Hade jag inte glömt bort den så hade jag gjort det, haha.. jag har till och med glas till denna liggandes i nån av flyttlådornaVem köpte nu då?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade jag inte glömt bort den så hade jag gjort det, haha.. jag har till och med glas till denna liggandes i nån av flyttlådornaVem köpte nu då?![]()
Nu är jag helt novis vad det gäller fickur men generellt så har de inget värde i pengar att tala om. Däremot antar jag att den är desto mer värdefull för dig. Att laga/serva en sådan här klocka kan mycket väl kosta mer än vad klockan är värd. Om du nämner ungefär var du befinner dig så kan du säkerligen få tips på vilka urmakare du kan vända dig till för att få hjälp.Hej! Fick denna som har tillhört min gammelfarmor. Ska till en urmakare och se om man kan få den att fungera. Vet inte vart man ska se någon eventuell stämpel, hjälper urmakaren med det? Någon som vet något ungefär årtal eller om den skulle ha något värde att vara rädd om?
Jag vet inte, men den gick för en halv miljon!Vem köpte nu då?![]()
Prisvärt!Jag vet inte, men den gick för en halv miljon!
![]()
42 år gammal Saab gick för halv miljon efter budkrig
En fabriksny grön Saab 76, som stått undangömd i västgötska Nossebro sen 1980, har sålts på auktion för en halv miljon kronor. Det rapporterar Göteborgs-Posten.omni.se
Lite beroende på utifrån vilket perspektiv man ser det.Prisvärt!![]()
Haha jag glömde också. Var på gym. Den gick för ett helt klart rimligt pris tycker jag.Hade jag inte glömt bort den så hade jag gjort det, haha.. jag har till och med glas till denna liggandes i nån av flyttlådorna![]()
Vilken godbit! Med den tavlan och mesh.Kan också vara värd att hålla koll på:
![]()
Känns som en nobrainer att göra pengar på internationellt. Men hoppas den gör köparen glad och inte bara blir en flipp.Prisvärt!![]()
Möjligt om man kommer åt klientelet, men det gör man kanske efter ett samtal till Bonhams.Känns som en nobrainer att göra pengar på internationellt. Men hoppas den gör köparen glad och inte bara blir en flipp.![]()
NOS..
Netauktion - Till salu via auktion SAAB 96 V4 Super 1980, 7km (FLW073)
Just nu hos Netauktion. SAAB 96 V4 Super 1980, 7km (FLW073) till salu. SAAB 96 GL V4 Super (FLW073) -80 - mätarställn...www.netauktion.se
![]()
De fantastiska och oväntade fynden finns där ute, både bilar och klockor.Jag vet inte, men den gick för en halv miljon!
![]()
42 år gammal Saab gick för halv miljon efter budkrig
En fabriksny grön Saab 76, som stått undangömd i västgötska Nossebro sen 1980, har sålts på auktion för en halv miljon kronor. Det rapporterar Göteborgs-Posten.omni.se
Kom nyss ut på tratten! Värd att spara.
Han verkar inte ha koll själv, så det blir väl en rolig överraskning för honom den 31a
![]()
![]()
Sjukaste är att två av dem ej nått reservationspris…Absolut inget tips! Finner det intressant att den nått ett sånt pris (6600kr) skrivande stund, när boetten är tokslut, kolla bandhornen och tavlan är av nån form av militärstuk och såklart inte original någonstans...
Omega klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Omega klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
![]()
Samma sak med denna:
Köp och sälj Omega klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
och denna:
Absolut inget tips! Finner det intressant att den nått ett sånt pris (6600kr) skrivande stund, när boetten är tokslut, kolla bandhornen och tavlan är av nån form av militärstuk och såklart inte original någonstans...
![]()
Samma sak med denna:
och denna:
Den har en ”air”av, långt bort i Indialand enligt mig… totalt statisk utryck.Absolut inget tips! Finner det intressant att den nått ett sånt pris (6600kr) skrivande stund, när boetten är tokslut, kolla bandhornen och tavlan är av nån form av militärstuk och såklart inte original någonstans...
![]()
Samma sak med denna:
och denna:
Alla beskrivningar bär ju klara drag av translate också för den delen. Känns inte helseriöst någonstans.Så sant! Denna (dessa) klockor hör väl bäst hemma i "Ful(aste) Ur"-tråden...?! Mig veterligen är väl säljaren tämligen känd för att sälja skräpur, fulur och skitur.
Står ju Vienna som hemstad så herr fulur håller till i Österrike, han har väl antagligen hittat en lukrativ marknad för just Omega här i Sverige...Alla beskrivningar bär ju klara drag av translate också för den delen. Känns inte helseriöst någonstans.
Vienna är alltså Österrikes huvudstad, men man får tycka vad man vill!Står ju Vienna som hemstad så herr fulur håller till i Italien, han har väl antagligen hittat en lukrativ marknad för just Omega här i Sverige...
Haha, tänkte fel där, du har såklart rätt...Vienna är alltså Österrikes huvudstad, men man får tycka vad man vill!![]()
Kul men tantig.Kan nån köpa denna??
@Aurum @aleks @ANALOGUE
![]()
Universal Geneve Watch 842114 Hand WINDING St.steel T3488 for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Universal Geneve Watch 842114 Hand WINDING St.steel T3488 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Kul men tantig.
...anmärkninsgvärt uselt tryck också... ...förskolenivå...Kan nån köpa denna??
@Aurum @aleks @ANALOGUE
![]()
Universal Geneve Watch 842114 Hand WINDING St.steel T3488 for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Universal Geneve Watch 842114 Hand WINDING St.steel T3488 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Klassiskt potatistryck....anmärkninsgvärt uselt tryck också... ...förskolenivå...![]()
Tack för tipset, klippte en citizen dykareLite blandat från ebay som jag hittade under dagens trålande. Jag har inte granskat allt jättenoga.
![]()
Beautiful Very rare Vintage Date LUCERNE DIGITAL Men's Jump Hour from 1970's! | eBay
Very fine watch! In life more beautiful than the pictures! obtain a of the original, here is a good option for a nice, elegant watch. Functions: hours, minutes, seconds, date, no fast date.www.ebay.com
![]()
VINTAGE Helbros 38mm Stainless Steel Mens Chronograph Watch Venus 175 NEEDS TLC | eBay
The watch is currently NOT working, it winds, sets, and runs for hours but it has a broken mainspring. The chronograph function is working. The watch has 21mm lugs. Case: Stainless steel, 38x46mm (not including crown), case is very nice.www.ebay.com
![]()
Montre suisse venus n 188 telemetry chronograph precision tacho | eBay
Ancienne montre Suisse a restaurer. Voir les photos, vendu dans l état. - Les aiguilles sont sales, et l aiguille des minutes a contrôlé. - la roue du remontoir usée.www.ebay.com
![]()
Alfa Chronograph & Triple Calendar Original Dial Valjoux 72c Vintage 1950's | eBay
Manual Wind, Valjoux 72c. Original Two Tone Dial. Expedited International Service.www.ebay.com
![]()
![]()
Art Deco Hamilton Mens Piping Rock 14K Yellow Gold Enamel Bezel Watch 17J 987-F | eBay
Watch winds, runs, and sets, service history is unknown. The dial is Silver and signed Hamilton with sub seconds and black printed graphics, centering the dial are blued steel hands. The case has hinged lugs.www.ebay.com
![]()
Vintage 14k GF Hamilton Seckron Doctors Watch Manual Tank Sub Dial Black Dial | eBay
In 1935 Hamilton introduced the Seckron "a professional watch for Doctor's, Nurses and other requiring split-minute precision". Case : 14k gold filled, 39 mm x 22 mm, stepped sides, curved back. 17 jewels, manual winding, large subsidiary seconds at the lower half.www.ebay.com
![]()
Lot of 2 Masonic Hamilton Mens wrist watches Asymetrical pacer Electric running | eBay
<body><p>Lot of 2 Masonic Hamilton Mens wrist watches Asymetrical pacer Electric running. </p><p>The windup Hamilton is in beautiful condition and runs and winds well and keeps good time. It measures 34mm not counting the crown. The electric is in fair to good condition with scratches...www.ebay.com
![]()
RARE Lanco INCABLOCK 39mm Chronograph Valjoux 7733 W/ Original Bracelet (344) for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for RARE Lanco INCABLOCK 39mm Chronograph Valjoux 7733 W/ Original Bracelet (344) at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
![]()
Temporis chronograph watch landeron 48 gold 18k gold swiss chronograph watch | eBay
Belle montre Chronographe TEMPORIS Landeron 48 Or 18k. Beautiful TEMPORIS Swiss 18 Carats Gold chronograph Watch. Working perfectly with good accuracy. Chronograph working good. Fonction chronographe OK, RAZ franche et précise.www.ebay.com
![]()
VINTAGE WWII MILITARY WATCHES, PARTS | eBay
<p>VINTAGE WWII MILITARY WATCHES, PARTS. </p><br /><p>Cleaning out an old jewelry/watchmaker store. Check out my other listings- more items to come until it’s all gone!</p>www.ebay.com
![]()
Rare Hamilton 1970 FAPD 5101 Type 1 Navigation US Airforce Military watch | eBay
This watch was only available for 1 month in September of 1970. Recently overhauled (service information available) by a professional horologist (information available upon request).www.ebay.com
![]()
![]()
![]()
Wyler Vintage Dynawind Heavy Duty 660 Watch 8183/6-1168M Lifeguard Runs 4u2 Fix! | eBay
<p>This watch is running though without the crown I can not wind or set it, I believe I can see the split stem in the tube. The bezel turns in both directions and it is loose maybe the spring or something else, the numbers and paint are good condition, the pictures do not do it justest! The...www.ebay.com
![]()
BUCHERER CHRONOMETER Running Mens STAINLESS SCREW BACK WRIST Watch | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for BUCHERER CHRONOMETER Running Mens STAINLESS SCREW BACK WRIST Watch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
![]()
Vintage Movado Men's Triple Calendar Date Watch | eBay
Believe issued around 1040-1950s. Had this watch for around 18 years and had it fully serviced twice, last being 7 years ago.www.ebay.com
![]()
Eterna-MATIC KONTIKI Caliber 1424UD Automatic | eBay
Das Werk wurde komplett zerlegt, im Ultraschallbad gereinigt und geölt. Gangabweichung um +4s/d. Gehäuse: Edelstahl mit Schraubboden in unpoliertem Zustand. Die Breite des Gehäuses ohne Krone beträgt 37mm.www.ebay.com
![]()
Rare Longines 14K Solid Gold 1960's AUTOMATIC CLEAN DIAL SCREW BACK RUNS | eBay
Rare Longines 14K Solid Gold 1960's AUTOMATIC CLEAN DIAL. SCREW BACK.www.ebay.com
![]()
1940's 24hr. Chelsea Clock WWII US Navy Bakelite 10" US GOVERNMENT NAVAL SHIP | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for 1940's 24hr. Chelsea Clock WWII US Navy Bakelite 10" US GOVERNMENT NAVAL SHIP at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
![]()
Zodiac Aerospace GMT Automatic 17 Jewels Vintage Watch | eBay
<p>Zodiac Aerospace GMT Automatic 17 Jewels Vintage Watch. </p><br /><p>34.7mm (excluding crown). See last picture for caliper measurements. </p><br /><p>Condition is pre-owned. Watch is running but may require a service at some point. Crown winds stiffly. Sold AS IS for parts or repair.</p><br...www.ebay.com
Mitt nöje! Kul köpTack för tipset, klippte en citizen dykare![]()
Tack för tipset, klippte en citizen dykare![]()