Dinkelminkel
Basic
Någon som har något att säga om denna constellation? https://www.tradera.com/item/526425933
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tavlan ser original ut dock svårt att avgöra om det är smuts som går att få bort eller inte, isåfall är ju tavlan rätt förstörd.Någon som har något att säga om denna constellation? https://www.tradera.com/item/526425933
Tack för svar, ja är lite tveksam gällande kronan, skicket på tavlan och boetten, men som du säger kan den ”hottas” upp lite med nytt glas och krona skulle det kanske kunna vara något..Tavlan ser original ut dock svårt att avgöra om det är smuts som går att få bort eller inte, isåfall är ju tavlan rätt förstörd.
Boetten ser inte så rolig ut, rätt mjuka former och ser ut att ha polerats ner en hel del.
Saknar krona och original är svåra att få tag på.
Om man kan leva med boetten och tror sig kunna plocka bort smutsen från tavlan kan man ju kanske komma undan rätt billigt för en 50-tals Constellation med arrowhead tavla
Han visar inte insida baklock men gissar att det kanske är referens 2852?
Jag personligen har svårt för så pass slitna boetter och framförallt när det är guld på stål som upplevs ännu mjukare än stål imo.Tack för svar, ja är lite tveksam gällande kronan, skicket på tavlan och boetten, men som du säger kan den ”hottas” upp lite med nytt glas och krona skulle det kanske kunna vara något..
Omega “Kim-Il Sung“ Constellation
Kan den ha suttit på den store ledarens handled måntro?
Intressant, hittade dessa också:Verkar som de köpts in för att ges bort till högre tjänstemän/militärer inom regeringen för att fira Kim Il Sungs 60-års dag.
Rare Ladies and Gents Kim Il Sung Commemorative Edition. These were distributed to members of the Korean Workers Party on the occasion of the 100th birthday of Kim Il Sung (founder of North Korea). Made in the style of the old C-case Omega Constellation with Day Date Magnification and Korean Day Wheel on the ladies.
Hade velat se den här på ett mer passande band och bättre bilder. Gärna på KS
Super rare silver eterna huge size!!
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-02-12 21:37:44. Köp & sälj begagnade & oanvända Herr på Tradera.www.tradera.com
Nothing to see here, keep
Har förhoppningen om att kunna buda hem den där till KS...
Men s-tan vilka vackra, stiliserade siffror. Snudd på cartoonish, vilket bara gör det bättre. Är rädd att det kommer vara fler här som vill ha den. Inklusive jag, men biter mig i läppen och vandrar nog vidare denna gången. Hoppas den kommer hit!
Undrar hur mycket som är fixat på den bara?Är rädd att det blir dyrt. Ibland får det bli det.
Undrar hur mycket som är fixat på den bara?
Lysmassan ser lite misstänkt ut, men har inte zoomat in.Har själv inte sett något jag tänkt på. Berätta gärna!
Lysmassan ser lite misstänkt ut, men har inte zoomat in.
Finnarna är bra på att mecka, så betala inte för mycket baraNothing to see here, keep
Har förhoppningen om att kunna buda hem den där till KS...
Tjabba!
någon som kan delge mig mer info om denna klocka? Tänker mig årtal och annan tänkbar kuriosa. Tycker den är otroligt läcker men vill veta mer. Auktionshuset hade tyvärr ingen vidare info att delge..
länk: https://auctionet.com/sv/2091418-armbandsur-omega-seamaster-120-automatic
// Daniel
Tjabba!
någon som kan delge mig mer info om denna klocka? Tänker mig årtal och annan tänkbar kuriosa. Tycker den är otroligt läcker men vill veta mer. Auktionshuset hade tyvärr ingen vidare info att delge..
länk: https://auctionet.com/sv/2091418-armbandsur-omega-seamaster-120-automatic
// Daniel
Varför inte?Boett diameter 31mm, det kan väl inte stämma?
Varför inte?
Jo, det känns lite som att värderaren på Garpenhus missat det…Jo, men i så fall är det ju ett väldigt litet ur. Kan vara bra att veta.
Jo, det känns lite som att värderaren på Garpenhus missat det…
det stämmerBoett diameter 31mm, det kan väl inte stämma?
Vad anser du är ett rimligt pris?Jo, det känns lite som att värderaren på Garpenhus missat det…
Jag vågar inte säga det men 30 k plus avgifter borde man ju få en superfin motsvarande herrvariant för. Jag har svårt att tro att den här utgör något märkligt undantag där damurförandet borde kosta lika mycket.Vad anser du är ett rimligt pris?
Är rädd att det blir dyrt. Ibland får det bli det.
Den där Dudino ger sig inte om han gillar nåt så han hade nog högt maxbud. Om det lättar känslanFan, ångrar mig. Fick kalla fötter, känner mig helt tom. Snålade i sista stund och förlorade med 200:- på 8000:-. Köparen från Rom snipade i sista sekunden. Vet inte hur många klockor jag snålat med buden på och förlorat och sedan ångest...
Den där Dudino ger sig inte om han gillar nåt så han hade nog högt maxbud. Om det lättar känslan
Då tror jag inte det var meningen, du kommer över det . Fräck klocka och jag har kikat på den hela vägen men backade pga size.Fick den känslan jag med men hade gott kunnat buda ett gäng tusenlappar till om jag inte fått kalla fötter i sista minuten.