• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Hej! Fick denna som har tillhört min gammelfarmor. Ska till en urmakare och se om man kan få den att fungera. Vet inte vart man ska se någon eventuell stämpel, hjälper urmakaren med det? Någon som vet något ungefär årtal eller om den skulle ha något värde att vara rädd om?
Nu är jag helt novis vad det gäller fickur men generellt så har de inget värde i pengar att tala om. Däremot antar jag att den är desto mer värdefull för dig. Att laga/serva en sådan här klocka kan mycket väl kosta mer än vad klockan är värd. Om du nämner ungefär var du befinner dig så kan du säkerligen få tips på vilka urmakare du kan vända dig till för att få hjälp.

Kan också vara värd att hålla koll på:
Screenshot_20220125-175700_Tradera.jpg

NOS..

1642942054488.png

Jag vet inte, men den gick för en halv miljon! 😮
De fantastiska och oväntade fynden finns där ute, både bilar och klockor.
Den mytiska 96:an avhandlades också i Studio Klassiker.
https://aca.st/446487

Absolut inget tips! Finner det intressant att den nått ett sånt pris (6600kr) skrivande stund, när boetten är tokslut, kolla bandhornen och tavlan är av nån form av militärstuk och såklart inte original någonstans...
1643382671372.png

Samma sak med denna:

och denna:

Absolut inget tips! Finner det intressant att den nått ett sånt pris (6600kr) skrivande stund, när boetten är tokslut, kolla bandhornen och tavlan är av nån form av militärstuk och såklart inte original någonstans...
1643382671372.png

Samma sak med denna:

och denna:
Sjukaste är att två av dem ej nått reservationspris… 😂

1643382671372.png

Samma sak med denna:

och denna:

Så sant! Denna (dessa) klockor hör väl bäst hemma i "Ful(aste) Ur"-tråden...?! Mig veterligen är väl säljaren tämligen känd för att sälja skräpur, fulur och skitur.

1643382671372.png

Samma sak med denna:

och denna:
Den har en ”air”av, långt bort i Indialand enligt mig… totalt statisk utryck.

Alla beskrivningar bär ju klara drag av translate också för den delen. Känns inte helseriöst någonstans.
Står ju Vienna som hemstad så herr fulur håller till i Österrike, han har väl antagligen hittat en lukrativ marknad för just Omega här i Sverige...

Edit: Ändrat land, behöver öva på min geografi... 🤣

Senast ändrad:
Lite blandat från ebay som jag hittade under dagens trålande. Jag har inte granskat allt jättenoga.

Kan nån köpa denna??
@Aurum @aleks @ANALOGUE
...anmärkninsgvärt uselt tryck också... ...förskolenivå... :oops:

Lite blandat från ebay som jag hittade under dagens trålande. Jag har inte granskat allt jättenoga.

Tack för tipset, klippte en citizen dykare :D

Tillbaka
Topp