• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Stenhårt Zenith

448E7DEE-6C0B-4F87-A130-69E80CCFA755.png

Hej, letar efter en länksamling till bra auktionssiter i Sverige och EU, någon som vet om en sådan finns på KS? Tack!
Ett par snäpp under den här tråden, fäst.

Asså en med denna patinan är inte alla dagar man stöter på. Hade jag gillat modellen hade jag lätt försökt att norpa.

Nu kan jag väldigt lite om Heuer. Men kanske är detta något för någon här?
1646085426529.png

En Rolex också! 😀
Man blir alltid skeptisk till de där högarna med skräp och något guldkorn, men har svårt att se att det skulle ha gjorts kopior av den Heuern.

Om någon vill äga en Rolex till förmånligt pris kanske. OBS bara 5 timmar kvar enligt tradera
Jag har inte bra koll på Rolexpriser men om den bara lockar spekulanter som inte klarar av att fullfölja ingångna avtal vid aktuell pridnivå så kanske det inte är så värst förmånligt. Men man får väl ändå hålla tummarna för säljarens skull att den lockar någon med en bättre historik än den som leder budgivningen nu.
_20220307_144706.JPG

Jag har inte bra koll på Rolexpriser men om den bara lockar spekulanter som inte klarar av att fullfölja ingångna avtal vid aktuell pridnivå så kanske det inte är så värst förmånligt. Men man får väl ändå hålla tummarna för säljarens skull att den lockar någon med en bättre historik än den som leder budgivningen nu.
_20220307_144706.JPG

Är nog ingen fara :).

Någonting jag lärt mig efter flera års Tradera'nde är att det tyvärr finns folk som slänger dåliga omdömen utan att dom är berättigade :/. Har b.la fått dåligt omdöme för att posten var seg under julen vilket jag ej kan rå för samt att betalning var sen trots att det var eftermiddagen efter auktionen avslutades samt nån gång för att det stod att en vara var autentiskt i beskrivningen varpå jag försökte få tag på säljare som inte svarade budade o till sist svarade när det var avslutad att han inte hade papper eller någonting på att det var autentiskt utan minsann bara visste att det var det på en vara för stor summa o inte gick med på att åka o kolla upp äkthet heller 😂👌.

Efter såna där grejer så tar jag inte omdömen så allvarligt längre så länge det inte är riktigt dåliga säljaromdömen då det om något tyder på risig karaktär :). Brukar sätta gräns på 20 dåliga köpar-omdömen sen startat konto också :)

_20220307_144706.JPG

Jo finns många oseriösa köpare på tradera men finns bra också, idag hade jag tur o fick betalt direkt efter avslutad auktion:)

Lite gott och blandat från ebay jag hittade i helgen!

https://www.ebay.com/itm/234456774188 . Trevlig länk

Tillbaka
Topp