag sett tavlan tidigare. Minestry of Defence eller möjligt RAAF, finns några varianter verkar det som. Men estimatet känns väldigt lågt.

SAV Malmö har en trevlig Daytona för den som gillar G/S.

Bra värdering? Det andra fantastiska Longinesuret var ju värderat lite högre. Vet iofs inte vad dessa skall kosta men tar ett par st tack!
1634734048722.png

Bra värdering? Det andra fantastiska Longinesuret var ju värderat lite högre. Vet iofs inte vad dessa skall kosta men tar ett par st tack!
1634734048722.png

Tror vissa värderingar är mysko. Ta omega till usnavy från 62 för 15k t.ex. 🤷‍♂️

Visserligen defekt subdialvisare men ändå

1634734048722.png

Håller med om att den är lågt värderad även om det inte är en ”riktig” kronograf. Urverket är ju ovanligt i sig och i den storleken kan det inte ha gjorts många! Har ett vagt minne av att jag sett någon för det Israeliska flygvapnet som ser ut ungefär sådär! Kanske det fanns en märkning som visade detta på det ursprungliga locket? Den kommer nog att dra iväg!

1634734048722.png

Har de inte bara missat en nolla i utropet? Okej, är inte lika bra som de som gått på Christies och Philipps men 15-20k SEK är ju helt off.

Mycket bra på Tratten

Tillbaka
Topp