Typ 40-50 gånger under marknadsvärdet;-) Säljaren kommer att få sig en glad överraskning!Oj... Den var lite väl pessimistiskt värderad.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ 40-50 gånger under marknadsvärdet;-) Säljaren kommer att få sig en glad överraskning!Oj... Den var lite väl pessimistiskt värderad.![]()
Jo det tycker jag, fin tillverkare och bra skick samt kul med tre kronor märkning.Av ren nyfikenhet, var inte detta väldigt dyrt?
https://www.the-saleroom.com/en-gb/...0060/lot-3972b42f-418e-4cc3-a06e-adc00142edb7
Snygg! Pulsations-inlägget gick att få som tillval under en längre period om jag förstått det rätt, finns i ett par varianter. Dyker fortfarande upp på eBay då och då, så det är inte säkert att klockan lämnade fabriken (eller urmakaren?) med det här inlägget.Jag som älskar pulsmätare på glasringen tycker den här är bland det coolaste som finns i kronograf-väg. En Speedy Ultraman med pulsvridring. Kan inte gjorts många sådana! Lär väl dra iväg, men är inte värderingen på 4-8k EUR väldigt låg? Trodde de gick för nästan 10 gånger så mycket!
![]()
Kan vara värt att notera att denna bezel är senare än vad klockan är. Så den kan mycket väl kommit från fabrik med en tachymetre bezel "DON" och inte en pulsations bezel.Jag som älskar pulsmätare på glasringen tycker den här är bland det coolaste som finns i kronograf-väg. En Speedy Ultraman med pulsvridring. Kan inte gjorts många sådana! Lär väl dra iväg, men är inte värderingen på 4-8k EUR väldigt låg? Trodde de gick för nästan 10 gånger så mycket!
![]()
Tack för den information! Men i övrigt verkar den riktig, eller?Kan vara värt att notera att denna bezel är senare än vad klockan är. Så den kan mycket väl kommit från fabrik med en tachymetre bezel "DON" och inte en pulsations bezel.
Såhär ska bezeln se ut från tiden då klockan tillverkades. Notera den tydliga skillnaden att det är en ring på denna. Och varning, det finns även bezel förfalskningar.
![]()
Ja resterande ser rätt ut vad jag kan se och serienr ligger innom rätt område för en ultraman.Tack för den information! Men i övrigt verkar den riktig, eller?
Kan vara NOS, men kan även vara restaurerad av Omega. Jag tycker nästan det ser ut som det senare baserat på hur min Memomatic ser ut. Den åkte ner i använt skick men kom tillbaka och såg ungefär ut såsom denna vad gäller skick och borstning.Såg denna. Ingen aning om vad värdet på dessa är men vilket sjukt bra skick det är på den. NOS?
![]()
Utdraget föremål - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
![]()
Vad är det för bra med det?Inget tips egentligen mer av en observation, tradera har äntligen implementerat funktionen att man kan se hur många som bevakar ett objekt...
Bredvid hjärtat står det nu en siffra som anger hur många som bevakar just denna auktion.
![]()
Lär väl inte varken minska eller öka chansen att något går obemärkt förbi, skillnaden nu är väl att lite av spänningen försvinner när man vet hur många som faktiskt följer objektet du trodde man var ensam om. Ebay har ju haft funktionen länge så det var väl bara en tidsfråga innan Tradera skulle iplementera den, nu kan man ju styra taktiken lite när man vet hur många som är intresserade men allt är väl som vanligt allt händer sista 10 sekunderna...Vad är det för bra med det?
Mindre chans att något man håller koll på går obemärkt förbi.
Man får la börja lägga in eget alarmVad är det för bra med det?
Mindre chans att något man håller koll på går obemärkt förbi.
Det gör man väl redan? Nu lär man ju spara länkadressen istället för att lägga till i minneslistan...Man får la börja lägga in eget alarm![]()
Helt klartDet gör man väl redan? Nu lär man ju spara länkadressen istället för att lägga till i minneslistan...![]()
Lär väl inte varken minska eller öka chansen att något går obemärkt förbi, skillnaden nu är väl att lite av spänningen försvinner när man vet hur många som faktiskt följer objektet du trodde man var ensam om. Ebay har ju haft funktionen länge så det var väl bara en tidsfråga innan Tradera skulle iplementera den, nu kan man ju styra taktiken lite när man vet hur många som är intresserade men allt är väl som vanligt allt händer sista 10 sekunderna...
Bra, tycker jag. Lite trist ändå bara, när man då inser att man faktiskt inte är ensam i bubblan.Det gör man väl redan? Nu lär man ju spara länkadressen istället för att lägga till i minneslistan...![]()
Ja, man får inte glo för många ggr på objekten man gillar. Gäller att hålla visningarna lågaBra, tycker jag. Lite trist ändå bara, när man då inser att man faktiskt inte är ensam i bubblan.Antal visningar har iof indikerat var auktionen kan barka hän.
Samma funktion hos Kaplans vore iof inte fel.
Eller så är det rätt strategi, att kolla riktigt många gånger. ...Bara för att skrämma bort andra eventuella spekulanter ifrån "fyndet".Ja, man får inte glo för många ggr på objekten man gillar. Gäller att hålla visningarna låga![]()
Kan funka! Men psykologiskt lockar det som lockar andra.Eller så är det rätt strategi, att kolla riktigt många gånger. ...Bara för att skrämma bort andra eventuella spekulanter ifrån "fyndet".
Man får skapa 100 bluffanvändare och lägga massa skräp på bevakning...Kan funka! Men psykologiskt lockar det som lockar andra.
Haha! Nästa missionMan får skapa 100 bluffanvändare och lägga massa skräp på bevakning...![]()
Detta är inte implementerat i appen ännu? Eller någon som hittar det?Inget tips egentligen mer av en observation, tradera har äntligen implementerat funktionen att man kan se hur många som bevakar ett objekt...
Bredvid hjärtat står det nu en siffra som anger hur många som bevakar just denna auktion.
![]()
Nej jag kunde inte se funktionen i appen, det kommer säkert så småningom. Finns säkert lägen där funktionen är bra men jag föredrog nästan mystiken i att inte veta hur många som faktiskt var intresserade av auktionerna...Detta är inte implementerat i appen ännu? Eller någon som hittar det?
En Rolex-saudi eller Oman är väl lika mycket diktator som denna?Kan någon förklara prissättningen samt att folk verkligen bjuder på klockan i fråga? Visst, jag vet att Saudi/Oman tavlor på ex. Rolex är premium, men renodlade så kallade "diktator"-klockor som denna?
Klockan är ju inte speciellt märkvärdig i sig och inte i heller i bästa skick.
![]()
Omega, Seamaster, "King Ibn Saud", armbandsur, 34 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
![]()
Hm, det är nog inte bara Kungen som gör att priset går upp. Han är nog också en symbol för Islam då Saudiarabien sponsrat fler moskéer i Sverige.Kan någon förklara prissättningen samt att folk verkligen bjuder på klockan i fråga? Visst, jag vet att Saudi/Oman tavlor på ex. Rolex är premium, men renodlade så kallade "diktator"-klockor som denna? Räknas kungen som någon hjälte (han grundade Saudiarabien) och därav proveniens?
Klockan är ju inte speciellt märkvärdig i sig och inte i heller i bästa skick.
![]()
Omega, Seamaster, "King Ibn Saud", armbandsur, 34 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
![]()
Vist är det så, men ändå skillnad att ha ett tecken/symbol än ett porträtt på tavlan. Funderade också på om tillbehören kunde vara tillbehören som lockade.En Rolex-saudi eller Oman är väl lika mycket diktator som denna?I båda fallen så är väl priset kopplat till att objektet är relativt unikt, och kanske inte så mycket kopplat till exakt vem som är på tavlan. Just denna hade väl mycket tillbehör också....