• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Vad är nu detta? Ommålad hittepåtavla? Brittisk millitärmärkning till Argentina? Lysmassan ser alldeles för fin och ljus ut för att vara från 1946. Ommålad standard "Sei tacche" med bytta visare?

hd_item_1848263_6382fa6a6f.jpg

Vad är nu detta? Ommålad hittepåtavla? Brittisk millitärmärkning till Argentina? Lysmassan ser alldeles för fin och ljus ut för att vara från 1946. Ommålad standard "Sei tacche" med bytta visare?

Den är renoverad och såldes även på kaplans 2019. Där nämns inget om militärt ursprung och det nämns att tavlan är renoverad

Den är renoverad och såldes även på kaplans 2019. Där nämns inget om militärt ursprung och det nämns att tavlan är renoverad
Tavlan ser betydligt mer patinerad ut nu än på Kaplans, kanske bara är fotot?

Hade nog iaf mailat om bättre bilder om inte kassan var tom.

Tavlan ser fin ut under det repiga glaset, boetten ser orörd ut iaf tills man kanske fått bättre bilder.

Lite polywatch och ett schysst läder så kan det bli tjusigt!

Mvh robin

Bilagor

• E0147821-5535-42F3-AF6C-FE2794F1D98B.jpeg
    E0147821-5535-42F3-AF6C-FE2794F1D98B.jpeg
    99 KB · Visningar: 7
Den gör ju det. :)
@105.012 slog till.

För övrigt kan jag bara stämma in i kören. Ser extremt fin ut!
Förhoppningsvis är det inte särskilt mycket mer än krona som saknas den.
Nej, urverket ser rent och snyggt ut! Kan knappast hitta ett bättre ex av en 50 år gammal klocka! Bra köp och kul att den kom hit 🤛

Tack, är lite betryggande att fler sett det jag sett. Ja man får hoppas det bara är en krona och ställaxel som behövs. Ett annat problem är att få hem den utan att den lösa visaren skadar tavlan mer. Känns inte helt säkert att få den skickad på det viset.

Eller vad skulle ni andra säga?

Tack, är lite betryggande att fler sett det jag sett. Ja man får hoppas det bara är en krona och ställaxel som behövs. Ett annat problem är att få hem den utan att den lösa visaren skadar tavlan mer. Känns inte helt säkert att få den skickad på det viset.

Jag skulle inte bekymra mig för den lösa visaren; den är ju superlätt och bör inte kunna repa tavlan! Annars kan ju jag plocka ut den åt dig eftersom jag bor i Lund;-)

Senast ändrad:

Grattis till en supercharmig klocka.
Dom är riktigt trevliga och kul historik.
Din är dock i betydligt bättre skick än mitt ex.

IMG_20210904_144608.jpg
IMG_20210904_144618.jpg

14903679-42AD-46CD-8880-6A35043BF892.png

:eek:

Hur många gånger har denna klubbats nu?
Tror den är ute för tredje gången! Reservation har ju nåtts, så jag antar att någon utnyttjat ångerrätten. Eller någon som budat på sin egen auktion så den blivit ogiltig kanske..... Det är ju en ganska trevlig tunn dressare (för ett Zenith-fan som jag), men marknadsvärdet är nog i princip guldvärdet;-)

Tror den är ute för tredje gången! Reservation har ju nåtts, så jag antar att någon utnyttjat ångerrätten. Eller någon som budat på sin egen auktion så den blivit ogiltig kanske..... Det är ju en ganska trevlig tunn dressare (för ett Zenith-fan som jag), men marknadsvärdet är nog i princip guldvärdet;-)
Ja, det kan nog stämma. Tror den låg över reservation varje gång så det är nog mer än en som ändrat sig. Håller med om att den ser trevlig ut!

Tillbaka
Topp