Watcheyes
Silver
Exakt, var väldigt tunt så vem vet hur komplett verket är.Såg den också. Det var ju ganska knapphändig information.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt, var väldigt tunt så vem vet hur komplett verket är.Såg den också. Det var ju ganska knapphändig information.
Den är renoverad och såldes även på kaplans 2019. Där nämns inget om militärt ursprung och det nämns att tavlan är renoveradVad är nu detta? Ommålad hittepåtavla? Brittisk millitärmärkning till Argentina? Lysmassan ser alldeles för fin och ljus ut för att vara från 1946. Ommålad standard "Sei tacche" med bytta visare?
![]()
LONGINES, armbandsur, ca 1946.
Stål, manuell, liten sekundvisare, urtavla med märkning 'Broad arrow' (brittiska försvarsministeriet), läderarmband, utdrag med fakta från Longines arkiv medföljer, kaliber 27M, serienr 7032259, boettnr 23096 / 311, referensnr enligt utdrag 5696, boettens diameter 33 mm.auctionet.com
![]()
Tavlan ser betydligt mer patinerad ut nu än på Kaplans, kanske bara är fotot?Den är renoverad och såldes även på kaplans 2019. Där nämns inget om militärt ursprung och det nämns att tavlan är renoverad
![]()
Longines, Klockor - Varunummer 1 590 330
LONGINES, herrur, 33 mm, Cal 27M, Serie nr. 7032259, Boett nr. 23096 / 311, stål, manuell, plexiglas, liten sekundvisare, renoverad urtavla, skadad urtavla, läderband, "Extract from the Archives", levererad 14 Maj 1946 till Perusset (Argentina).www.kaplans.se
Håller med. Tror dock bara det är fotot men det är svårt att avgöra. Kaplans bilder tycker jag ofta skiljer sig en del från verkligheten. I alla fall när jag köpt. Ofta till min fördel dockTavlan ser betydligt mer patinerad ut nu än på Kaplans, kanske bara är fotot?
Flög iväg gjorde den ocksåSer fint ut!
![]()
HERRARMBANDSUR, „Top time“, Breitling, für Televerket, Schweden.
1960er, Stahl, Handaufzug, Chronograph mit Minuten-/Stundenzähler. Referenznummer 810, Seriennummer 1280386, Kaliber Venus 178. Plexiglas. Durchmesser 38 mm.auctionet.com
![]()
Inte ofta man ser så fint exemplar!Flög iväg gjorde den också![]()
Tyckte jag med, så jag slog tillInte ofta man ser så fint exemplar!
Riktigt fin! Länge var den så billig att jag hade varit tvungen att köpa denSer fint ut!
![]()
HERRARMBANDSUR, „Top time“, Breitling, für Televerket, Schweden.
1960er, Stahl, Handaufzug, Chronograph mit Minuten-/Stundenzähler. Referenznummer 810, Seriennummer 1280386, Kaliber Venus 178. Plexiglas. Durchmesser 38 mm.auctionet.com
![]()
Den gör ju det.Riktigt fin! Länge var den så billig att jag hade varit tvungen att köpa denSedan landade den ju på ett mer vettigt pris! Hoppas den kommer till KS!
Nej, urverket ser rent och snyggt ut! Kan knappast hitta ett bättre ex av en 50 år gammal klocka! Bra köp och kul att den kom hitDen gör ju det.
@105.012 slog till.
För övrigt kan jag bara stämma in i kören. Ser extremt fin ut!
Förhoppningsvis är det inte särskilt mycket mer än krona som saknas den.
Den gör ju det.
@105.012 slog till.
För övrigt kan jag bara stämma in i kören. Ser extremt fin ut!
Förhoppningsvis är det inte särskilt mycket mer än krona som saknas den.
Nej, urverket ser rent och snyggt ut! Kan knappast hitta ett bättre ex av en 50 år gammal klocka! Bra köp och kul att den kom hit![]()
Jag skulle inte bekymra mig för den lösa visaren; den är ju superlätt och bör inte kunna repa tavlan! Annars kan ju jag plocka ut den åt dig eftersom jag bor i Lund;-)Tack, är lite betryggande att fler sett det jag sett. Ja man får hoppas det bara är en krona och ställaxel som behövs. Ett annat problem är att få hem den utan att den lösa visaren skadar tavlan mer. Känns inte helt säkert att få den skickad på det viset.
Eller vad skulle ni andra säga?
Synd att Ω har trillat av länkenVäldigt fint ex av tidig generation Manhattan med glasringen. 1980-tal
![]()
Omega, Constellation, Chronometer, "Manhattan", armbandsur, 32,5 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
![]()
Grattis till en supercharmig klocka.Tack, är lite betryggande att fler sett det jag sett. Ja man får hoppas det bara är en krona och ställaxel som behövs. Ett annat problem är att få hem den utan att den lösa visaren skadar tavlan mer. Känns inte helt säkert att få den skickad på det viset.
Eller vad skulle ni andra säga?
Och rätt repig tycker jag.Synd att Ω har trillat av länken
Vad är nu detta? Ommålad hittepåtavla? Brittisk millitärmärkning till Argentina? Lysmassan ser alldeles för fin och ljus ut för att vara från 1946. Ommålad standard "Sei tacche" med bytta visare?
![]()
LONGINES, armbandsur, ca 1946.
Stål, manuell, liten sekundvisare, urtavla med märkning 'Broad arrow' (brittiska försvarsministeriet), läderarmband, utdrag med fakta från Longines arkiv medföljer, kaliber 27M, serienr 7032259, boettnr 23096 / 311, referensnr enligt utdrag 5696, boettens diameter 33 mm.auctionet.com
![]()
A fool and his money are soon parted...
Tror den är ute för tredje gången! Reservation har ju nåtts, så jag antar att någon utnyttjat ångerrätten. Eller någon som budat på sin egen auktion så den blivit ogiltig kanske..... Det är ju en ganska trevlig tunn dressare (för ett Zenith-fan som jag), men marknadsvärdet är nog i princip guldvärdet;-)![]()
ZENITH, Surf, armbandsur 18 k guld, 1970-tal.
Manuell, plexiglas, boettnr. 30.0770.180, cal Peseux 7001, länk i 18 k guld (ej original), 32x36, längd ca 185 mm, vikt ca 82 gauctionet.com
Hur många gånger har denna klubbats nu?
Ja, det kan nog stämma. Tror den låg över reservation varje gång så det är nog mer än en som ändrat sig. Håller med om att den ser trevlig ut!Tror den är ute för tredje gången! Reservation har ju nåtts, så jag antar att någon utnyttjat ångerrätten. Eller någon som budat på sin egen auktion så den blivit ogiltig kanske..... Det är ju en ganska trevlig tunn dressare (för ett Zenith-fan som jag), men marknadsvärdet är nog i princip guldvärdet;-)
Satt också och funderade på den men hoppade. Väldigt fin. Är dock inte så påläst på dessa.Säker på att fler såg denna. Med mitt sätt att se gick den billigt, men jag är dock inte så bra på dessa verk & tavlor. Vad säger ni?
![]()
Kronograf LEMANIA
Utropspris: 500 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-10-03 19:34:24. Köp & sälj begagnade & oanvända Herr på Tradera.www.tradera.com