• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Säker på att fler såg denna. Med mitt sätt att se gick den billigt, men jag är dock inte så bra på dessa verk & tavlor. Vad säger ni?
Med tanke på vad den är uppe i så borde det varit bra pris?

Med tanke på vad den är uppe i så borde det varit bra pris?
Tycker objekten skiljer sig en hel del, svårt att jämföra. Trist tavla och guldplätterad boett jämfört med underbar tavla och visare och stålboett :)

Tycker objekten skiljer sig en hel del, svårt att jämföra. Trist tavla och guldplätterad boett jämfört med underbar tavla och visare och stålboett :)

Så den var korrekt iaf? ☺️ Håller med om att vintagehjärtat slår hårdare för den andra, men står fast vid att det var mycket klocka för pengarna (förutsatt ej renoverad etc). Jag som inte skyr guld på stål kanske borde slagit till ändå.

Så den var korrekt iaf? ☺️ Håller med om att vintagehjärtat slår hårdare för den andra, men står fast vid att det var mycket klocka för pengarna (förutsatt ej renoverad etc). Jag som inte skyr guld på stål kanske borde slagit till ändå.
Det vågar jag inte svara på, tyckte det var knasigt med tritium men erkänner att jg inte har bra koll. Tycker trycket är i för bra skick :p men har inte koll på modellen eller kikat på referensobjekt.

Det vågar jag inte svara på, tyckte det var knasigt med tritium men erkänner att jg inte har bra koll. Tycker trycket är i för bra skick :p men har inte koll på modellen eller kikat på referensobjekt.
Googlat runt en del och de verkar inte gå vansinnigt dyrt med det verket. Vet ej varför men jämfört med mycket annat verkar de vara lägre prissatta.

Om jag inte varit lite överinvesterad just nu hade jag definitivt följt det här partiet noga! Lite av en chansning, men det finns en Wakmann Valjoux 72c, en GP Gyromatic, en Rolex bubbleback, en Omega Seamaster (342 hammarautomat skulle jag tro), en fin Movado, en Ernest Borel Cocktail, en mysterietavla (vitguld? LeCoultre?), en Rado Diastar samt en hel del guld!
https://www.invaluable.com/auction-lot/_B934B1FAF2
77D43AA5-B139-4FFC-9582-3CE85B64F817.jpeg

Senast ändrad:
Om jag inte varit lite överinvesterad just nu hade jag definitivt följt det här partiet noga! Lite av en chansning, men det finns en Wakmann Valjoux 72c, en GP Gyromatic, en Rolex bubbleback, en Omega Seamaster (342 hammarautomat skulle jag tro), en fin Movado, en Ernest Borel Cocktail, en mysterietavla (vitguld? LeCoultre?), en Rado Diastar samt en hel del guld!
Oj, jäklar!
Galnaste skrotloten på länge!

@Mw79 har BCF-auktion i diskussionsdelen. Inte minst en trevlig Perfecta är fortfarande alldeles för billig.

Oj, jäklar!
Galnaste skrotloten på länge!

Ja, lyxskrot! Det är sällan en ser så många fina ur i ett blandat parti. De hade ju utan vidare kunnat sälja de flesta separat! Hoppas någon här plockar hem dem🤛
Partiet gick för 13000 USD till sist så något grymt fynd blev det inte! Det är ju en sådan där låda en hoppas på kunna ropa in för några hundralappar någon gårdsauktion utan närvaro på nätet;-)

Senast ändrad:
Wow.. 😲
Fler som verkar börja uppskatta dessa. Borgel boett och så.

1634414945488.png

E54B7B41-4FCA-46C4-9A09-1A4C1BAA3C73.jpeg

Äsch. Helt rimligt… ;)

På samma sajt gick en galet slätstruken Seamaster 60-talare för några dagar sedan. Då för en lusentapp ytterligare.

Vill ju ändå tycka att detta är ett ”roligare” köp. Det sagt så tror jag ändå att det är rimligt sannolikt att någon kommer på sig själv och nyttjar ångerrätten.

EDIT
Var visst en dryg tusenlapp mindre.

Avseende Alpinan: Det är väl läge att ge sig tillkänna vid det här laget 😂. Hade inte tänkt lägga mer än 5 men har de senaste åren ångrat ett antal jag inte fullföljt mer än de jag faktiskt har vunnit. Har full förståelse för de som tyckte det drog iväg - för det gjorde det. Men jag föll pladask för skärpan i boetten och har några mindre 32-34mm Recta, Movado, Alpina med FB boett och gillar dem skarpt. Är den 35mm som utsatt och (troligen) 18mm bandhorn så tänker jag fullfölja.

Som investering kanske knas men med de visarna och tavlan och utan lume så tänker jag den som en keeper…återkommer med bild på bra rem och med nytt glas och mindre DNA…
1847808A-96B7-457A-8D26-611EF88BC446.jpeg

Avseende Alpinan: Det är väl läge att ge sig tillkänna vid det här laget 😂. Hade inte tänkt lägga mer än 5 men har de senaste åren ångrat ett antal jag inte fullföljt mer än de jag faktiskt har vunnit. Har full förståelse för de som tyckte det drog iväg - för det gjorde det. Men jag föll pladask för skärpan i boetten och har några mindre 32-34mm Recta, Movado, Alpina med FB boett och gillar dem skarpt. Är den 35mm som utsatt och (troligen) 18mm bandhorn så tänker jag fullfölja.

Som investering kanske knas men med de visarna och tavlan och utan lume så tänker jag den som en keeper…återkommer med bild på bra rem och med nytt glas och mindre DNA…
Helt rätt! Jag köpte min Tissor bumper i LNOS skick för typ 10k när ingen vettig människa tyckte den var värd med än 3. Har jag ångrat mig? Inte en sekund. Det är en av de klockor som aldrig kommer lämna mig, och som jag verkligen kan ta fram och bara beundra en stund för att sedan lägga tillbaka. I ett livsperspektiv spelar några tusen ingen roll för många av oss, så om man inte har någon tanke på att sälja spelar det ju ingen roll.

Har dålig koll på Alpinan men kommer aldrig hitta en likadan Tissot i samma skick igen. Tror knappt det finns… Då spelar de 7k jag betalade ”för mkt” inte så stor roll.
AE7CC287-5B2B-4E3E-B7F3-5A4B974D5567.jpeg

Investering-schminvestering.
Fantastiskt snygg klocka och roligt att någon går helt på hjärta. :)
Oändligt mycket roligare än Seamastern för nästan samma pengar, som sagt.

Är rätt säker på att den är 35/18 mm.

Lätt värt! Skitcool!

Grattis! Hade en likadan men med guldfärgade visare/index. Kan vara nån halv mm mindre än 35 men det tycker jag kvittar. Superfin kvalitet med toppboett och cal 592 som var ett verk som gjorde de andra tillverkarna avundsjuka. Ibland hittar man nåt billigt och ibland betalar man mer för något rikigt fint vilket nog är bäst i längden.

Appropå Francois Borgel-boetter, här är en som går just nu på Auctionet. Inte varit något riktigt drag efter den dock då den är ute för tredje gången efter inte nått upp till accept pris. Nu sänkt bevaknings pris. Liknande den @Aurum har (även med radium fläckad tavla)?

6F07F823-5810-4030-89B4-58267D4AD53B.jpeg

Förutom fina boetter och vackra kronor, ite av varav hypen med Borgel boetterna;

Tillbaka
Topp