• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Låter bekant. Undrar om han inte förekommit i tråden tidigare.
Ny för mig men det är möjligt. Han hänvisade till Klockia och länkade som bevis för sin tes denna klocka,
Vad jag kan se är även den felaktigt namnsatt?

Ny för mig men det är möjligt. Han hänvisade till Klockia och länkade som bevis för sin tes denna klocka,
Vad jag kan se är även den felaktigt namnsatt?
Tänkte precis skriva samma sak :D

Så mycket för att jag skulle ge det korrekta modellen som efterfrågades.

tobbegute

Block… hejdå ✌🏻😘

Idag, 11:09
tobbegute

Mupparnas julafton 🤣

Idag, 11:07
tobbegute

Alltså 😅😅😅😅

tobbegute

tobbegute

Har även uppdaterat annonsen 👌🏻

Så alla frågor är rätt onödiga och överflödiga.
Håll er till klocksnack istället för att trolla runt på tradera.

Idag, 11:06

tobbegute

Håll er till klocksnack och spekulera där 🥲 tagga mig du med ”tobbegute”
Döm aldrig en klocka efter locket 👌🏻 det är sen gammalt det.

Men med all expertis du besitter så upplys gärna mig vilken modell av omega detta är 👍🏻
____________________________________________________________________________________________________
🥴
Tjenna Tobbe!
Jag vill eg. bara diskutera med dig kring klockan du annonserade, jag frågade dig om du kunde backa upp dina påståenden. Då blockade du mig, vad vinner du på det?
Jag frågade dig efter ref.nr på baklocket, det gav du mig inte heller. Kan du förstå att det tillvägagångssättet kanske inte är det bästa?
Att verket är detsamma betyder väl inte att det är en "Suverän`"?

Edit, missförstod dig nu, trodde du var Tobbe :)

Senast ändrad:
Tjenna Tobbe!
Jag vill eg. bara diskutera med dig kring klockan du annonserade, jag frågade dig om du kunde backa upp dina påståenden. Då blockade du mig, vad vinner du på det?
Jag frågade dig efter ref.nr på baklocket, det gav du mig inte heller. Kan du förstå att det tillvägagångssättet kanske inte är det bästa?
Att verket är detsamma betyder väl inte att det är en "Suverän`"?

Edit, missförstod dig nu, trodde du var Tobbe :)
Ville bara hjälpa männskan :D So much for beeing the mr najs gaj

Men Klockia har ju verifierat denna..
1639651297301.png

Till tobbegute och alla andra: jag har rapporterat den felaktigt beskrivna 2383:an till Chrono24! Tack för att du uppmärksammade mig på den felaktiga annonsen på C24🙏🏻 Och en liten reflektion bara; du är inte den första som felidentifierat en klocka pga av ett inkorrekt referensobjekt. Det händer oss som håller på med klockor då och då, men när några klockkunniga vänner påpekar detta och visar på bevis är det bara att ödmjukt ändra sig! Jag har fått göra det mer än en gång🤛

Senast ändrad:
Och där blockerade säljaren mig på Tradera med en sista hälsning:

"Tack för input.
Skönt att du länkar till samma sida ändå skon jag gav dig. 😂
Jag behöver inte kunna så mycket mer än det jag kan då jag får mina klockor värderade och upp kollade av urmakare innan.
Du behöver inte besvära dig mer för att få köpa något billigare.
Tack och hej."

Då var det game over för tobbegute;-) Annonsen borta från Tradera. Tänk så enkelt det hade varit att bara korrigera felet😊 Lite ironiskt att han blockat typ halva kundkretsen också 😆

2383 och 2400 har identisk boettform…kanske där missförståndet ligger(?). Dock är det olika ref så 2383 är inte en Suverän. Och baklocket på Suverän har ju (oftast) den texten. 2383 aldrig.
Det kan säkert vara en delförklaring, men det borde ju inte vara så svårt att förstå med hjälp av några länkar och vänlig upplysning! Här handlade det nog om en person som inte verkade förmögen att ta till sig vänligt menade försök till att rätta till felaktig information i samband med en försäljning. Inte så smart affärsstrategi 😊

Ja hade han inte blockat hälften så hade väl alla kunnat buda :)
Synd att en inte får vara med och buda! Den saknar ju bara själva knappen, piggen finns ju där;-) Och så behöver ju tavlan sig en genomgång! Inte ett ljud om den tidigare felaktiga beskrivningen, men det viktigaste är ju att ingen köper den i tron att den är något annat än en fin 2383!

Till tobbegute och alla andra: jag har rapporterat den felaktigt beskrivna 2383:an till Chrono24! Tack för att du uppmärksammade mig på den felaktiga annonsen på C24🙏🏻 Och en liten reflektion bara; du är inte den första som felidentifierat en klocka pga av ett inkorrekt referensobjekt. Det händer oss som håller på med klockor då och då, men när några klockkunniga vänner påpekar detta och visar på bevis är det bara att ödmjukt ändra sig! Jag har fått göra det mer än en gång🤛
En liten uppdatering: Chrono24 har plockat bort den felaktiga annonsen som tobbegute använde som referensobjekt. Kul när det faktiskt lönar att påpeka uppenbara fel i annonser!

Tillbaka
Topp